تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/07/01 - 09:20
کد خبر: 142909

برای جدیدالورودهای دانشگاه

برای جدیدالورودهای دانشگاه

«جدید الورود» لقبی است که دانشجویان به اصطلاح سال بالایی به دانشجویان ورودی جدید می دهند؛ البته اکثر جدید الورودها احساس خوبی از این لقب ندارند چرا که عموما وقتی در انجام امور آموزشی و... دانشگاهی مرتکب انجام کاری می شوند با حالت تمسخر آمیزی به این لقب ملقب می شوند که «شما جدید الورود هستین؟»

خبرنامه دانشجویان ایران: هرچند اکثر دانشگاه ها از 22 شهریور وعده داده بودند که آغاز بکار خواهند کرد اما امروز یک مهر را می توان به صورت عملی، آغاز سال جدید تحصیلی دانست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، از دو سال پیش قرار شد تا سال تحصیلی از نیمه شهریور آغاز شود اما به نظر می رسد دانشجویان همچنان اول مهر را آغاز سال تحصیلی می دانند و در این بین این جدیدالورودها هستند که از همه جدی تر به دانشگاه ها رفته اند.

«جدید الورود» لقبی است که دانشجویان به اصطلاح سال بالایی به دانشجویان ورودی جدید می دهند؛ البته اکثر جدیدالورودها احساس خوبی از این لقب ندارند چرا که عموما وقتی در انجام امور آموزشی و... دانشگاهی مرتکب انجام کاری می شوند با حالت تمسخر آمیزی به این لقب ملقب می شوند که «شما جدیدالورود هستین؟»

برای همین شاید این یادداشت را باید برای همین جدیدالورودها نوشت.

قطعا ورود به هر محیط جدیدی، قابل توجه است و مدتی زمان می برد تا با محیط جدید خو گرفت اما دانشگاه از آن دست محیط هایی است که معمولا خیلی زود می شود با آن خو گرفت و عادت کرد با این حال استفاده از تجربیات دیگران بسیار مهم است.

بسیاری از دانشجویان هستند که در دوره پیش از دانشگاه در دروس خود موفق بوده اند اما همین که به ترم اول دانشگاه می رسند، ترجیح می دهند از سیر نزولی شان کسی باخبر نشود.

شاید برای جدیدالورودها جالب باشد که بدانند بیشترین مشروطی در همان ترم اول است چرا که محیط دانشگاه بسیار متفاوت است.

اما هرچه قدر احتمال مشروطی در ترم اول زیاد است، احتمال کسب معدل های الف هم آسان است؛ فقط باید  کمی مراقب بود.

دروس ترم اول دانشگاه عموما پیشرفته دروس دبیرستان است به عنوان مثال دانشجویان رشته های علوم پایه و مهندسی در ترم اول با ریاضیات، فیزیک، شیمی سر و کار دارند، مطالب تکراری اما فشرده و گسترده تر از همین جهت دانشجویان گمان می کنند که امتحانات پایان ترم نیز به سیاق دوره دبیرستان است اما...

برای موفقیت در دانشگاه باید بدانید::

*بهترین زمان برای کسب معدل الف ترم های اول تا سوم است چرا که در همه رشته ها، دانشجویان پیش زمینه ای از دروس ارائه شده دارند اما عموما از ترم چهارم دروس تخصصی و سخت تر خواهد شد.

*دروس عمومی را جدی بگیرید. تصور بسیاری بر این است که دروس عمومی اهمیت چندانی ندارند اما اگر می خواهید معدل خود را بالا نگه دارید دروس عمومی را جدی بگیرید و در هر ترم تحصیلی چند واحد عمومی اخذ کنید؛ کسب نمره 19 تا 20 در این دروس براحتی امکان پذیر است.

این نکته را هم توجه داشته باشید که محول کردند دروس عمومی به ترم آخر و به صورت یکجا نادرست است.

*حتما در همه کلاس ها چه دروس عمومی و چه دروس تخصصی شرکت کنید.

با این که به دانشجویان این مجوز داده شده که تا به اندازه ضریب واحد غیبت داشته باشند اما از این مجوز برای موارد ضروری استفاده کنید.

حضور در کلاس ها تجربه خوبی برای ترم های آینده خواهد بود چرا که رمز کسب معدل الف در دانشگاه حضور منظم و به موقع در کلاسهای درس و البته آشنایی با اخلاقیات، نحوه امتحان و... استاد مربوطه است.

*سعی کنید تکالیف ارائه شده از سوی اساتید را –حتی اگر مشکل باشد و شما نتوانید به جواب صحیح دست یابید- انجام دهید. بدانید که شناخت اساتید از اینکه شما به درس وی اهمیت می دهید، بسیار مهم است. اگر برای استاد محرز شود که شما به درس مربوطه احترام و اهمیت قائلید، از برکاتش بعدها بی نصیب نخواهید بود.

*از تجربه سال بالایی ها استفاده کنید. نحوه امتحان گرفتن، روحیات و اخلاقیات اساتید و ... مواردی است که شما تنها از یک سال بالایی می توانید کسب کنید. بسیاری از اساتید هستند که برای حضور و غیاب اهمیت ویژه ای قائل اند پس به مهم های اساتید اهمیت بدهید.

*شاید بگویید کسب معدل بالا چه مزایایی دارد و اصلا چه نیازی است؟

اولا معدل بالا در روحیه و انگیزه شما در ترم های آینده تاثیرگذار است.

دوما این معدل خوب در مقاطع ارشد و دکتری به یاری شما خواهند آمد. دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره ارشد همان دانشجویانی هستند که بدون کنکور و تنها به سبب معدل اول دوره کارشناسی به راحتی در دانشگاه پذیرش شده اند. پس معدل را جدی بگیرید.

*در دانشگاه تشکل های دانشجویی و کانون های مختلف فعالیت می کنند. در روزهای اول همه سعی می کنند شما را جذب کنند در این باره بد نیست بدانید که اولا کار و فعالیت دانشجویی به هیچ وجه مانع تحصیل خوب شما نخواهد بود و نکته دوم اینکه با شناخت از تشکل ها و کانون های دانشجویی آنها را انتخاب کنید. طبیعتا تفاوت هایی میان تشکل های دانشجویی هست، این تفاوت ها را بشناسید و پس از اینکه مطمئن شدید آنها را انتخاب کنید. حضور در این تشکل ها تجربه بسیار خوبی است؛ عموما دانشجویانی که در دوره دانشجویی خود حضور در یکی از این تشکل ها را تجربه کرده اند در دوره پس از فازغ التحصیلی موفق تر خواهند بود.

گفتنی ها برای جدیدالورودها بسیار است... اما به نظر موارد فوق اهمیت بیشتری داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
....
1396/02/28 - 12:16

سلام.خیلی ممنون که به ما هم توجه کردید
تورهای مسافرتی آفری
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top