تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/07/06 - 14:26
کد خبر: 143393

گزارش تصویری//

شهیدی که دیگر در دانشگاه گمنام نیست/ مادر شهید: به امام رضا گفتم «پسر من هم غریب است؛ خودت نشانی از او بده»

شهیدی که دیگر در دانشگاه گمنام نیست/ مادر شهید: به امام رضا گفتم «پسر من هم غریب است؛ خودت نشانی از او بده»

مادر شهید نظام‌دوست گفت: سال‌ها چشم‌انتظار آمدن پسرم بودم تا اینکه یک روز در حیاط منزلمان به امام رضا(ع) سلام کردم حتی به حرمشان هم نرفتم. گفتم یا امام رضا تو خودت اینجا غریبی پسر من هم غریب است. خودت یک نشانی از او برایم بده. کمتر از یک ماه بعد با ما تماس گرفتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم استقبال از پدر و مادر شهید جواد نظام دوست (شهید گمنام دانشکده صدا و سیما که به تازگی شناسایی شده) پیش از ظهر امروز در کنار مزار آن شهید، در دانشکده صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این مراسم که با حضور مسئولان صدا و سیما برگزار شد، پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده شهید نظام دوست که ساکن مشهد هستند بعد از 27 سال با این شهید تازه شناسایی شده دیدار کردند.

یادآور می‌شود؛ شهید «جواد نظام دوست» متولد سال 48 و اعزامی از سپاه پاسداران است که در تاریخ 28 تیر سال 66 در جزیره‌ مجنون به شهادت رسیده است. وی در سال 90 به عنوان شهید گمنام در محوطه دانشکده صدا و سیما به خاک سپرده و پس از سه سال احراز هویت شد.

مادر شهید نظام‌دوست چند دقیقه‌ای برای افراد حاضر در مراسم سخنرانی کرد و گفت: سال‌ها چشم‌انتظار آمدن پسرم بودم تا اینکه یک روز در حیاط منزلمان به امام رضا(ع) سلام کردم حتی به حرمشان هم نرفتم. گفتم یا امام رضا تو خودت اینجا غریبی پسر من هم غریب است. خودت یک نشانی از او برایم بده. کمتر از یک ماه بعد با ما تماس گرفتند و گفتند پیکر فرزندتان احراز هویت شده و در دانشکده صدا و سیما آرام گرفته است.

این مادر شهید که اشک‌هایش جاری بود از همه کسانی که در بر سر مزارش در این مدت حاضر شدند تشکر کرد و گفت: خیلی ممنون که شما در تشیع جنازه پسرم شرکت کردید و در این مدت برایش خواهر و مادر و برادر بودید.

پدر شهید جواد نظام‌دوست نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفت: من غرق در شادی‌ام، غرق در حس شادمانی. چطور می شود این حس را توصیف کرد؟ حسی که یک پدر بعد از 28 سال جدایی و فاصله، فرزندش را پیدا می‌کند. از این خوشحالی بیشتر برای پدر و مادر چه چیزی است؟ در پوست خود نمی‌گنجیم حالا که فرزندمان شناسایی شده و این جمعیت برای بزرگداشتش در اینجا جمع هستند.

وی ادامه داد: شهدا افتخار این کشورند. افتخار خانواده‌ها هستند. افتخار به پول، اسم و رسم نیست. من کسی نیستم که صدا و سیما و آقای ضرغامی بیاید از ما تقدیر و گزارش تهیه کند، عکس بگیرد. این‌ها همه‌اش به خاطر جواد است.

پدر شهید نظام‌دوست در ادامه سخناش گفت: ما اصلا فکرش را نمی‌کردیم بعد از 28 سال صبر جواد پیدا شود، محاسن من مشکی بود خدا خودش آگاه است، محاسن من از چشم به راهی پسرم سفید شد و خدا را شکر که مرا از این چشم به راهی نجات داد.

او با اشاره به محل زندگی‌اش گفت: از شصت و پنج سالی که از خدا عمر گرفتم 55 سال است که در کنار سفره امام رضا هستم و از برکت و معنویت این سفره زندگی‌ام رونق دارد. این افتخار هم که من دارم در کنار حرم امام رضا(ع) زندگی‌می کنم به خاطر استجابت دعای پدر من در حق من است و از این افتخار بهتر چیست که در همسایگی امام رضا(ع) باشم و فرزندم را هم در راه اسلام بدهم.

پدر شهید نظام‌دوست در پایان سخنانش افزود: فرزندم به ما آبرو داد. چه آبرویی از این بالاتر برای یک پدر؟ که فرزندش را در راه اسلام، انقلاب و نظامش بدهد. خداوند رهبر و دین ما را در پناه امام زمان نگه دارد. از خداوند می خواهم همه پدران چشم  به راه را از انتظار رها کند و آن‌ها را نیز مانند ما به آرامش و قرار برساند. خداوند می‌گوید دعا کن استجابتش از من. این اجابت مثل آب روی آتش می‌ماند. برای همین من هم تا توان در بدن دارم برای همه دعا می‌کنم. اگر دعا نکنم نمک نشناسم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top