تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/08/06 - 15:56
کد خبر: 146159

نمایندگان مجلس می گویند؛ دولت، نیلی را در راهروهای مجلس تنها گذاشته است

روحانی می خواهد نیلی را تحقیر کند یا وزارت علوم را؟

روحانی می خواهد نیلی را تحقیر کند یا وزارت علوم را؟

محمود نیلی احمدآبادی هفته گذشته از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد، اما در این یک هفته نمایندگان مجلس اقبال چندانی به نیلی نشان ندادند تا آنجا اکنون که یک روز مانده به برگزاری جلسه رای اعتماد گمانه زنی‌ها نشان می دهد!

خبرنامه دانشجویان ایران: محمود نیلی احمدآبادی هفته گذشته از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد، اما در این یک هفته نمایندگان مجلس اقبال چندانی به نیلی نشان ندادند تا آنجا اکنون که یک روز مانده به برگزاری جلسه رای اعتماد گمانه زنی‌ها نشان می دهد که این گزینه دولت در مجلس توفیقی نخواهد داشت و حتی فراکسیون رهروان ولایت به عنوان فراکسیون اکثریت نیز نظر مثبتی به نیلی ندارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این در حالی است که فراکسیون رهروان حتی در جریان استیضاح فرجی دانا نیز موضع صریحی اتخاذ نکرده بود حالا اما خبرگزاری خانه ملت که بیشتر نزدیک به جریان رهروان و رئیس مجلس به حساب می آید در گزارشی در صدر اخبار خود این تیتر را انتخاب کرده است: «فضای مجلس نسبت به نیلی مثبت نیست / رئیس جمهور فرد دیگری را معرفی کند».

اکثر اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره نیلی نظر مثبتی ندارند

منصور حقیقت پور عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان درگفت وگو با خانه ملت، درباره نیلی گفت: طبق صحبت با اعضای فراکسیون، نمایندگان برای عدم صلاحیت وی مواردی را مطرح می کنند که شاید به واقعیت نزدیک باشد، چرا که اعضای فراکسیون رهروان ولایت تاکید دارند که سابقه مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم برای اداره یک وزارتخانه مهم کافی نیست.

نماینده اردبیل ادامه داد: با توجه به گمانه زنی ها و گفت وگو میان نمایندگان اینگونه برداشت می شود که آقای نیلی برای جلب نظر مثبت نمایندگان در روز رای اعتماد دچار مشکل شود، البته سابقه بزرگ مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم تنها 3 ماه سرپرستی دانشگاه تهران بوده و بالاتر از این مورد سابقه ای نداشته است، بنابراین آقای نیلی شاید در امور فنی و متالوژی اقدامات شایسته انجام داده باشد اما به نظر می رسد در بحث مدیریتی به تجربه بیشتری نیازمند است.

وزیر پیشنهادی علوم باید موضع‌گیری صریحی نسبت به فتنه داشته باشد

محمدعلی پورمختار عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان نیز در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: به نظر من و استمزاجی که از فضای کنونی مجلس به دست می‌آید وزیر پیشنهادی علوم در نشست فردا نمی‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان، با اعلام اینکه نیلی احمد‌آبادی باید برائت خود از فتنه را در جلسه رای اعتماد رسما اعلام کند، گفت: فراکسیون نسبت به این موضوع حساسیت دارد و باید وی موضع‌گیری صریحی نسبت به فتنه داشته باشد.

اغلب نمایندگان فراکسیون رهروان موافق نیلی نیستند

علیرضا منادی عضو دیگر فراکسیون رهروان ولایت نیز افزود: به نظر می‌رسد فضای مجلس نسبت به معرفی وی به عنوان وزیر علوم مثبت نیست.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای رای آوری نیلی گفت: با وجود تلاش‌های برخی از نمایندگان برای افزایش رای اعتماد به نیلی احمدآبادی اما تاکنون این تلاش‌ها بی‌ثمر بوده است.

وزیر پیشنهادی علوم سابقه مدیریتی قابل توجهی ندارد

سید هادی حسینی عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اما پرده از نکات تامل برانگیزی برداشت و آن عدم تلاش دولتی ها برای رای آوری نیلی است.

وی با تاکید براینکه در بدنه دولت هم هیچ فعالیتی برای انتخاب شدن وزیر پیشنهادی علوم دیده نمی شود، افزود: به نظرمحمود نیلی احمدآبادی گزینه اصلی دولت نیست، ولی دولت تنها 2 راه دارد یا اینکه در زمان باقی مانده تا روز رای اعتماد با گفت وگو نمایندگان را در شناخت بیشتر وزیر پیشنهادی کمک کند یا اینکه وزیر پیشنهادی باید خود انصراف داده و رئیس جمهور فرد دیگری را معرفی کند.

در این باره عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به بی‌تحرکی دولت برای دفاع از نیلی، مقاصد دولت از معرفی وزیر پیشنهادی علوم پس از مکدر شدن روابط دولت و مجلس را تشریح کرد.

محمد دهقان در گفتگو با مهر گفت: رای اعتماد نیاز به وقت مناسب دارد؛ اینکه تیمی از طرف دولت وسط میدان بیاید و وزیر پیشنهادی را در مجلس تبلیغ کند. امروز دومین روز از فرصت قانونی دولت برای تبلیغ وزیر پیشنهادی است ولی تاکنون تحرکی از سوی وزرا و دولت برای حمایت از وزیر پیشنهادی صورت نگرفته است. دیروز هم در اولین روز از مهلت قانونی تحرک چشمگیری از سوی دولت و هیات وزیران صورت نگرفته بود.

دهقان افزود: دیروز وزیر تنها به مجلس آمده بود و در همان مدت کم هم نتوانست از فرصت درست استفاده کند. امروز هم وزیر را در راهروهای مجلس ندیدیم. باید ببینیم فردا دولت چه اقداماتی برای جلب نظر نمایندگان خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: معمولا وقتی رئیس جمهور می‌خواهد وزیری رای بیاورد قبل از معرفی وی به مجلس، صلاحیت‌ها و توانمندی‌های او را به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر سر زبان‌ها می اندازد.

وی ادامه داد: در راستای این بسترسازی، رئیس جمهور باید با رئیس مجلس یا نمایندگان موثر در مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی رایزنی کنند. متاسفانه تا امروز از طرف دولت رایزنی برای رای اعتماد به وزیر صورت نگرفته و پایگاهی برای حمایت از وزیر از سوی دولت در مجلس تشکیل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اراده واقعی دولت تعیین تکلیف وزارت علوم نیست، گفت: برخی از نمایندگان معتقدند گزینه اصلی دولت برای وزارت علوم فرد دیگری است که بعد از نیلی معرفی خواهد شد، اگر این فرضیه واقعیت داشته باشد حضور نیلی در جلسه رای اعتماد به نوعی فدا کردن وی برای رسیدن به اهداف دیگر است.

گفتنی است رئیس جمهور روحانی در جریان دفاع از استیضاح نیز به مجلس نیامد.

برخی ناظران این مشی دولت را منفی ارزیابی کرده و معتقدند دولت اینگونه تلاش می کند بر ضعف های خود سرپوش گذارده و افکارعمومی را متوجه این نکته سازد که عده ای نمی گذارند دولت کار کند!

رئیس جمهور در فرصت باقی مانده گزینه جدید معرفی کند

غلامرضا اسداللهی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان هم بر همین اساس تصریح کرد: اقبال زیادی از سوی نمایندگان مجلس متوجه وزیر پیشنهادی علوم نیست چرا که تردیدهایی پیرامون سوابق وی وجود دارد.

وی افزود: معتقدم اعضای فراکسیون رهروان و سایر نمایندگان مجلس در رابطه با تجربه کم مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم حساس شده اند از این رو وی اقبال زیادی برای کسب رأی اعتماد در جلسه فردا نخواهد داشت و بهتر است که رئیس جمهور در فرصت باقی مانده در خصوص ایشان تجدید نظر کند و گزینه جدید معرفی کند.

نیلی نتوانست دغدغه نمایندگان عضو فراکسیون رهروان را رفع کند

فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان نیز، در اظهار نظری گفت: ما نشستی را در فراکسیون رهروان ولایت برگزار کردیم که در این جلسه وی برنامه‌ها و اهداف کلی خود را ارایه کرد. از سویی دیگر برخی از نمایندگان با وزیر پیشنهادی علوم نیز نشست مشترکی را برگزار کردند که بر این اساس می‌توان این‌گونه استنباط کرد که وی نمی‌تواند نظر نمایندگان را تامین کند زیرا متاسفانه پاسخ‌های نیلی احمدآبادی به سوالات نمایندگان و اعضای فراکسیون رهروان بسیار کلی بوده و نتوانسته دغدغه نمایندگان عضو فراکسیون را رفع کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top