تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/10/18 - 15:28
کد خبر: 153641

پشت پرده تبلیغ ایرانی در بازی رئال‌مارید

خبرنامه دانشجویان ایران: مهر- در بازی دیشب که در قالب جام حذفی اسپانیا و در بالاترین سطح فوتبال اروپا برگزار می شد، وجود تابلوهای تبلیغاتی متحرک شرکت "پارس آنلاین" به زبان فارسی و انگلیسی بر روی بیلبوردهای دور زمین، موجب تعجب بینندگان شد.

کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به انحاء مختلف به این موضوع اشاره و تحیر خود را از انجام هزینه سنگین شرکت پارس آنلاین جهت انجام این تبلیغات ابراز می‌کردند. برخی نیز با اعتراض می‌گفتند، این شرکت دانلود شبانه کاربران را از حالت رایگان درآورده و با پول حاصل از آن دارد برای خارجی‌ها تبلیغ می‌کند! برخی معتقد بودند از این جهت که گستره فعالیت شرکت خدمات اینترنتی پارس آنلاین محدود به مرزهای کشور است، انجام هزینه سنگین برای تبلیغات در یک مسابقه فوتبال در اسپانیا و برای مخاطبان اروپایی که نه شرکتی به نام پارس آنلاین را می‌شناسند و نه تاکنون حتی نام آن به گوش‌شان خورده، غیر منطقی به نظر می‌رسد.

شاید تعجب‌تان افزون‌تر شود هنگامی که بشنوید این تبلیغات به صورت مجازی و توسط صدا و سیما انجام شده و در زمین واقعی مسابقه، چنین چیزی اتفاق نیافتاده است. عادل فردوسی پور هنگام دیدن این تبلیغات با خنده گفت: "گوشه زمین تبلیغات ایرانی هم کاملاً دیده میشه!" تصویر زیر، صحت ادعای جعلی بودن تبلیغات شرکت پارس آنلاین را نشان می‌دهد. در قسمت بالا، تصویر پخش مسابقه توسط شبکه 3 در دقیقه 43 و ثانیه 25 بازی را می‌بینید و قسمت پایین مربوط به پخش همان لحظه از بازی توسط یک شبکه خارجی است. همانطور که مشخص است، شبکه 3 تبلیغات فارسی پارس آنلاین را جایگزین تبلیغات اصلی با عبارت آذربایجان کرده است.

گفتنی است کشور جمهوری آذربایجان چند سالی است که طی عقد قرارداد با تیم اسپانیایی اتلتیکو مادرید، اسپانسرشیپ این باشگاه را به عهده گرفته و به همین جهت است که عبارت "آذربایجان، سرزمین آتش" بر روی پیراهن و بیلبوردهای تبلیغاتی این باشگاه درج می‌شود.

تبلیغات مجازی (virtual advertising) روشی بر مبنای تکنولوژی دیجیتال جهت جایگذاری تصاویر مجازی در یک برنامه تلویزینی زنده یا ضبط شده است که عمدتاً در مورد مسابقات ورزشی کاربرد دارد.  به کمک تکنولوژی نوین تحلیل تصویر و دنباله‌روی دوربین (image analysis camera tracking technology)، برخی شرکت‌های رسانه‌ای قادر اند چنین خدماتی را ارائه داده و تبلیغات مجازی را به صورت زمان حقیقی (real time) در مسابقات ورزشی جا دهند. به کمک الگوریتم دنباله‌روی اختراع شده، این تکنولوژی قادر است تبلیغات جدیدی را جایگزین تبلیغات اصلی مسابقه کرده، به طوری که این تبلیغات جایگذاری شده همواره در جای مشخص خود باقی بمانند و با حرکت دوربین یا کات خوردن بین دوربین‌ها به هم نریزند.

نمونه‌هایی از بهره‌گیری تبلیغات مجازی در زمین فوتبال

تمام این تغییرات، بدون دخالت دست و به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. این تکنولوژی بدیع یکی از دستاوردهای اخیر در علوم کامپیوتر بوده که مقالات و کتاب‌هایی در این مورد در انتشارات معتبر علمی جهان از جمله اشپرینگر چاپ شده است. فدراسیون بین‌المللی فوتبال، مجموعه قوانینی جهت بهره‌گیری از تبلیغات مجازی در زمین فوتبال تصویب کرده است.

اخلاقی بودن یا نبودن استفاده از تبلیغات پر تعداد مجازی، بحث‌های زیادی را در محافل آکادمیک و رسانه‌ای بر انگیخته است.

در سال‌های گذشته، شاهد بهره‌گیری نوع آماتورگونه‌تری از این تبلیغات توسط صدا و سیما بودیم. برای مثال در یک نمای فوقانی و گسترده از زمین فوتبال و پیش از شروع بازی، لوگوی دو تیم به شکل بزرگ در زمین هر یک از تیم‌ها، به همراه نتیجه بازی نشان داده میشد. مسلماً انداختن تبلیغات دلخواه بر روی بیلبوردهای متحرک در طول بازی نیاز به تکنولوژی پیچیده‌ای دارد، چند شرکت که اپراتور انجام اینگونه تبلیغات برای مسابقات ورزشی در شبکه‌های تلویزیونی هستند، DELTA CAST،PVI و ORAD نام دارند. مشخص نیست صدا و سیما خود به این تکنولوژی دست یافته، یا توسط شرکت‌های خارجی که در این زمینه کار می‌کنند، پا در این عرصه جدید از تبلیغات تلویزیونی گذاشته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
به نوبت‌بندی آب نخواهیم رسید
نصب توربین باد در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
نظر رنجبر در مورد حذف آزمون جامع
از ضرورت توجه به بازار ارز تا تذکر به برخی مسئولین بانک مرکزی
ابلاغ اجرای دور جدید عملیات روانی رژیم اسرائیل درباره حمله به ایران
اعزام ۵۲ نفر از مدیران و معلمان به کشور چین با هدف توانمندسازی حرفه‌ای
چهار بازی تیم ملی فوتبال ایران قطعی شد
تصویر زن در مطبوعات دهه شصت
میانگین بارش‌های کل کشور تا نیمه بهمن به وضعیت نرمال می‌رسد
ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در سامانه اشتغال بهزیستی
تنها مصدوم استقلال مقابل المحرق مشخص شد
سونامی سالمندی در راه است
مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها؛ تهدیدی جدی برای درمان عفونت‌ها
فیلم | مصوبه واردات استانی نمونه آشفتگی دولت در سیاست گذاری ارزی
تامین و فروش مستربچ برای صنایع خودرو، لوازم خانگی و بسته‌بندی
قیمت و خرید نایلون دسته موزی مستقیم از تولیدی
سیم‌کارت سفید یا سیم‌کارت بدون فیلتر چیست؟
بهترین سایت ساز های رایگان
نظر مشتریان، مسیر واقعی رشد در دنیای امروز
دانلود آهنگ جدید، ریمیکس و موزیک ویدئو با کیفیت عالی از ناب صدا
خرید لوازم خانگی با انواع طرح های اقساطی و نقدی در نفیس ۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top