تاریخ انتشار: جمعه 1393/07/18 - 21:06
کد خبر: 144434

انتقاد رئیس اورژانس کشور از مزاحمان تلفنی

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه قوانین محکمی در برخورد با مزاحمان تلفانی اورژانس 115 وجود ندارد، گفت: در تلاش هستیم با مکاتباتی که با دفتر حقوقی دانشگاه و قوه قضاییه خواهیم داشت، مزاحمت های تلفنی و برخورد با اینگونه افراد را به صورت جدی دنبال کنیم تا آسیبی که به مردم می رسد، کمتر شود.

به گزارش مهر، دکتر امین صابری نیا، استفاده از تفریحات نابجا از جمله تماس های تلفنی با اورژانس 115 را یکی از معضلات موجود در بخش اورژانس پیش بیمارستانی دانست و افزود: متاسفانه به دلیل اینکه برخی از شهروندان با مزاحمت تلفنی باعث اختلال در امداد رسانی می شوند، این مسئله در برخی از موارد در پاره ای از نیازهای مردم برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی، ما را دچار مشکل می کند.

وی عدم آگاهی از اهمیت کار اورژانس پیش بیمارستانی را یکی از دلایل تماسها و مزاحمتهای مردم برشمرد و گفت: در حال حاضر با کمبود ناوگان آمبولانسی مواجه هستیم و باید از همین آمبولانسهای موجود حداکثر استفاده را کنیم. از زمانی که شهروندان با 115 تماس می گیرند و با ارائه اطلاعات باعث می شوند آمبولانس از محل استقرار به محل اطلاع رسانی دوستان مراجعه می کنند، بنابراین این آمبولانسها از ناوگان امداد رسانی کشور خارج می شوند. ممکن است در آن زمان یکی از شهروندان که در پاره ای از موارد شاید از وابستگان و بستگان نزدیک همان فرد باشد، نیاز شدید به کمکهای اورژانس و خدمات پزشکی پیدا کند؛ ولی متاسفانه به خاطر یک شوخی نا به جا، ما با آسیب و حتی مرگ همشهریان خود مواجه خواهیم شد ودر این مساله به طور نامشخصی ما مسئول مرگ این دوستان خواهیم بود.

صابری نیا با تاکید بر اینکه اورژانس 115 برای مردم بوده و خدمات آن رایگان است، ادامه داد: باید بهترین خدمت را به مردم ارائه دهد و این نیاز به همکاری، همفکری و هم دلی مردم دارد. لذا خواهش می کنم مردم این تفریحات نابجا را استفاده نکنند. تماسهای بدون اورژانسی نگیرند زیرا باعث می شود، خط 115 مشغول باشد و اگر فردی نیاز فوری به کمک داشته باشد در پشت خط بماند و ثانیه های حیاتی را از دست بدهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه قوانین محکمی در برخورد با اینگونه افراد وجود ندارد، افزود: در پاره ای از موارد مثل قوه قضاییه درخواست دارند که به این مسئله کمک کند ولی در کل قانونی برای اینکه اگر مزاحمت تلفنی ایجاد شد، ما با سیاه نمودن خط مزاحم این امکان را داشته باشیم که افرادی که با تلفن مشخص تماس می گیرند و ایجاد مزاحمت می کنند برخورد قاطع داشته باشیم، هنوز قانون مشخصی وجود ندارد. در تلاش هستیم با مکاتباتی که با دفتر حقوقی دانشگاه و قوه قضاییه خواهیم داشت این را به صورت جدی دنبال کنیم تا آسیبی که به مردم می رسد، کمتر شود. خسارات ناشی از این برخورد را می توان به صورت نقدی دریافت کرد. باید به صورت یک قانون قضایی تلقی شود. در صورتی که اورژانس 115 شماره های مخاطب را به عنوان شماره مزاحم اعلام کرد به شکلی مورد خطاب قرار گیرد که بقیه شهروندان این تفریحات ناسالم را انجام ندهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top