تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/11/07 - 18:08
کد خبر: 156018

در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برگزار می شود؛

اولین نمایشگاه الکترونیک و دانشگاه

اولین نمایشگاه الکترونیک و دانشگاه

اولین نمایشگاه الکترونیک و دانشگاه به همت آزمایشگاه های الکترونیک و تکنیک پالس دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تدارک یافته و روز دوشنبه ششم بهمن ماه در محل این دانشکده آغاز به کار کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اولین نمایشگاه الکترونیک و دانشگاه به همت آزمایشگاه های الکترونیک و تکنیک پالس دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تدارک یافته و روز دوشنبه ششم بهمن ماه در محل این دانشکده آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا؛ دبیر اجرایی نمایشگاه 'الکترونیک و دانشگاه' در حاشیه برپایی نمایشگاه گفت: یکی از معضلات سالهای اخیر محیط های علمی، توجه بیش از حد به پژوهش ها و تحقیقاتی است که در مرزهای دانش حرکت می کنند و در این میان، طرح های کاربردی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

دکتر 'داود آسمانی' افزود: در ایران به عنوان یک کشور درحال توسعه و نه یک کشور توسعه یافته، بیشتر نیازمند تقویت بدنه تکنسینی و مهندسی صنایع هستیم و تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی که برخی از برجسته ترین آنها نیز روانه خارج شوند دردی از ما دوا نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند بخش زیادی از صنایع ما وارداتی است اما متخصصان و مهندسان ما از توان و سطح بسیار بالایی برخوردارند و ایرانیان همواره در دیگر کشورها نیز جزو موفق ترین مهاجران به شمار می آیند.

آسمانی ادامه داد: ممکن است برخی طرح های دانشجویی در نگاه اول، ابتدایی به نظر برسند اما همین طرح های به ظاهر ساده، توان به گردش درآوردن چرخ های صنعت را دارند درصورتیکه بسیاری از تحقیقات سنگین دانشگاهی، ممکن است اصلا در کارخانجات و دیگر عرصه های عینی، کاربرد ملموس نداشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر برگزاری نمایشگاه الکترونیک و دانشگاه را گامی در جهت معرفی و ارائه طرح های دانشجویی برشمرد و گفت: این نمایشگاه به منظور ایجاد شور و شوق بیشتر در محیط دانشجویی برای کارهای علمی و فنی، ایجاد جو رقابت برای جذب هر چه بیشتر دانشجویان مهندسی به سمت کارهای عملی و فنی، برقراری محیط مناسب برای عرضه نیازمندی های قطعات، بوردها و سیستم های الکترونیکی مورد نیاز دانشجویان در طرح ها و پروژه های مهندسی و فنی تشکیل یافته است.

وی برقراری امکان بهتر و مناسب تر برای دانشجویان و اساتید جهت ارتباط با شرکت های سرمایه گذار بخش خصوصی در جهت عملی کردن ایده های نوین مهندسی و فنی و ایجاد امکان برای شرکت های خصوصی در جهت جذب و استخدام دانشجویان برتر مهندسی نیز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه یک روزه عنوان کرد.

بخش هایی از نمایشگاه به ارائه و معرفی ایده های مداری دانشجویی و پروژه های الکترونیک دانشجویی اختصاص یافته و تعداد سه طرح برتر از میان طرح های ارسالی به مسابقه دانشجویی در مراسم اختتامیه که پایان امروز برگزار می شود انتخاب و معرفی خواهند شد.

علاوه بر این، مسابقه دانشجویی در تمام زمینه های الکترونیک و کامپیوتر اعم از مدارات سیستم های متحرک مثل رباتها یا سیستم های اندازه گیری رادیویی برگزار و براساس رای هیات داوران، به طرح برتر منتخب، جایزه ویژه ای اعطا می شود.

معرفی ایده های دانشجویی در جمع صاحبان صنایع و سرمایه نیز از دیگر برنامه های این نمایشگاه تخصصی است تا زمینه زمینه آشنایی سرمایه گذاران با ایده های جدید و کاربردی و همچنین جذب دانشجویان در بخش های صنعتی از این طریق فراهم شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top