تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/07/06 - 15:08
کد خبر: 143399

فیلتر واتس آپ خواسته چه کسی است؟

فیلتر واتس آپ خواسته چه کسی است؟

قبل از این انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بود که بیش از سه ماه است که این شورا جلسه نداشته و اظهار امیدواری کرده بود تا پایان شهریور این شورا نشست داشته باشد، که البته تا امروز 6 مهرماه هم این جلسه برگزار نشده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: فیلتر شدن برنامه ها و اپلیکیشن های تلفن همراه از مدتی پیش با اظهارات محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در صدر اخبار قرار گرفت. اما وقعیت این بود که اژه ای خواهان فیلتر نبود بلکه دنبال چاره اندیشی برای این نرم افزارها بود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اما واقعیت این است که حمید شهریاری معاون رییس قوه قضاییه هم واقعیت و اصل نظر دستگاه قضایی درباره وایبر و ... را اینگونه شرح می دهد: دستگاه قضایی موافق فیلتر شدن شبکه های پیام رسان موبایلی نیست، ما از ابتدا به دنبال مدیریت بوده ایم و یکی از مشکلات جدی عدم تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی است که باید این فضا را مدیریت کند.

شورای عالی فضای مجازی که چند سالی است به مقام عالی در خصوص تصمیم گیری های فضای مجازی تبدیل شده است از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم به حاشیه رفته است.

با این که رئیس جمهور و وزیرانی از کابینه هم عضو این شورا هستند اما به نظر اختلاف نظرهای موجود در این شورا با تصمیمات عجولانه دولت که برای نمونه می توان به مساله اینترنت پرسرعت تلفن همراه اشاره کرد؛ دلیلی شده تا دولت و اعضای اصلی این شورا تمایلی به برگزاری جلسات و تصمیم گیری های نداشته باشند. چندی پیش سالک رئیس کمیسیون فرهنگی نیز در تذکری در مجلس از رئیس جمهور برای برگزار نکردن این شورا انتقاد کرده بود.

قبل از این انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بود که بیش از سه ماه است که این شورا جلسه نداشته و اظهار امیدواری کرده بود تا پایان شهریور این شورا نشست داشته باشد، که البته تا امروز 6 مهرماه هم این جلسه برگزار نشده است.

جالب آن است که شهریاری اشاره می کند که مسئولان وزارت ارتباطات که یک طرف گیر و داد فیلتر کردن واتس آپ و وایبر است اعلام کرده است که می تواند در اسرع وقت این اپلی کیشن ها را فیلتر کند.

فضای رسانه ای به وجود آمده در این روزها طوری است که انگار مقصر و مدعی اصلی قوه قضاییه است حال آنکه خود دولت به عنوان فضای عالی شورای مجازی و وزرات ارتباطات از مساله مهم و اصلی بهینه سازی و بهبود فضای مجازی شانه خالی می کند.

بنظر همانطور که نسل سوم و چهارم و استفاده از آن در گیر و داد یک پیوست فرهنگی است است استفاده کردن و نکردن از این اپلکیشن ها هم به دنبال یک تصمیم گیری دقیق است.

ضعف شدید در طراحی برنامه ها یا همان appilicationهای بومی هم یکی از نقاط ضعف حاصل ناهماهنگی و برنامه ریزی نکردن مسئولان است که باعث می شود مردمی که از این اپلی کیشن ها استفاده درست هم می کنند در محدودیت قزار بگیرند. مدت هاست مسئولان از اپلیکیشن داخلی حرف می زنند اما جایی نسخه با کیفیتی دیده نمی شود.

حال چرا دولت و مسئولان وزارت ارتباطات از برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی فرار می کنند و از طرف دیگر هیچ پیگیری برای اپلیشکن داخلی و بومی سازی اینترنت انجام نمی شود؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top