تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/10/22 - 15:07
کد خبر: 154107

بلایی که نعمت زاده بر سر کشاورز و تولید کننده ملی می آورد؛

واردات 23 کشتی شکر و خرابی چغندر قند کشاورزان داخلی

واردات 23 کشتی شکر و خرابی چغندر قند کشاورزان داخلی

در حالی که پول چغندکاران اصفهانی و پیرانشهری و ...هنوز پرداخت نشده است و بدهی های 20میلیاردی و 50 میلیاردی شرکتها به کشاورزان، آنها را با مشکلات متعدد مواجه کرده است، ورادات 23 کشتی شکر از برزیل و هند و ...چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

خبرنامه دانشجویان ایران: طی چند سال گذشته واردات کالاهایی که مشابه آنان با کیفیتی بالاتر در داخل کشور تولید می شود، علاوه بر اینکه تولید کننندگان داخلی آن محصول را با معضلات فراوان مواجه کرده است، تعادل بازار را نیز به هم زده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در دولت یازدهم  متاسفانه تعرفه بالای واردات در حوزه های مختلف کمرشکن شده است و بخشهای مختلفی را با ناامیدی در تولید ملی مواجه کرده است. با اینکه حسن روحانی در تبلیغات تلویزیونی پیش از انتخابات با شعار «چقدر برای چینی ها اشتغالزایی می کنیم؟!» نسبت به مسئله واردات بی رویه انتقاد کرد، اما در دولت وی شاهد بیشتر شدن واردات و افزایش مشکلات تولیدکنندگان داخلی هستیم.

این روزها واردات شکر نه تنها مشکلاتی را برای تولید کنندگان این محصول بلکه برای کشاورزان چغندرکار نیز به وجود آورده است.

درحالی که پول چغندکاران اصفهانی و پیرانشهری و ...هنوز پرداخت نشده است و بدهی های 20میلیاردی و 50 میلیاردی شرکتها به کشاورزان، آنها را با مشکلات متعدد مواجه کرده است، ورادات 23 کشتی شکر از برزیل و هند و ...چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

این مسئله کارگران شرکتهای تولید شکر را نیز دچار مشکل کرده است. بسیاری از کارخانه داران تولید قند و شکر به دلیل کمبود منابع از تعدیل نیرو سخن می گویند.

واردات شکر علاوه بر معضلات جدی برای تولیدکنندگان و کشاورزان تعادل بازار را برای مصرف کننده نیز به هم زده است. گویا شکر نیز در روزهای آتی قیمتی غیرواقعی خواهد رسید.
  
از طرفی معترضان و آسیب دیدگان از واردات بی رویه شکر دست به تجمع های اعتراضی مکرر زده اند که گویا مسئولان وزارت صنعت و شخص نعمت زاده وقعی به این اعتراضات نمی نهند.

مدیرعامل شرکت قند «نقش جهان» نیز در این راستا با تایید بدهکاری شرکتش به مهر می‌گوید: متاسفانه واردات شکر توسط دولت باعث شده است که امروز شرکت ما با بدهی ۵۰ میلیارد تومانی به کشاورزان چغندرکار کشور که ۳۰ میلیارد آن مربوط به کشاورزان استان اصفهان است.

او که از اشباع بازار از شکر وارداتی سخن به میان می‌آورد، ادامه می‌دهد: تا زمانی که شکر وارداتی مصرف نشود امکان ارائه شکر تولید داخل به بازار وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت تولید قند «نقش جهان» با بیان اینکه در حال حاضر خریداران عمده شکر در حال حاضر با توجه به اختلاف ۲۰۰ تومانی قیمت شکر وارداتی و شکر تولید داخل فعلا حاضر به خرید شکر تولید داخل نیستند، می‌گوید: در حال حاضر قیمت شکر تولید داخل با توجه به مصوبه دولت ۲۱۰۰ تومان است و این در حالی است که شکر وارداتی در بازار ۱۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

از طرفی برخی دستهای پشت پرده از صادرات چغندر قند داخلی به سایر استانها جلوگیری می کنند. براساس گزارش سایت های محلی آذربایجان غربی صادرات این محصول به سایراستان ها با مشکل روبرو شده است که باعث سرگردانی و نارضایتی کشاورزان و تلف شدن محصولات کشاورزی شان می شود.

براساس این گزارش کشاورزی که اهل روستای سروکانی بود ، گفت: چغندرهای که می بینید حدود ۷۰۰الی ۸۰۰ تن است که الان در اینجا بلاتکلیف مانده و در آستانه خراب شدن است.

وی نسبت به انبار و ماندن چغندرها در مزارع اظهار کرد: من با کارخانه قند اصفهان قرار داد بسته بودم اما با ممانعت چغندر به خارج از استان روبرو شدم که این کار هم باعث شد تا چغندرهای من اینجا بماند و کارخانه قند پیرانشهر هر وقت خواست بردارد آن هم با ۳۰ الی ۵۰ درصد افت.

وی افزود: از تمام مسئولان و بالادستان خواهشمندم به کار کشاورزان رسیدگی کنند تا بیشتر از این متضرر نشویم، چون کاری که ما داریم انجام می دهیم جدا از درآمد زایی برای خودمان آشتغال زایی برای اجتماع هم است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top