تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/06/23 - 11:09
کد خبر: 142048

آغاز جالب پخش سریال معراجی‌ها؛

ده‌نمکی دوباره منورالفکران را به چالش «مخاطب» دعوت کرد +فیلم

ده‌نمکی دوباره منورالفکران را به چالش «مخاطب» دعوت کرد +فیلم

سازنده فیلم‌های میلیاردی اخراجی‌ها، رسوایی و معراجی‌ها این بار سریالش روانه تلویزیون شده است تا به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس سریال معراجی‌ها از شبکه یک سیما پخش شود. ده‌نمکی که سابقه ساخت فیلم هایش نقطه گنگی برای جریان روشنفکری و نفروش سینما است این بار سریالش به تلویزیون آمده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: شب گذشته 22 شهریورماه اولین قسمت ساخته جدید تلویزیونی مسعود ده نمکی که هم نام آخرین ساخته سینمایی او یعنی «معراجی ها» پخش شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازنده فیلم‌های میلیاردی اخراجی‌ها، رسوایی و معراجی‌ها این بار سریالش روانه تلویزیون شده است تا به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس سریال معراجی‌ها از شبکه یک سیما پخش شود.

اولین قسمت سریال به خوبی همان شمای کلی اکثریت ساخته های دفاع مقدسی و پر فروش ده نمکی را نشان داد ماجرایی که بر سر تدفین شهدا در دانشگاه هنر اتفاق می افتد و عده ای که این بار محل تدفین شهدا را به محل تندیس سرباز پارتی _اشکانی_ تبدیل کرده اند.

به نظر می آید ده نمکی که خواسته تماشگران را در فیلم معراجی ها و دیگر ساخته هایش فهمیده است این بار هم به خوبی ماجرای تدفین شهدا در دانشگاهی که ژست و قیافه نو و روشنفکرانه دارد به مساله مهم و اصلی میان دانشجویان تبدیل می شود.

جسارت ده نمکی در پرداخت مسائلی که به نظر خط قرمز می آید و سعی در این که حرف ها را نه به زبان عجیب و غریب سینمایی بگوید بلکه سعی می کند تا حرف های دفاع مقدس را با زبان مردم به مردم بگوید.

ده نمکی که سابقه ساخت فیلم هایش نقطه گنگی برای جریان روشنفکری و نفروش سینما است این بار سریالش با همان سابقه و همان موضوعات یعنی دفاع مقدس به تلویزیون آمده است.

ده نمکی فهمیده است مخاطب چه می خواهد. فیلم های او شاید پر از از سوالاتی نباشد که مخاطب به آنها فکر کند، اما پر از جواب هایی است که مخاطب آنها را دوست دارد. سینمای ده نمکی سینمای مخاطب است؛ شبیه خودش. که سالها دوست داشته است مخاطب باشد. چه در شلمچه، چه در فقر و فحشا و چه در دارا و ندار! و همین می شود تا برخلاف بد و بی راه های جور واجور سینمایی به ده نمکی در روزهای کساد و فقر مادی و بی میلی مردم خیل زیادی از سازندگان روشنفکر همچنان آثار ده نمکی مخاطب دارد و آن هم نه چند صد میلیونی بلکه میلیاردی.

«معراجی‌ها» در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 و 15 دقیقه پخش می‌شود.معراجی‌ها بیش از 30 بازیگر دارد و در خلاصه داستان آن آمده است: قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه‌ها دفن شوند اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می‌کنند. همین آغاز قصه‌ای می شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می‌شوند.

 

دانلود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
م.ع
1393/06/24 - 01:02

سلام دانشجویان عزیز لطفا انتقاد من به سریال معراجی ها را انتقال دهید. بنده (و مطمئنم خیلی های دیگه) از آهنگ تیتراژ پایانی این سریال به هیچ وجه رضایت ندارم از یک هنرمند انقلابی خیلی بعیده که ازش همچین حرکتی سر بزنه. تیتراژ پایانی را در واقع خانم فلانی خوندن و آقای فلانی همخوان ایشون بودن. نمیدونم شاید من زیادی حساس هستم ولی اگر اینطوره پس نباید به حضور آقای جنتی در جلسه تک خوانی یک خانم اعتراض می کردید
ناشناس
1393/07/01 - 10:58

چیزهایی که از دهنمکی گفتید کمی غلو دارد
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top