تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/08/14 - 11:45
کد خبر: 146734

گزارش تفحص از دانشگاه آزاد هفته آینده بالاخره قرائت می‌شود

گزارشی با حجم تخلفات مدیریت سی ساله!

گزارشی با حجم تخلفات مدیریت سی ساله!

رئیس کمیسیون آموزش در دوره های قبل که اکنون ریاست یکی از واحدهای بزرگ این دانشگاه را بر عهده دارد یکی از مانع های قرائت این گزارش بود و هر بار در آستانه قرائت گزارش فرافکنی رسانه ای به کمک دانشگاه آزاد و رئیس سابق آن آمده بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد ظاهرا قرار است تا بالاخره در صحن مجلس قرائت شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این گزارش از مدتها قبل یعنی از پایان مجلس هفتم آغاز شد و هربار با کارشکنی های مختلف از به سرانجام رسیدن آن ممانعت به عمل آمد.

رئیس کمیسیون آموزش در دوره های قبل که اکنون ریاست یکی از واحدهای بزرگ این دانشگاه را بر عهده دارد یکی از مانع های قرائت این گزارش بود و هر بار در آستانه قرائت گزارش فرافکنی رسانه ای به کمک دانشگاه آزاد و رئیس سابق آن آمده بود.

حالا سخنگوی هیات تحقیق وتفحص از دانشگاه آزاد درباره آخرین وضعیت این پرونده،‌ گفته است: گزارش تهیه شده مدیریت 30 سال گذشته دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار داده که بخشی از این بررسی‌ها دوره مدیریت عبدالله جاسبی و تاحدودی نیز دوره کامران دانشجو را دربر می‌گیرد.

رضا صابری در گفت وگو با خانه ملت،‌ با یادآوری قرار گرفتن گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در نوبت قرائت در صحن علنی مجلس،‌ افزود: ارایه این گزارش هفته آینده در دستور کار صحن مجلس قرار دارد و قرار است نتیجه این تفحص در صحن علنی مجلس قرائت شود.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد همیشه موضوعی جنجالی بوده و مورد استفاده رسانه‌ها قرار می‌گرفت، ادامه داد: ما تلاش داشتیم تا این تحقیق و تفحص در قالب آیین‌نامه‌ داخلی مجلس انجام گیرد و تحت تاثیر جوسازی روزنامه‌ها و رسانه‌ها نباشد.

این نماینده تصریح کرد: تامل ما شرایطی ایجاد می‌کرد تا با حساسیت بیشتری کار را پیش ببریم به گونه‌ای که تا آخرین لحظات نیز اگر مستندات تازه‌ای به دست ما می‌رسید نسبت به اصلاح این گزارش اقدام می‌کردیم؛ از سویی دیگر زمانی که گزارش به دست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات رسید درخواست شد تا نمایندگان کمیسیون این گزارش را مطالعه کرده و اظهار نظر کنند.

وی با یادآوری رای مثبت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس،‌ تاکید کرد: بر این اساس با توجه به اینکه در مجلس زمان زیادی برای قرائت گزارش تحقیق و تفحص داده نمی‌شود لذا بخش‌هایی از گزارش که برای کمیسیون حائز اهمیت است قرائت خواهد شد و سپس کل گزارش به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

صابری درباره میزان تخلفات صورت گرفته در دوره‌های مدیریتی دانشگاه آزاد، افزود: این گزارش برمبنای مدیریت  30 سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی است که بخشی از این بررسی‌ها دوره آقای جاسبی و تاحدودی نیز دوره آقای دانشجو را دربر می‌گیرد.

سخنگوی هیات تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی،  گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، از سوی هیات رئیسه مجلس به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top