تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/08/29 - 10:42
کد خبر: 148059

اردوی تشکیلاتی سیاسی غدیر 15 دانشگاه شاهد؛

از پخش مستند میراث آلبرتا(2) تا بربرپایی گعده‌های شبانه دانشجویی + عکس

از پخش مستند میراث آلبرتا(2) تا بربرپایی گعده‌های شبانه دانشجویی + عکس

حسین شمقدری، کارگردان مستند میراث آلبرتا که به دنبال ساخت سومین شماره این مستند است در پانزدهمین اردوی غدیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد حضور یافت و پیش از پخش مستندش به سخنرانی و گفت و شنود با دانشجویان حاضر پرداخت.

خبرنامه دانشجویان ایرانپانزدهمین اردوی غدیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد، روز گذشته در مشهد مقدس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛  این اردوی تشکیلاتی سیاسی تا جمعه ادامه خواهد داشت و در این میان، کارگاه‌های تشکیلاتی، سیاسی و فرهنگی با موضوعات ازدواج، جریانشناسی سیاسی، اقتصاد و ... برای شرکت کنندگان در این اردو درنظر گرفته شه است.

اولین روز از 15 امین اردوی غدیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در مشهد مقدس با حضور مهمانان حسین شمقدری و محسن نیکبخت دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه شاهد برگزار شد . در زیر گزارش روز اول این اردو را می خوانیم .

شمقدری : رویکرد من برای ساخت میراث آلبرتا 3 تغییر کرده است .

کارگردان مستند « میراث آلبرتا » در اردوی غدیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد گفت : غرب رفتن می تواند به عنوان یک ضرورت مطرح باشد که بسته به نگاه فرد می تواند متفاوت باشد اگر بخواهی در خارج از ایران زندگی کنی باید فضای خانوادگی زندگیت را از دست بدهی چرا که زندگی خانوادگی در اروپا غیر ممکن است .

شمقدری اولین مهمان بود که در جمع دوستانه دانشجویان به سخنرانی پرداخت و همچنین بعد سخنانش، شرکت کنندگان به تماشای مستند میراث آلبرتا(2) نشستند.

وی در ابتدای سخنان خود به معرفی مستند میراث آلبرتا پرداخت وگفت :  میراث آلبرتا راجع به مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور می باشد . در سال 88 و پس از جریانات فتنه ، گروه ما در دانشگاه شریف به فعالیت فرهنگی پرداخت . در همین زمان من و گروهم مستند « یزدان تفنگ ندارد » را برای قتل ندا آقا سلطان ساختیم که مخاطب بسیاری پیدا کرد و همین موضوع ما را به سمت فیلم سازی سوق داد .

وی ادامه داد : بسیاری از افراد تصویر روشنی از آینده شان ندارند . چهار سال را در دانشگاه می گذرانند ، مدرک می گیرد اما هیچ اتفاقی نمی افتد . تنها راه برای این که بفهمیم باید یه دنبال چه برویم این است که خودمان را محک بزنیم

وی افزود : حکومت سه پایه دارد که اگر حکومتی بتواند آن ها را قوی کند قدرتمند می شود آن سه مورد اقتصاد ، علم و رسانه است .شما به عنوان دانشجو حقتان است که از دولت مطالبه داشته باشید و وظیفه دولت است که در این سه حوزه شما را یاری نماید و شما باید دنبال این حمایت بروید .اگرمی خواهید که کار علمی یا رسانه ای انجام دهید حقتان است که به سراغ وزیر علوم ، رئیس دانشگاه و ... بروید و از آن ها طلب پول و حمایت داشته باشید . مدرک گرفتن درصد کمی از اتفاقاتی است که قرار است رخ بدهد بلکه باید به دنبال آن چیزی برویم که به آن علاقه داریم . برای مثال برای خودمان در زمان انتخابات سال 88 شرایطی برای ما فراهم شد که بتوانیم حقیقت زندگی خودمان را پیدا کنیم . در حقیقت اگر هر چه زودتر به دنبال آن چه که می خواهید ، بروید بهتر است .

شمقدری به فعالیت های خود در حوزه مستند سازی اشاره کرد و گفت : بخشی از کارهای مرکز آرمان مدیا کارهای عادی است که برای کسب در آمد انجام می شود و بخشی دیگر نیز سفارشانت مختلف است برای مثال اکنون مشغول ساخت مستندی با موضوع حجاب برای شبکه دو هستیم . در یکی دو سال اول ما خودمان و با هزینه شخصی کار می کردیم که البته نتیجه آن کسب رزومه بود .

ین مستند ساز در ادامه سخنان خود به کانال هایی که در کار مستند سازی به او کمک کردند اشاره کرد و گفت : اسم دانشگاه شریف برای ما برند بود ما از این اسم استفاده کردیم و توانستیم با بنیاد نخبگان ارتباط بگیریم و آن ها رفتار خوبی با ما داشته باشند .

شمقدری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر این که مصاحبه شما با محمود احمدی نژاد و تامین مخارج مستند میراث آلبرتا 1 این شائبه را به وجود می آورد که شما از کانال هایی دیگر برای ساخت مستند استفاده می کنید گفت : مخارج این مستند توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شریف ، بنیاد نخبگان و ... تامین شد . در یکی دو سال اول بچه ها از اسم دانشگاه شریف استفاده می کردند. هم چنین زمانی که پدر من رئیس سازمان سینمایی شد دیگر به سراغ وزارت ارشاد نرفتیم چرا که می دانستیم اثر رسانه ای بدی دارد البته سراغ هر جا که برای تامین مخارج می رفتیم اسم شمقدری بی تاثیر نبود .هم چنین در مورد مصاحبه با محمود احمدی نژاد باید بگویم که پدر یکی از دوستان ما در شورای عالی انقلاب بود و همین موضوع باعث شد که دوربین ما بتواند همراه با دوربین واحد مرکزی خبر وارد سالن همایش های صدا و سیما بشود . در همین حین و هنگام ورود احمدی نژاد من برای مصاحبه رفتم و کسی نفهمید که من با دوربین آن گروه هستم . بعد از برنامه هنگامی که حفاظت دوربین ما را گرفت رم دوربین را مخفیانه درآوردیم و ابن باعث شد تا بتوانیم فیلم را منتشر کنیم . البته دولت احمدی نژاد پیگیر نشد و اسم پدر من نیز در ایراد نگرفتن از این فیلم بی تاثیر نبود . البته نکته مهم تر آن بود که این فیلم به دلیل این که حزب الهی بود و در جشنواره عمار جایزه گرفته بود ، کمتر مورد هجمه قرار گرفت .

شمقدری در ادامه به تغییر رویکرد خود در ساخت میراث آلبرتا اشاره کرد و گفت : در روز اولی که ساخت میراث آلبرتا را شروع کردم ذهنیتم این بود که چرا بچه ها به خارج می روند و نباید بروند که البته این نگاه به دلیل حرصی بود که با این مهاجرت در ما ایجاد می شد . اما اکنون نگاه من عوض شده است .اکنون می گویم که غرب رفتن می تواند به عنوان یک ضرورت مطرح باشد که بسته به نگاه فرد می تواند متفاوت باشد .اگر بخواهی در خارج از ایران زندگی کنی باید فضای خانوادگی زندگیت را از دست بدهی چرا که زندگی خانوادگی در اروپا غیر ممکن است . یک بچه در اروپا می تواند از پدرش شکایت کند یعنی قیم یک پچه در غرب ابتدا دولت است و سپس خانواده است . در اروپا همسرت بسیار آزاد زندگی می کند .البته عده ای این گونه زندگی را می پذیرند و می گویند شما در ایران همسرتان را محدود می کنید و در ایران اگر کسی به همسرش علاقه نداشته باشد به دلیل قوانین مجبور است عمری بدون علاقه با همسرش زندگی کند .در حقیقت شاید خارج رفتن به عنوان یک ضرورت مطرح باشد اما باید دید که با چه نگاهی می خواهیم زندگی کنیم .

وی در پایان گفت : ممکن است شخصی به دلیل کم بودن امکانات در ایران به خارج برود . به نظر من نباید یقه این شخص را بگیریم بلکه باید یقه کسی را بگیریم که در خارج به بهانه ادامه تحصیل می رود اما می رقصد و من این شرایط را زمانی که میراث آلبرتا 1 را می ساختم درک نمی کردم .

پس از صحبت های حسین شمقدری مستند «میراث آلبرتا 2 » در جمع دانشجویان اکران شد

در ادامه ، اردو با برگزاری سخنرانی و گعده های فرهنگی ادامه یافت . در این جلسه دوستانه محسن نیکبخت دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه شاهد به سخنرانی پرداخت و در نهایت این جلسه با پرسش و پاسخ دانشجویان پایان یافت .

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top