تاریخ انتشار: شنبه 1393/09/29 - 15:51
کد خبر: 151379

با وجود هماهنگی اولیه با دانشگاه؛

برنامه پیاده روی دانشجویی تا حرم امام رضا(ع) یکباره لغو شد!

برنامه پیاده روی دانشجویی تا حرم امام رضا(ع) یکباره لغو شد!

هفته گذشته به همت کانون دانشجویی عاشورا و با هماهنگی مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز بنا بود یک کاروان دانشجویی جهت پیاده روی تا حرم امام رضا(ع) به نیشابور اعزام شود اما با وجود هماهنگی های اولیه و ثبت نام تعدادی از دانشجویان در روز مقرر این برنامه لغو شد و هیچ مسئولی هم حاضر به پاسخ گویی در این باره نشد!

خبرنامه دانشجویان ایران: اعزام کاروان دانشجویی جهت پیاده‌روی از قدمگاه نیشابور تا حرم مطهرامام رضا(ع) به دلایل نامعلومی لغو شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته گذشته به همت کانون دانشجویی عاشورا و با هماهنگی مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز بنا بود یک کاروان دانشجویی جهت پیاده روی تا حرم امام رضا(ع) به نیشابور اعزام شود اما با وجود هماهنگی های اولیه و ثبت نام تعدادی از دانشجویان در روز مقرر این برنامه لغو شد و هیچ مسئولی هم حاضر به پاسخ گویی در این باره نشد!

یکی از دانشجویان این دانشگاه با ارسال توضیحاتی در این باره از عدم پاسخگویی معاونت فرهنگی دانشگاه انتقاد کرده است.

متن این یادداشت را در ذیل می خوانید::

اینجا بزرگترین دانشگاه جنوب غرب کشور است. اینجا دانشگاه شهید چمران اهواز است. بخشنامه وزارت علوم مبنی بر اعزام کاروان دانشجویی جهت پیاده‌روی از قدمگاه نیشابور تا حرم مطهرامام رضا(ع) به دانشگاه می‌رسد و مسئولین مربوطه در روز دوشنبه مورخ 24/9/93 نامه را سریعاً جهت پیگیری به کانون عاشورا پاراف می‌کنند در صحبت‌های اولیه با حضور دبیر کانون قول داده می‌شود نصف هزینه‌ی سفر از طرف دانشگاه پرداخت گردد و مابقی هزینه بعهده دانشجویان قرار گیرد و در اسرع وقت از طریق پیامک اطلاع‌رسانی بعمل آید.

 کارها و هماهنگی‌ها بصورت سریع از سوی کانون عاشورا و شهدا پیگیری می‌شود و علی‌رغم عدم اطلاع‌رسانی معاونت که از قبل متعهد شده بود تبلیغات از سوی کانون عاشورا انجام شد و طیف‌های مختلف دانشجویی جهت ثبت‌نام به کانون رجوع می‌کنند و همگی به شوق دیدن بارگاه امام رضا (ع) ثانیه‌ها را می‌شمارند تا لحظة وصال فرا رسد.

به بامداد پنج‌شنبه نزدیک می‌شویم و خبری دهان به دهان می‌چرخد: "برنامه سفر لغو شد" پیگیر می‌شویم می‌بینیم بله درست است معاونت فرهنگی آن را لغو کرده. حال ما مانده‌ایم و مواجه با 80 دانشجویی که آمده‌اند تا یک روز دیگر عازم مشهدالرضا شوند. صبح پنج‌شنبه می‌شود نزدیک به 70 دانشجو جهت جلسة توجیهی در کانون عاشورا جمع می‌شوند که از ماجرا مطلع می‌شوند و جهت جویا شدن از علت به سمت معاونت می‌روند اما زهی خیال باطل!

معاونت حتی ارزش اندکی برای آنها که به مدیریت و تدبیر و تعهد معاونت اعتماد کرده‌اند، وقت و هزینه گذاشته‌اند و خود را به این جلسه رسانده‌اند و عاشقانه برای پابوسی امام رئوف آمده شده‌اند قائل نیست." اگر چند قدم از میزشان به سمت دانشجویان نزدیک می‌شدند"، شاید با ابزار دلایل لغو سفر کمی از ابهام و ناراحتی دانشجویان می‌کاستند ...چه بگویم؟ شاید ایشان صلاح می‌دانند صبح تا عصر در اتاق بمانند تا به دانشجویان جواب ندهند! با این شرح ذکر چند مسئله مطرح می‌گردد:

1) آیا معاونت فرهنگی مخالف این حرکت فرهنگی است که از حیث ماهیت و محتوا شبیه پیاده‌روی نجف به کربلا است و جنبه‌های فرهنگ‌ساز و تربیتی زیادی دارد؟ و اگر نیست چرا دلیل واقعی و معقول خود را برای لغو ابراز نمی‌دارند؟.

2) اگر مسئله تأمین اعتبار در میان است و معاونت توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارد چگونه در هفتة دفاع مقدس وقتی روند آموزشی دانشگاه به گونه‌ای است که بخش زیادی از دانشجویان در آن ایام در آن دانشگاه نباشند، هزینه‌های سرسام‌آور و هنگفت اجرای برنامه‌هایی که بعضاً مرتبط با دفاع مقدس نبوده را تأمین نموده‌اند؟ و جشن 16 آذر در فضایی محدود و تنگ با وجود اختلاط شدید دختر و پسر که منافی ارزش‌های دینی است حمایت و پشتیبانی می‌کند؟

3) اگر معاونت فرهنگی نگران امنیت دانشجویان است دلیل اعتماد رانندة ناشی اتوبوسی که ممکن بود جان دانشجویان را در اردویی که اخیراً برگزار شد به خطر انداخت چگونه پاسخ می‌گوید؟ حال اینکه کانون عاشورا و شهدا با سابقة برگزاری اردویی سالم و مطمئن ضامن اجرای این برنامه بود.

4) نکته قابل تامل اینجاست که اگر  معاونت فرهنگی مایل به اجرای برنامه نبود چرا بخش نامه را برای کانون جهت پیگیری پاراف نمود؟

حال در اینجا سوالی مطرح می شود که آیا معاونت فرهنگی فرهنگ‌ساز است یا باعث استحالة فرهنگ !؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
انقلابی
1393/10/01 - 11:06

ما هم از حاضران در پشت درب بودیم...جالب است بعد از تقاضای بچه ها برای ملاقات میگفتند جلسه ی مهمی دارند و حاضر به جواب گویی به شما نیستند... تا اینجا تردید داشتیم اما وقتی سینی های غذا و پذیرایی به داخل می رفت و خالی برمی گشت دانسیم واقعا امور مهمی وجود دارد!!!
با خود گفتیم کاش رهبری سال را مدیریت جهادی نام نمی نهادند آخر مسئولین کم کم از شدت جهاد در حال شهید شدن هستند...
یکی دیگه
1393/10/01 - 11:50

آی گفتی
افسر
1393/10/01 - 19:17

آقایان تقصیری ندارند شاید ایراد از جهاد باشد که بر مدیریت اضافه شده!!!!شاید اگر بجای جهاد یک چیز دیگر مثل راحتی،پناه برخدایی،خودرایی بود باکار دوستان بهتر تناسب داشت.
دلم برای آقا میسوزد که انقدر دغدغه ی فرهنگ را دارد در حدی که میفرماید حاضرم جانم را برای آن فدا کنم...آنوقت بعضی از آن ها که بر کرسی های فرهنگ تکیه زده اند!!!!اهل جهاد با طعم چلو و پلو هستند!!!!
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top