به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن رحیمپور ازغدی بیان داشت: تنها 40 نفر از اصحاب امام حسن عسکری(ع) توانستند امام زمان(عج) را ببینند، آن هم به صورت مخفیانه و در خانه امام یازدهم، حضرت ولی عصر(عج) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان سامرا را ترک کرده و به بغداد رفتند تا در آنجا امامت و مبارزات مخفیانه خود را ادامه دهند.
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: دلیل این که در برخی از زوایای زندگی اهل بیت(ع) اختلاف وجود دارد، همین خفقان عصر زندگی آن بزرگواران است، رازی که نمیگذاشت همه وجوه زندگی اهل بیت(ع) به درستی ثبت و منتقل شود، دیکتاتوری و خفقان جامعه آن دوران بود.
وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) به قم نامهای نوشتهاند که در آن تیترهای متعددی وجود دارد که در رابطه با نظام سازی و ساختار نظام اسلامی است، باید به این تیترها توجه شود تا بیعت ما با امام زمان(عج) عملی شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امام یازدهم در نیایشی با خداوند متعال میفرمایند:« خدایا فشار تا حدی زیاد شده است که ما راه به حد خفه شدن رسانده، پرده حیرت بسیاری را فرا گرفته است، کسانی بر جهان حکومت میکنند که دغدغه دین ندارند، حاکمیت حقوق ایتام و محرومین را صرف عیش و نوش خود میکند و بعضی مردم هرچه تلاش میکنند باز گرسنه میمانند.»
وی ادامه داد: حضرت عسکری (ع) در ادامه نیایش خود از کسانی که ریشه ظلم به بشر بوده و احکام دین را تعطیل کردهاند گلایه میکنند و میفرمایند: «امروز بیت المال در دست حکام دیکتاتوری قرار دارد که بین خودشان تقسیم میکنند و سهم فقرا را نمیدهند»، این دعا و نیایش امام در مورد امروز جامعه ما هم صدق میکند.
رحیمپور ازغدی یادآور شد: بر اساس رهنمودهای امام حسن عسکری(ع) که فرمودند:« مسلمانان باید بر جهان مسلط شده و کفار باید در سایه حکومت اسلامی زندگی کنند»، امروز وحدت حوزه و دانشگاه باید با محوریت ولایت امام زمان(عج) شکل بگیرد و تلاش شود که کافران در هیچ یک از عرصههای علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر مسلمانان پیشی نگیرند و برتر نباشند.
رحیمپور ازغدی تاکید کرد: باید فرمایشات اهل بیت(ع) را در جامعه اجرا کنیم، در این زمینه باید دهها برنامه و همایش برگزار شود تا فرمایشات ائمه معصومین(ع) و دعای امام حسن عسکری(ع) از جنبههای مختلف بررسی و تبیین شود.
رحیمپور ازغدی با بیان این که امام حسن عسکری(ع) می فرمایند:« حکام و مسئولان باید خادم مردم باشند»، ابراز داشت: ایشان شیعه را فردی میدانند که اگر مسئولیتی پیدا کرد این ویژگی را داشته باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: کار شیعیان نباید فقط برگزاری عزاداری و جشن باشد، در سبک زندگی ما هیچ نوع انتظاری وجود ندارد، یعنی کسی که منتظر موعود است در واقع منتظر عدالت است، اما ما عدالتی را میخواهیم که منافع ما را تامین کند و به سود ما باشد.
وی با اشاره به این که وقتی امام زمان(عج) تشریف بیاورند بسیاری از ما به مقابله با ایشان خواهیم پرداخت، اذعان داشت: روایات بسیاری داریم که باید منتظر ظهور باشیم، اما این روایت نگفتهاند فقط باید بنشینیم و منتظر باشیم، باید تلاش کنیم و منتظرانه زندگی کنیم.
رحیمپور ازغدی اظهار داشت: عدهای در عزاداریها قمه میزنند اما وقتی پای دفاع از دین اسلام و مسلمانان میرسد حاضر نیستند حتی یک زخم کوچک را تحمل کنند، جامعهای منتظر است که به سمت ارزشهایی حرکت کند که حضرت ولی عصر(عج) میخواهد در جهان گسترش پیدا کند.
رحیمپور ازغدی در ادامه بیان داشت: امروز ظهور امام زمان(عج) برای بعضیها بهانه خوبی شده که هر کاری دلشان میخواهد انجام دهند و بگویند هر وقت ایشان آمد کمک میکنیم، امروز امام زمان(عج) برای عدهای بهانه شده که وظایف شرعی خود را انجام ندهند، مطمئن باشید اینها در زمان ظهور هم در کنار حضرت قرار نخواهند گرفت.
وی با تاکید بر این که تا قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) نمیتوان عدالت مطلق را در جهان پیاده کرد، افزود: وظیفه ما این است که برای رسیدن به عدالت نسبی همه تلاش خودمان را انجام دهیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنیم، منتظران واقعی اهل جهاد و مبارزه هستند.
رحیم پورازغدی عنوان کرد: اگر کسانی که دو ماه محرم و صفر برای عزاداری سیدالشهداء(ع) مشکی پوشیدند واقعا تابع دین بودند و از دین تبعیت میکردند این همه جرم و فساد و خلاف در جامعه زیاد نمیشد، برخی تنها تا جایی با مذهب هستند که نیازی به جانفشانی ندارد.