تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/10/15 - 12:37
کد خبر: 153176

ادامه بلاتکلیفی دانشگاه مادر

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از گذشت یک سال و نیم از دولت یازدهم هنوز دانشگاه تهران که دانشگاه مادر کشور است سر و سامان ندارد، با وجود جمع‌آوری رأی اساتید دانشگاه در مورد رئیس منتخب، حالا وزیر از نظر شخصی رئیس‌جمهور در مورد این دانشگاه خبر می‌دهد.

به گزارش فارس، پس از گذشت یک سال و نیم از دولت یازدهم و در شرایط تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری به اهمیت علم و فناوری در کشور هنوز دانشگاه تهران که دانشگاه مادر کشور به شمار می‌رود سر و سامان ندارد، پس از جمع‌آوری رای اساتید دانشگاه حالا وزیر علوم از نظر شخصی رئیس جمهور در مورد ریاست دانشگاه مادر صحبت می‌کند.

داستان بلاتکلیفی دانشگاه تهران که یک سال از آن می‌گذرد بسیار تکرار شده ولی وزیر علوم روز گذشته در جمع خبرنگاران خبر جدیدی در مورد این دانشگاه مطرح کرد.

وزیر علوم گفت: رئیس جمهور در مورد دانشگاه تهران شخصا نظر دارد.

این در حالی است که سال گذشته پس از برکناری فرهاد رهبر از دانشگاه تهران و در زمان سرپرستی محمدحسین امید، با تاکید فرجی دانا وزیر وقت علوم حتی با وجود مخالفت شورایعالی انقلاب فرهنگی، کمیته‌ای برای انتخاب ریاست دانشگاه تهران تشکیل شد.

این کمیته متشکل از 50 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران بودند تا برای انتخاب رئیس دانشگاه تصمیم گیری کنند.

چندین جلسه حتی با حضور وزیر برگزار شد تا فردی مورد تائید اساتید دانشگاه تهران انتخاب شود، با وجود اینکه نمایندگان مجلس و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی مخالفت خود را نسبت به انتخاب رئیس دانشگاه از طریق رای‌گیری اعلام کردند ولی فرجی دانا این مساله را بهره‌گیری از خرد جمعی اساتید می‌دانست و بر رای گیری از اساتید تاکید داشت.

این کمیته به بررسی گزینه‌های مورد نظر پرداخت و با وجود مخالفت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستور رئیس جمهور، وزیر علوم به عملکرد انتخاباتی خود در رابطه با رئیس دانشگاه تهران ادامه داد و 6 گزینه از سوی کمیته تعیین رئیس دانشگاه به وزیر وقت علوم پیشنهاد شد که از میان 6 گزینه مطرح شده در کمیته تعیین رئیس دانشگاه (محمدحسین امید، نیلی احمدآبادی، رحیمیان، کمره‌ای، موسوی،حسین حسینی) رای گیری شد.

پس از این انتخابات اعلام شد 3 گزینه که بیشترین رای را داشتند به وزیر علوم معرفی شدند و وزیر علوم اعلام کرد که به زودی نام فرد موردنظر را به شورایعالی انقلاب فرهنگی اعلام می‌کند تا پس از تائید فرد معرفی شده از سوی اعضای شورا، رئیس دانشگاه منصوب شود.

پس از آن نیلی احمدآبادی به عنوان سرپرست دانشگاه تهران از سوی وزیر علوم منصوب شده و کار خود را آغاز کرد ولی شنیده شد که شورایعالی انقلاب فرهنگی با نیلی احمدآبادی به عنوان رئیس دانشگاه تهران موافقت نکرده است.

از آن زمان به بعد که حدود 7 ماه می‌گذرد هنوز نیلی احمدآبادی به عنوان رئیس دانشگاه تهران موفق به اخذ رای اعتماد از شورایعالی انقلاب فرهنگی نشده و با توجه به شنیده‌ها وزیر علوم باید فرد دیگری را به عنوان رئیس دانشگاه مادر کشور به شورایعالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

در چند وقت گذشته نام‌هایی به عنوان انتخاب وزیر برای ریاست دانشگاه تهران شنیده شد که البته چند نفر از آن‌ها جزء 6 نفر انتخابی اساتید دانشگاه تهران نبودند که این مساله سوالی را در ذهن دانشگاهیان مطرح کرد و آن اینکه چرا 50 نفر از اساتید دانشگاه تهران در چندین جلسه زمان گذاشته و دور هم آمدند تا گزینه‌هایی برای ریاست دانشگاه انتخاب کنند؟

اگر قرار بود رئیس دانشگاه از میان این گزینه‌ها نباشد پس جلساتی که چند ماه هم به طول کشید با چه هدفی انجام شد.

البته با صحبت روز گذشته وزیر علوم مساله دیگری هم مطرح می‌شود و آن اینکه گزینه ریاست دانشگاه تهران ممکن است نه تنها از میان گزینه‌های مورد تائید اساتید دانشگاه نباشد بلکه گزینه موردنظر وزیر علوم هم نبوده و با نظر شخصی رئیس جمهور تعیین می‌شود.

در هر صورت گزینه‌هایی مانند کمال خرازی، سیدمحمد موسوی، محمدحسین امید، قمصری و کمره‌ای برای ریاست دانشگاه تهران مطرح می‌شود که از این بین امید، موسوی، کمره‌ای جزء گزینه‌های مورد تائید کمیته 50 نفره انتخاب رئیس دانشگاه تهران هستند که موسوی پیش از این انصراف خود را از ریاست دانشگاه اعلام کرده بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top