تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/09/18 - 14:35
کد خبر: 150221

در دانشگاه یاسوج رخ داد؛

تجمع اعتراضی دانشجویان دختر نسبت به بی‌اخلاقی و انتصابات مسئله دار

تجمع اعتراضی دانشجویان دختر نسبت به بی‌اخلاقی و انتصابات مسئله دار

یک دانشجو در این تحصن خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود اینکه مستندات کتبی به مسئولان دانشگاه ارائه داده ایم اما از پیگیری موضوع و تنبیه عاملان این بی احترامی ها به شان دانشجویان امتناع کرده اند.اولین کسی که در جریان برخوردهای غیرقانونی و ناپسند برخی کارکنان دانشگاه قرار گرفت، رئیس دانشگاه یاسوج بود

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج در اعتراض به بی اخلاقی برخی از مسئولان این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانسجویان ایران»؛ در این تجمع که از ساعت ۱۱ صبح تا عصر یکشنبه 16 آذر ادامه داشت، دختران معترض با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان رسیدگی مسئولان به وضعیت امنیت اخلاقی دانشجویان دختر در دانشگاه یاسوج شدند.

این دانشجویان ادعا کردند که در ورود به دانشگاه از امنیت برخوردار نیستند و مورد بی حرمتی برخی از کارکنان قرار می گیرند.

یکی از دانشجویان دختر حاضر در تجمع بیان داشت: برای اعتراضات خود سند داریم و مستنداتمان را به مسئولان دانشگاه ارائه کردیم؛ اما هنوز هیچ پاسخی از سوی آنها دریافت نکردیم.

این دانشجویان با در دست گرفتن پلاکاردهایی اعتراض خود را نسبت به هتک حرمت دختران مسلمان در مرکز علم و دانش بیان داشتند.

یکی از دانشجویان معترض با صدای بلند فریاد زد: متاسفانه هم اکنون کسانی در برخی از بخش های دانشگاه مشغول به کار هستند که شئونات اسلامی و قانونی را در برخورد با دانشجویان و به ویژه دانشجویان دختر رعایت نمی کنند.

این دانشجوی دختر افزود: این موضوع آنچنان از حالت عادی خارج شده که اعتراض دانشجویان را برانگیخته است و متاسفانه کتمان و عدم بررسی موضوع از سوی رئیس دانشگاه و مسئولان باعث شده است که اعتراض دانشجویان منجر به تحصن شود.

دانشجویان معترض در پایان با قرائت بیانیه ای خواستار رسیدگی به این نا امنی در دانشگاه یاسوج شدند.

در بخش‌هایی از بیانیه این دانشجویان خطاب به سرپرست دانشگاه یاسوج آمده است:

امروز از سوی مسئولینی که به دنبال تغییر و تحولات یکسال گذشته به کادر مدیریتی و اجرایی دانشگاه پیوسته اند، رفتارهای بسیار ناپسند و مذمومی را مشاهده می کنیم؛ رفتارهایی که هیچ نام و صفتی را بدان نمی توان اطلاق کرد.

تخلفاتی بس تاسف‌بار از جنس بی اخلاقی و بی شرافتی!

آقای دکتر و معاونین محترم، قسمت تاسف بار این موضوع از آنجایی ناشی می شود که این تخلفات از سوی کسانی صورت می گیرد که خود در جایگاه قانون قرار دارند و مجریان قانون محسوب می‌شوند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جناب دکتر رمضانی و معاونین محترم مدت مدیدی است که چند تن از مسئولین این دانشگاه به طرز بی شرمانه ای رفتارهای ناروایی را در قبال دانشجویان دختر این دانشگاه اختیار کرده اند به طوری که امروز شاهد آن هستیم که خیل عظیمی از دختران دانشجوی این دانشگاه که در سال های گذشته همیشه در عرصه فعالیت های فرهنگی، سیاسی، صنفی و علمی حضوری پررنگ داشتند، امروز به دلیل احساس نا امنی شدیدی که از رفتارهای این مسئولین ناشی می شود، کنج عزلت را گزیده اند و مایل به انجام هیچ گونه فعالیتی در حیطه دانشگاه یاسوج نیستند.

شدت این موضوع بدان حد است که بسیاری از دختران دانشجو از ورود به اتاق کارکنان این دانشگاه خودداری می کنند؛ چرا که آنقدر در رابطه با حقوق و شرافت آنها تعرض صورت گرفت که به صورت ترسی ناخودآگاه در رفتار آنان تثبیت شده است.

دانشجویان معترض در بخش پایانی بیانیه قرائت شده خواسته هایی از سرپرست دانشگاه داشتند که مهم ترین آنها زدودن فضای دانشگاه از مسمومیت های اخلاقی و کوتاه کردن دست فعالان سیاسی از دانشگاه یاسوج بود.

لازم به ذکر است،‌ هیچ کدام از مسئولان دانشگاهی جهت پاسخگویی به دانشجویان معترض در جمع آنها حضور نیافتند.

سایت یک روزنامه محلی این تحصن را به شرح ذیل گزارش داده است:

برخی از دانشجویان دانشگاه یاسوج روز گذشته در اعتراض به برخوردهای غیرقانونی برخی از کارکنان دانشگاه مقابل دانشکده ادبیات این دانشگاه تجمع کردند و خواستار پاسخگو بودن رئیس دانشگاه یاسوج شدند.این تحصن که از سوی دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج و در اعتراض به رفتارهای غیرقانونی و ناپسند برخی از کارکنان دانشگاه در طول یکسال گذشته برگزار شد با همراهی دانشجویان پسر به مدت چند ساعت ادامه داشت و در نهایت با قرائت بیانیه دانشجویان و جمع آوری طومار خاتمه یافت.

یک دانشجو در این تحصن خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود اینکه مستندات کتبی به مسئولان دانشگاه ارائه داده ایم اما از پیگیری موضوع و تنبیه عاملان این بی احترامی ها به شان دانشجویان امتناع کرده اند.

وی تصریح کرد: اولین کسی که در جریان برخوردهای غیرقانونی و ناپسند برخی کارکنان دانشگاه قرار گرفت، رئیس دانشگاه یاسوج بود که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

این دانشجوی دختر دانشگاه یاسوج خاطر نشان کرد: جامعه ما جامعه ای اسلامی است و هیچ کس حق ندارد شان و منزلت دانشجوی خانم را با هر اقدامی زیر سوال ببرد.

یکی دیگر از دانشجویان دختر حاضر در تحصن دانشجویی دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه دانشجویان ارتباط زیادی با بخش های فرهنگی دارند، گفت: نباید شرایط به گونه ای شود که یک کارمند دانشگاه این جرات را به خود بدهد که به دانشجوی دختر بی احترامی کند. وی افزود: این موضوع آنچنان از حالت عادی خارج شده که اعتراض دانشجویان را برانگیخته است و متاسفانه کتمان و عدم بررسی موضوع از سوی رئیس دانشگاه و مسئولان باعث شده است که اعتراض دانشجویان منجر به تحصن شود. این خانم دانشجو وظیفه همه را رعایت شئونات اسلامی، اخلاق و حدود در برخوردها دانست و خاطر نشان کرد: ما اجازه نمی دهیم که جو دانشگاه مسموم شود و فضای بی احترامی و بی حرمتی بر آن حاکم شود چرا که این فضا قبل از همه به ضرر دانشجویان است که مسئولان دانشگاه اشتباهات و گناه های خود و کارکنانشان را پنهان می کنند.

وی بیان کرد: مسئولان دانشگاه پنبه در گوش خود کرده اند و اعتراضات به حق دانشجویان را نمی شنوندکه در نهایت شرایط به گونه ای می شود که دانشجویان برای رساندن حرف های خود به گوش مدیران دانشگاه باید دست به تحصن و اعتراض و گردهمایی بزنند.

این دانشجو لازمه حضور و فعالیت علمی و فرهنگی دانشجو را حفظ حرمت و احترام وی دانست و افزود: چطور دانشجو موظف است که در برخوردهای خود با مسئولان، اساتید و دیگر دانشجویان نهایت احترام را داشته باشد و در صورت کوچکترین اشتباه، بدترین برخورد با وی می شود اما رویه بی احترامی های برخی کارکنان به دانشجویان همچنان ادامه دارد.

یکی از دانشجویان پسر حاضر در این تحصن ۱۶ آذر را نماد بیان خواسته های به حق دانشجویان دانست و گفت: حداقل خواسته دانشجویان این است که مسئولان دانشگاه در روز ۱۶ آذر که به نام دانشجوست حرف ها و خواسته های دانشجویان دانشگاه را بشنوند.

وی با بیان اینکه روند فعلی اتخاذ شده در انتصاب برخی مدیران و کارکنان دانشگاه اعتراض دانشجویان را به دنبال داشته است، افزود: کارکنانی که به خود جرات می دهند به دانشجوی دختر برخوردهای غیرقانونی و ناپسند داشته باشند، جایی در دانشگاه ندارند.

این دانشجو با انتقاد از رویه فعلی در اعمال نفوذ برخی ها از خارج دانشگاه بخاطر منافع حزبی و سیاسی بر مدیران دانشگاه گفت: دانشگاه جای علم و فرهنگ است و نباید هیچکدام از این ها دستاویز فعالیت های حزبی و جناحی برخی افراد خصوصا افراد سیاسی خارج از دانشگاه قرار بگیرد.

وی نتیجه اعتراضات به روند فعلی را بی نتیجه خواند و بیان کرد: ما انتظار داریم که رئیس دانشگاه پس از یکسال و دو ماه مدیریت خواسته های دانشجویان را بشنود و به آنها که اغلب نیز در زمینه تعالی دانشگاه هستند جامه عمل بپوشاند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور
یک دقیقه سکوت به احترام ایران در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای در وین
ازدحام مردم تبریز مقابل خانۀ شهید آل‌هاشم +فیلم
رهبر انقلاب ۵ روز عزای عمومی اعلام کردند
شهادت ۳ مامور پلیس در پی درگیری با اشرار
این شهید تا یک ساعت بعد از سقوط بالگرد زنده بود
نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی برای تشخیص پیکر شهدا هست؟
تصاویری از حضور شهید رئیسی میان مردم
عکس تلخی از هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور و همراهانش
اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه
اینفوگرافیک/ شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور
طرح ادعای دخالت آذربایجان در واقعه شهادت رئیسی تا انتشار خبر ترور
مخبر: برنامه ریزی تشییع پیکر رئیس جمهور انجام شد
علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه شد
سومین امام جمعه شهید آذربایجان
هم‌کلاسی‌های دانشگاه شریف در سوگ پدران خود
تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت رئیس‌جمهور
امتحانات نهایی لغو شد؟ +جزئیات
واکنش‌ هنرمندان به شهادت رئیس‌جمهور کشور +عکس
حضور مردم در بیت آیت‌الله آل‌هاشم +فیلم
سینماها و تئاترهای کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top