تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/08/01 - 14:04
کد خبر: 145675

سخنان همراه بغض سورنا ستاری در محضر رهبری: اگر ادعا می‌کنیم وطن پرستیم باید هزینه‌اش را بدهیم فقط با حرف نمی‌شود

سخنان همراه بغض سورنا ستاری در محضر رهبری: اگر ادعا می‌کنیم وطن پرستیم باید هزینه‌اش را بدهیم فقط با حرف نمی‌شود

رئیس بنیاد ملی نخبگان هدف اصلی این بنیاد را توانمندسازی نخبگان خواند و با اشاره به لزوم اصلاح برخی روش‌ها در اقتصاد کشور گفت: در یک اقتصاد نفتی که پایه‌های تولید ثروت بر اساس نفت خام، منابع زیرزمینی و معادن است، نخبگان پرورش نمی‌یابد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  روز گذشته چهارشنبه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدها تن از «نخبگان جوان دانشگاه‌ها و برگزیدگان المپیادها و جشنواره‌های جهانی و داخلی» دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدای این دیدار دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، در سخنانی برخورداری از ایمان، اعتماد به نفس، اخلاص، از خودگذشتگی و میهن‌دوستی را از خصوصیات برجسته نخبگان کشور برشمرد.

وی در ابتدای سخنان خود آخرین دست نوشته شهید دوران را در حالی بغض کرده بود قرائت کرد.

ساعت سه صبح است. تا یک ساعت دیگر باید گردان باشم. امروز پرواز سختی دارم. می دانم ماموریت خطرناکی است. حتی ... حتی ممکن است دیگر زنده برنگردم، اما من خودم داوطلبانه خواسته ام این ماموریت را انجام بدهم. تا دو ماه دیگر از این جنگ دو سال تمام می گذرد. من دوست های زیادی را در این مدت از دست داده ام. چه آن ها که شهید شدند یا اسیر و یا آن هایی که جسدشان پیدا نشد. کابین عقب من امروز منصور کاظمیانه. دوست داشتم این ماموریت رو تنهای تنها می رفتم. چون خودم داوطلب شده ام، دوست ندارم جون کس دیگه ای رو به خطر بندازم. دیروز عصر که امیر رو بردم پایین بازی کند، به عباس هم گفتم. گفتم اگه اتفاقی برام افتاد، تو به خاطر نسبتی که با مهناز داری، خودت خبر رو به اون بدی. عباس بهم خندید. گفت «تو که هیچ وقت نمی ترسیدی. حالا چی شده که از مرگ حرف می زنی.

ستاری در ادامه گفت:  نخبگان به میهنی که برایشان هزینه‌ی داده، مدیون هستند و نخبه کسی است برای مردم و کشورش بیشترین داشته‌های خود را هزینه کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان هدف اصلی این بنیاد را توانمندسازی نخبگان خواند و با اشاره به لزوم اصلاح برخی روش‌ها در اقتصاد کشور گفت: در یک اقتصاد نفتی که پایه‌های تولید ثروت بر اساس نفت خام، منابع زیرزمینی و معادن است، نخبگان پرورش نمی‌یابد.
معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه نخبگان کشور در کوتاه‌مدت می‌توانند جهت‌گیری اقتصادی کشور را تغییر دهند، افزود: جهت‌گیری اقتصادی کشور باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان تغییر یابد و این کار تنها با ابتکار و تلاش امکان‌پذیر خواهد بود.
آقای ستاری، اصلاح آیین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان، چهار برابر شدن ورودی‌های این بنیاد از مهرماه سال جاری، اجرای طرح شهاب با همکاری وزارت آموزش و پرورش، تحول جدی در حوزه فرهنگی بنیاد ملی نخبگان، استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور، و برنامه‌ریزی برای تربیت دانشمندان در حوزه‌های مورد نیاز کشور را از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top