تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/10/14 - 11:10
کد خبر: 153058

اشاره رحیم پور ازغدی به نامه سیاسی امام یازدهم به قم/ برخی تنها تا جایی با مذهب هستند که نیازی به جانفشانی ندارد

اشاره رحیم پور ازغدی به نامه سیاسی امام یازدهم به قم/ برخی تنها تا جایی با مذهب هستند که نیازی به جانفشانی ندارد

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: اگر کسانی که دو ماه محرم و صفر برای عزاداری سیدالشهداء(ع) مشکی پوشیدند واقعا تابع دین بودند و از دین تبعیت می‌کردند این همه جرم و فساد و خلاف در جامعه زیاد نمی‌شد، برخی تنها تا جایی با مذهب هستند که نیازی به جانفشانی ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش آیین تجدید بیعت 6 هزار دانشجو و طلبه مهدی یار با امام زمان(عج) که با عنوان «عصر آفتاب» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: آرامش و امنیت امروز کشور و برگزاری چنین گردهمایی‌هایی را مدیون افرادی هستیم که در عصر خفقان برای اعتلای دین و فرهنگ دینی تلاش کرده و زحمت کشیده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن رحیم‌پور ازغدی بیان داشت: تنها 40 نفر از اصحاب امام حسن عسکری(ع) توانستند امام زمان(عج) را ببینند، آن هم به صورت مخفیانه و در خانه امام یازدهم، حضرت ولی عصر(عج) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان سامرا را ترک کرده و به بغداد رفتند تا در آنجا امامت و مبارزات مخفیانه خود را ادامه دهند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: دلیل این که در برخی از زوایای زندگی اهل بیت(ع) اختلاف وجود دارد، همین خفقان عصر زندگی آن بزرگواران است، رازی که نمی‌گذاشت همه وجوه زندگی اهل بیت(ع) به درستی ثبت و منتقل شود، دیکتاتوری و خفقان جامعه آن دوران بود.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) به قم نامه‌ای نوشته‌اند که در آن تیترهای متعددی وجود دارد که در رابطه با نظام سازی و ساختار نظام اسلامی است، باید به این تیترها توجه شود تا بیعت ما با امام زمان(عج) عملی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امام یازدهم در نیایشی با خداوند متعال می‌فرمایند:« خدایا فشار تا حدی زیاد شده است که ما راه به حد خفه شدن رسانده، پرده حیرت بسیاری را فرا گرفته است، کسانی بر جهان حکومت می‌کنند که دغدغه دین ندارند، حاکمیت حقوق ایتام و محرومین را صرف عیش و نوش خود می‌کند و بعضی مردم هرچه تلاش می‌کنند باز گرسنه می‌مانند.»

وی ادامه داد: حضرت عسکری (ع) در ادامه نیایش خود از کسانی که ریشه ظلم به بشر بوده و احکام دین را تعطیل کرده‌اند گلایه می‌کنند و می‌فرمایند: «امروز بیت المال در دست حکام دیکتاتوری قرار دارد که بین خودشان تقسیم می‌کنند و سهم فقرا را نمی‌دهند»، این دعا و نیایش امام در مورد امروز جامعه ما هم صدق می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: بر اساس رهنمودهای امام حسن عسکری(ع) که فرمودند:« مسلمانان باید بر جهان مسلط شده و کفار باید در سایه حکومت اسلامی زندگی کنند»، امروز وحدت حوزه و دانشگاه باید با محوریت ولایت امام زمان(عج) شکل بگیرد و تلاش شود که کافران در هیچ یک از عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر مسلمانان پیشی نگیرند و برتر نباشند.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: باید فرمایشات اهل بیت(ع) را در جامعه اجرا کنیم، در این زمینه باید ده‌ها برنامه و همایش برگزار شود تا فرمایشات ائمه معصومین(ع) و دعای امام حسن عسکری(ع) از جنبه‌های مختلف بررسی و تبیین شود.

رحیم‌پور ازغدی با بیان این که امام حسن عسکری(ع) می فرمایند:« حکام و مسئولان باید خادم مردم باشند»، ابراز داشت: ایشان شیعه را فردی می‌دانند که اگر مسئولیتی پیدا کرد این ویژگی را داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: کار شیعیان نباید فقط برگزاری عزاداری و جشن باشد، در سبک زندگی ما هیچ نوع انتظاری وجود ندارد، یعنی کسی که منتظر موعود است در واقع منتظر عدالت است، اما ما عدالتی را می‌خواهیم که منافع ما را تامین کند و به سود ما باشد.

وی با اشاره به این که وقتی امام زمان(عج) تشریف بیاورند بسیاری از ما به مقابله با ایشان خواهیم پرداخت، اذعان داشت: روایات بسیاری داریم که باید منتظر ظهور باشیم، اما این روایت نگفته‌اند فقط باید بنشینیم و منتظر باشیم، باید تلاش کنیم و منتظرانه زندگی کنیم.

رحیم‌پور ازغدی اظهار داشت: عده‌ای در عزاداری‌ها قمه می‌زنند اما وقتی پای دفاع از دین اسلام و مسلمانان می‌رسد حاضر نیستند حتی یک زخم کوچک را تحمل کنند، جامعه‌ای منتظر است که به سمت ارزش‌هایی حرکت کند که حضرت ولی عصر(عج) می‌خواهد در جهان گسترش پیدا کند.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه  بیان داشت: امروز ظهور امام زمان(عج) برای بعضی‌ها بهانه خوبی شده که هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند و بگویند هر وقت ایشان آمد کمک می‌کنیم، امروز امام زمان(عج) برای عده‌ای بهانه شده که وظایف شرعی خود را انجام ندهند، مطمئن باشید این‌ها در زمان ظهور هم در کنار حضرت قرار نخواهند گرفت.

وی با تاکید بر این که تا قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) نمی‌توان عدالت مطلق را در جهان پیاده کرد، افزود: وظیفه ما این است که برای رسیدن به عدالت نسبی همه تلاش خودمان را انجام دهیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنیم، منتظران واقعی اهل جهاد و مبارزه هستند.

رحیم پورازغدی عنوان کرد: اگر کسانی که دو ماه محرم و صفر برای عزاداری سیدالشهداء(ع) مشکی پوشیدند واقعا تابع دین بودند و از دین تبعیت می‌کردند این همه جرم و فساد و خلاف در جامعه زیاد نمی‌شد، برخی تنها تا جایی با مذهب هستند که نیازی به جانفشانی ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
راهنمای گام به گام تنظیم ساعت جی شاک ga ۲۱۰۰
آیا عکاسی شغل پردرآمدی است؟
تصویری غم انگیز از جای خالی رئیس‌جمهور در هواپیمای اختصاصی دولت
اثر جدید روح‌الامین به‌مناسبت شهادت شهید جمهور +عکس
رشد اندک بورس/ افزایش یک هزار و ۲۳۷ واحدی شاخص کل
پرچم سازمان ملل متحد نیمه افراشته شد +عکس
«الهام علی اف» در سفارت ایران در باکو حضور یافت
اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان مشخص شدند
تمهیدات حمل و نقلی تهران برای مراسم تشییع
مطهری‌اصل امام جمعه موقت تبریز شد
تصاویر دیده نشده از محافظ شهید رئیسی +فیلم
سرمربی فصل بعد پرسپولیس مشخص شد
جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد +جدول
صحبت های رئیس جمهور شهید در آخرین جلسه هیئت دولت +فیلم
آخرین اخبار از تشییع شهید رئیسی در تهران و شهرستان‌ها
رئیسی متولی بزرگ‌ترین موقوفه جهان اسلام
وداع تبریزی‌ها با رئیس شهید جمهور و یارانش +عکس
سنگ تمام تبریزی‌ها برای خادمان جمهور +فیلم
نحوه فعالیت بانک ها برای فردا چهارشنبه ۲ خرداد اعلام شد
تصاویری از بی‌تابی خواهر شهید رئیسی در منزلش +عکس
محبت پدرانه شهید رئیسی به فرزند شهید +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top