تاریخ انتشار: جمعه 1393/10/05 - 08:56
کد خبر: 151869

حال و هوای دانشگاه‌ها در آذرماه؛

از ویژه برنامه‌ها و ویژه‌نامه‌های روز دانشجو تا ایام فرجه امتحانات

از ویژه برنامه‌ها و ویژه‌نامه‌های روز دانشجو تا ایام فرجه امتحانات

حواشی به وجود آمده پیرامون مراسم 16 آذر در دانشگاه‌های مهم کشور، باعث شد تا برخی از فعالیت‌های دانشجویی از قبیل پخش نشریه و یا کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور فعالین دانشجویی و مواردی از این دست، از دیدگان مغفول بماند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حواشی به وجود آمده پیرامون مراسم 16 آذر در دانشگاه‌های مهم کشور، باعث شد تا برخی از فعالیت‌های دانشجویی از قبیل پخش نشریه و یا کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور فعالین دانشجویی و مواردی از این دست، از دیدگان مغفول بماند.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بررسی حال و هوای دانشگاه‌ها در هفته آخر منتهی به امتحانات و موارد مذکور بهانه‌ای شد تا با برخی از فعالین دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف کشور، به گفتگو بنشینیم و در جریان کم و کیف فضای دانشگاه حول 16 آذر و هفته‌های منتهی به امتحانات قرار بگیریم که در ادامه گزیده‌ای از مشروح این گفت و گو‌ها را می‌خوانید:

دانشگاه اصفهان
امینی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: مناظره با محوریت فتنه 88 که قرار بود در دانشگاه از طرف این تشکل دانشجویی با دعوت از آقایان شکوری راد و نبوی برگزار شود، به دلیل فراهم نشدن شرایط لغو شد.

وی افزود: ضمنا ویژه نامه گرامیداشت 16 آذر در بین دانشجویان و مسئولین دانشگاه منتشر شد؛ یکی از ویژگی‌های این ویژه‌نامه، اشاره به وقایع سال 88 با استناد به واقعیات و مدارک موجود است.

دانشگاه شهید چمران اهواز
بویری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: محمد غرضی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری92 به مراسم «رسالت دانشجویی» دعوت شد.

این فعالی دانشجویی اضافه کرد: پس از انتشار ویژه نامه 16 آذر در این دانشگاه دانشجویان، نوآوری خوب این ویژه نامه را مثبت ارزیابی کردند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین ابراز داشت: کلاس‌های این دانشگاه از 26 آذر ماه عملا برای فرجه‌های امتحانی تعطیل شد و اولین امتحان این دانشگاه 13/10 برگزار می‌شود.

دانشگاه شاهد
فهیم، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در خصوص برنامه‌های برگزار شده به مناسبت 16 آذرماه گفت: میزگردی با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در سالن مهدیه پیامبراعظم دانشگاه برگزار شد.

این فعال دانشجویی ابراز داشت: مستند «من سهمیه‌ای نیستم» نیز در دانشکده پزشکی این دانشگاه اکران شد که با استقبال دانشجویان مواجه گردید.

دبیر سیاسی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد همچنین ابراز داشت: ایام فرجه دانشجویان از ابتدای این هفته آغاز شده و هفته اول دی‌ماه نیز امتحانات دانشجویان آغاز می‌شود و تا پایان دی‌ماه نیز به طول خواهد انجامید، همچنین امتحانات دانشکده‌های علوم‌پزشکی این دانشگاه تا دهه دوم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

دانشگاه خوارزمی
خلج، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه حدود یک سال است که با سرپرست اداره می‌شود، این در حالی است که طبق قانون حداکثر بازه زمانی که یک دانشگاه می‌تواند با سرپرست اداره شود 6 ماه است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نگران وضعیت ناپایدار این دانشگاه شده و تصمیم به پایان دادن اوضاع نابسامان مدیریتی این دانشگاه گرفته است؛ با این تفاسیر تا کنون چند نفر از اساتید همین دانشگاه به عنوان گزینه ریاست معرفی شده‌اند که این مسئله باعث ایجاد التهاباتی هرچند خفیف در دانشگاه شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: ویژه نامه 16آذر در بین دانشجویان این دانشگاه پخش شد که می‌شود گفت بیشترین آن بین دانشجویان علوم سیاسی منتشر و بازخورد داشته است.

خلج در خصوص تعطیلات قبل از ایام امتحانات(فرجه) یادآور شد: هرچند تعطیلات در این دانشگاه رسما شروع نشده اما دانشجویان عملا تعطیلات را از این هفته آغاز کرده اند و اولین امتحان در این دانشگاه  15/10 برگزار خواهد شد.

دانشگاه شیراز
نجابت، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: هنوز تعطیلات رسمی برای امتحانات(فرجه) آغاز نشده است و مسئولین دانشگاه از برخورد با غایبین خبرداده‌اند و آخرین خبرها حاکی از دایر بودن کلاس‌ها در هفته اول دی ماه است.

دانشگاه ارومیه
عبدزاده، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه گفت: ایام فرجه در این دانشگاه از اواخر آذر ماه آغاز خواهد شد و تا 6 دی ماه که اولین امتحان این دانشگاه برگزار می‌شود ادامه دارد.

وی در خصوص ویژه نامه 16 آذر خاطرنشان کرد: این ویژه‌نامه در بین دانشجویان و مسئولین دانشگاه در سطح گسترده‌ای منتشر شد.

دانشگاه شهرکرد
جنتی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهر کرد  گفت: ویژه نامه 16 آذر در بین دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه انتشار یافت.

این فعال دانشجویی همچنین خاطرنشان کرد: دانشجویان در این دانشگاه با وجود اینکه دانشگاه هیچ‌گونه اعلامی مبنی بر شروع تعطیلات امتحانی نداشته است، فرجه امتحانی خود را آغاز کرد شدند.

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
حیدرپور، دبیر جدید انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه انتخابات شورای مرکزی این تشکل دانشجویی برگزار شده است خاطرنشان کرد: قرار است جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با مسئولین دانشگاه به همت انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شود.

وی افزود: ضمنا ویژه نامه 16 آذر در این دانشگاه بین اساتید، کارمندان و دانشجویان منتشر شد.

دانشکده پرستاری رامسر
دارابی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پرستاری رامسر نیز گفت: هنوز کلاس‌های دانشگاه به صورت رسمی تعطیل نشده است اما حجم برگزاری کلاس‌ها به حداقل رسیده احتمالا این روند به تعطیلی کلاس‌ها خواهد انجامید تا تاریخ 17/10 که اولین امتحان برگزار شود.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
سرگزی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خانم تازه مسلمان ژاپنی، مهمان برنامه انجمن اسلامی بود و در مورد آشنایی خود با دین اسلام با دانشجویان به گفتگو نشست.

این فعال دانشجویی همچنین با اشاره به اینکه ویژه نامه 16 آذر در سطح دانشگاه منتشر شد اضافه کرد: کلاس‌های دانشجویان تقریبا به حالت نیمه‌تعطیل درآمده است و تا 13 آبان ماه امتحانات آغاز می‌شود، دانشجویان به دانشگاه نمی‌آیند.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
قسمی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبرداد: برنامه تریبون آزاد «دانشجو یعنی... » در این دانشگاه به همت انجمن اسلامی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ضمنا نشریه ویژه نامه 16 آذر بین دانشجویان توزیع گردید؛ تعطیلات این دانشگاه نیز از اواخر آذرماه رسما شروع شد و امتحانات این دانشگاه از 14 تا 29 دی ماه ادامه خواهند یافت.

دانشگاه پیام نور اصفهان
مظاهری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: با وجود اضافه کردن شهریه این دانشگاه به بهانه خدمات فرهنگی، این واحد دانشگاهی اعلام کمبود بودجه کرده است.

دانشگاه بیرجند
نظریان، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند از عدم برنامه ریاست جمهوری برای دیدار با دانشجویان بیرجند در سفر 3 آبان ماه به این استان و التهاب بین دانشجویان و نارضیاتی تشکل‌های دانشجویی بیرجند خبر داد و افزود: ویژه نامه 16 آذر بین دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه منتشر شده است.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: هم اکنون کلاس‌های دانشگاه تعطیل و دانشجویان برای آغاز امتحانات آماده می‌شوند.

دانشگاه آزاد شهر کرد
کلانتر، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد شهر کرد گفت: دفتر انجمن اسلامی در دانشگاه بعد از چند سال تعطیلی آغاز به کار نموده است و اولین اعلام موضعش در برنامه 16 آذر که با حضور استاندار برگزار شده بود اتخاذ شد و خواستار رفع حصر از سران فتنه شدند که با پاسخ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه روبرو شدند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: ضمنا ویژه‌نامه 16 آذر در سطح دانشگاه پخش شد و هم اکنون این دانشگاه در ایام تعطیلی پیش از امتحان(فرجه) به سر می‌برد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top