تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/11/02 - 10:39
کد خبر: 155310

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان به ظریف؛

آیا توهین به پیامبر(ص) این قدر ارزش نداشت که کمی از عصبانیت خود را که گاها خرج داخل می‌کنید، نثار این هتاکان نمایید؟!

آیا توهین به پیامبر(ص) این قدر ارزش نداشت که کمی از عصبانیت خود را که گاها خرج داخل می‌کنید، نثار این هتاکان نمایید؟!

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی استان سمنان طی نامه‌ای به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، نسبت به مواضع ایشان در قبال برخی مسائل و همچنین عملکرد وزارت خارجه در مذاکرات هسته‌ای واکنش نشان داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان طی نامه‌ای به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، نسبت به مواضع وی در قبال برخی مسائل از جمله توهین تشریه فرانسوی به پیامبر اسلام و همچنین عملکرد وزارت امور خارجه در مذاکرات هسته‌ای واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در بخشی از این نامه آمده است: در حالی که امریکا به کمک عربستان توطئه کاهش قیمت نفت را پیش گرفته و کنگره امریکا در تلاش است تا قطعنامه های جدیدی علیه جمهوری اسلامی به تصویب برساند، شما هوس پیاده روی با وزیر امور خارجه این شیطان بزرگ را کرده‌اید؟

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
"مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ"

وزیر محترم امور خارجه
جناب آقای محمدجواد ظریف

سلام علیکم

از زمان پذیرش مسئولیت وزارت امور خارجه توسط جنابعالی تا به امروز قریب به 18 ماه می‌گذرد و عملکرد شما در این مدت و البته ماجرای اخیر هتک حرمت مجله فرانسوی به پیامبر اکرم و سکوت جنابعالی ما را بر آن داشت تا چند خطی برایتان بنویسیم به امید آن که مفید فایده واقع شود و افکار عمومی را نسبت به آن چه گذشت آگاه کنیم .

15 ماه نشست و 15 ماه مذاکره از سوی هیئت ایرانی به سرپرستی شما – که به فرموده رهبر معظم انقلاب تیم مذاکره کننده، فرزندان این انقلاب هستند - با مقامات امریکایی و سران 1+5 ثمره بزرگی برای ملت ایران داشته که راهگشای حرکت آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود، و آن هم اینکه امروز بیش از پیش حنای امریکا در دنیا رنگی ندارد و جامعه جهانی فهمیده است که امریکا و غرب اهل منطق و گفت­و­گو نیستند و حقانیت جمهوری اسلامی به اثبات رسیده است . اما در طرف دیگر سیاست لبخند و عقب نشینی که جنابعالی و تیم مذاکره کننده در این مدت پیش گرفته‌اید ، صدمات جبران ناپذیری را به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی وارد کرده است .

در حالی که مقامات امریکایی هر روز صحبت از روی میز بودن گزینه حمله نظامی می‌کنند، شما از عجز و ناتوانی تجهیزات نظامی­مان در مقابل امریکا دم زدید و فرمودید که ما نیاز به مذاکره با امریکا داریم نه امریکا با ما. در حالی که هر روز اهانت و توهین سران کشورهای غربی به ایران بیشتر می‌شود و مقامات امریکایی مردم ایران را نیرنگ باز و فریبکار خطاب می­کنند، شما در دیدار با آنها خنده از روی لبانتان نمی­افتد. در حالی که امریکا به کمک عربستان توطئه کاهش قیمت نفت را پیش گرفته و کنگره امریکا در تلاش است تا قطعنامه های جدیدی علیه جمهوری اسلامی به تصویب برساند، شما هوس پیاده روی با وزیر امور خارجه این شیطان بزرگ را کرده‌اید؟

آقای وزیر!

اما امروز پس از گذشت این همه عقب نشینی و سکوت در برابر زیاده خواهی های غرب، و بعد از توهین یک نشریه سخیف و هتاک فرانسوی که با کمال وقاحت و بی­شرمی به یکی از مقدس­ترین اعتقادات مسلمانان توهین کرده و از سوی دیگر سفارت فرانسه در ایران شرط برداشتن حجاب در محل این سفارتخانه را برای صدور ویزا به اجرا گذاشته است، شما با وزیر امور خارجه این کشور بر سر یک میز نشسته و برای بهبود روابط دیپلماتیک دو کشور ابراز امیدواری می‌کنید؟

مگر یادتان رفته است در همین بهمن ماه بود که وقتی سلمان رشدی کتاب موهن آیات شیطانی را نوشت و دولت انگلستان تصمیم به انتشار این کتاب گرفت ، رهبر کبیر انقلاب اسلامی وی را مرتد خواند و بر هر مسلمانی واجب دانست که در هر جایی که توانستند خون وی را جاری سازند؟ یعنی توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام این قدر ارزش نداشت که خمی به ابروی خویش بیاورید و کمی هم روی عصبانیت خود را که گاه و بی‌گاه در داخل کشور و برای ملت خودمان خرج می کنید نثار این هتاکان بی آبرو کنید؟

آیا شما نصیحت پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی – که مهم ترین حامی شما در مذاکرات هسته ای بوده و هست– را در دیدار با مردم قم نشنیدید که فرمودند:« حالا اگر آمدند شرط برداشتن تحریم را یک چیزى قرار دادند که شما غیرتت نمیگنجد که آن را انجام بدهى؛ چه کار میکنید؟ شرط میگذارند دست از اسلام بردارید، دست از استقلال بردارید، شما چه کار می کنید؟».

آیا شما صدای عاشقان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و مردم غیوری که روز دوشنبه مقابل سفارت فرانسه جمع شدند تا به این گستاخی بی شرمانه پاسخ دهند را گوش فرا ندادید و شعارهای «وزارت خارجه، اقدام انقلابی»، «سفارت فرانسه، تعطیل باید گردد‌» را نشنیدید؟

پس دلیل این همه سکوت و تساهل و تسامح جنابعالی چیست؟ آیا شما مصلحت کشور را سکوت در مقابل این هتاکی‌ها می بینید که مبادا کشور­های غربی و مقامات امریکایی از دست ما ناراحت شوند و تحریم های جدیدی علیه جمهوری اسلامی به تصویب رسانند؟ مگر مصلحتی بالاتر از پیامبر رحمت و آموزه های دینی ما وجود دارد؟

جناب آقای ظریف!

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی مسلمان معتقد به آرمان های اسلام، انقلاب و امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب ضمن اعلام انزجار از دولت فرانسه و حامیانش، سکوت جنابعالی در مقابل این هتک حرمت به اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان را نپذیرفته و آن را خیانت به اسلام و انقلاب می داند و از شما می­خواهیم که پیام تجمع کنندگان روز دوشنبه در مقابل سفارت فرانسه دریافت کرده و با اقدامی قاطع و انقلابی با این جماعت، هوس توهین به مقدسات دینی مسلمانان را تا ابد از سرشان پاک کنید .

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top