تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/07/30 - 13:47
کد خبر: 145551

چرا «لیبرال دموکراسی اسلامی» حزب نمی شود؟

مردم از این جریان نه شعور دیدند، نه صداقت +صوت

مردم از این جریان نه شعور دیدند، نه صداقت +صوت

اضافه کردن کاتالیزور بدون توجه به ریشه آنتولوژیک آن به مفاهیم اسلامی برای یارگیری از بچه مسلمان ها استفاده شد. بسیاری از اینهایی که سردسته و رهبران احزاب لیبرال در ایران شدند، کسانی بودند که یا آخوند بودن یا آخوندزاده کسانی که دین را قشری گرفتند و نگذاشتند گوشته دین به مردم برسد.

خبرنامه دانشجویان ایران: چرا تحزب در ایران شکل نمی گیرید. اخیرا و به واسطه اتفاقاتی که در برخی احزاب افتاده است دوباره این بحث در محافل روشنفکری، حزبی و سیاسی مطرح شده است، که آیا «حزب» به معنای واقعی در ایران شدنی است؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رحیم پور ازغدی درگفتاری که صوت کوتاهش را خواهید شنید، می گوید: جریان روشنفکری در ایران به خاطر ترجمه ای بودن و عقب افتاده بودن از اصلش در دنیا، در قالب حزب پا نمی گیرند .

کسانی که اصلاحات را نفهمیدند به اصلاحات ضربه زدند. بادادن شعارهای رفرمیستی و عمل کردن بر ضد آن، ذائقه مردم را از اصلاح طلبی دور کردند. اینها مفاهمی ترجمه ای را هضم نشده قورت دادند و حتی شبهه هم شبهه خودشان نیست.

رحیم پور می گوید: کلماتی مثل جامعه مدنی، حقوق بشر، حقوق شهروندی که توسط این جریان استفاده می شود، بار سیاسی اش در ایران بیشتر از بار فلسفی آن است. استفاده کنندگان از آنها در تاریخ ایران بیشترین ضربه را به منافع ملی زدند. بازیگران سیاست از آن برای تبلیغات استفاده می کنند تا خرشان از پل سیاست بگذرد و برایشان مهم نیست چه بلایی سر افکار عمومی می آید.

این استاد دانشگاه می افزاید: اضافه کردن کاتالیزور بدون توجه به ریشه آنتولوژیک آن به مفاهیم اسلامی برای یارگیری از بچه مسلمان ها استفاده شد. بسیاری از اینهایی که سردسته و رهبران احزاب لیبرال در ایران شدند، کسانی بودند که یا آخوند بودن یا آخوندزاده کسانی که دین را قشری گرفتند و نگذاشتند گوشته دین به مردم برسد.

وی می گوید:  این جریان از کوبیدن تحجر برای تعمیق اندیشه های سکولاری استفاده کردند.  طالبانیزم اصلی ترین مادر سکولاریزم است.

چند روز پیش محمد هاشمی در توضیح دلایل استعفای خود از حزب کارگزاران گفته بود: هیچ حزبی مثل کشورهای غربی و شرقی ما در ایران هیچگاه کارکرد حزب را مشابه با آن کشورها نداشتیم که بگوییم حزب موفق بوده است، البته هستند احزاب موفق ولی به آن لحاظ که بتوانند مجلس و دولت تشکیل بدهند ما در ایران نداریم و اگر هم داشته باشیم خیلی  نادر است.

هاشمی در تشریح دلایلش گفته است: من با تعریف آقای مرعشی مبنی بر اینکه کارگزران لیبرال دموکرات های مسلمان هستند مخالفت کردم؛ من همچین تعریفی از حزب نداشتم زیرا بین لیبرالیسم و اسلام تعارض وجود دارد و هیچ مسلمانی نمیتواند بگوید من لیبرالم هستم.

صوت صحبتهای رحیم پور را در زیر می شنوید:

 


دانلــــود


دانلــود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top