تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/11/19 - 15:46
کد خبر: 157393

افزایش بی سر و صدای شهریه در واحدهای دانشگاه آزاد؛

سورپرایز 300 هزارتومانی دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد به تجمع زیر باران رسید +عکس

سورپرایز 300 هزارتومانی دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد به تجمع زیر باران رسید +عکس

برخی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه علوم تحقیقات تهران هنگامی که برای ثبت نام ترم جدید به سایت دانشگاه مراجعه کردند با اقدام جدید دانشگاه مبنی بر افزایش شهریه ها مواجه شدند و این در حالی است که حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرده بود تا مهر 94 در شهریه ها افزایشی نخواهیم داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: مشکل افزایش شهریه ها و عدم اجازه ثبت نام برای ترم جدید همچنان در دانشگاه آزاد برای دانشجویان مشکل آفرین است.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه علوم تحقیقات تهران هنگامی که برای ثبت نام ترم جدید به سایت دانشگاه مراجعه کردند با اقدام جدید دانشگاه مبنی بر افزایش شهریه ها مواجه شدند و این در حالی است که حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرده بود تا مهر 94 در شهریه ها افزایشی نخواهیم داشت.

پیش از این نیز دانشگاه آزاد با افزایشی در شهریه ثابت اعتراض دانشجویان را برانگیخته بود.

یک دانشجوی رشته مهندسی پرتو پزشکی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات مشکل جدید را به شرح ذیل روایت می کند::

به تازگی اتفاق عجیب و سوال بر انگیزی توسط دانشگاه آزاد انجام شده است که باعث تعجب خیلی از دانشجو ها شده و علیرغم تماس های مکرر دانشجویان و پیگیری های انجام شده هیچ پاسخی از مسئولین دریافت نشد. حتی در یک مورد بعد از اینکه مسئول مربوطه پاسخ داد، گوشی را روی میز رها کرد و به کار های خود رسید!

ماجرا از این قرار است:

همانطور که مستحضر هستید دانشگاه آزاد اسلامی ترم گذشته مبلغی را روی شهریه ثابت و متغیر اضافه کرد. بطور خاص ما برای رشته خودمان (مهندسی پرتو پزشکی) باید مبلغ 633 هزار تومان بجای 520 هزار تومان واریز میکردیم تا صفحه انتخاب واحد برای ما باز شود. مبلغ 100 هزار تومان از مبالغ بالا مربوط به دروس با شهریه متغیر می باشد.

شب گذشته متوجه شدیم که در صفحه انتخاب واحد بجای مبلغ 100 هزار تومان، مبلغ 200 هزار تومان به شهریه اضافه شده است و بجای 633 هزار تومان مبلغ 733 هزار تومان برای باز شدن انتخاب واحد لازم است.

این در حالی است که روز انتخاب واحد فردا است.

در حرکتی عجیب تر متوجه شدیم که امروز؛ مبلغ 200 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. یعنی نه 733 هزار تومان بلکه باید 833 هزار تومان پرداخت شود.

تجمع دانشجویان زیر باران

در پی این اقدام تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد ظهر امروز در مقابل ساختمان علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در اعتراض به افزایش شهریه‌های متغیر و ثابت تجمع کردند.

بنابراین گزارش این دانشجویان که در زیر بارش باران در محوطه ساختمان علوم انسانی نشسته بودند، نوشته‌هایی با عنوان «اعتراض به افزایش شهریه‌ها» در دست داشتند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

یکی از مسئولان دانشگاه آزاد که برای دقایقی در این تجمع حاضر شد در پاسخ به اعتراض دانشجویان گفت: در شهریه‌ها افزایش صورت نگرفته و ما تنها بخشی از هزینه شهریه متغیر را پیشاپیش گرفته‌ایم و این هزینه را هم حذف خواهیم کرد.

دانشجویان که از پاسخ این فرد مسئول قانع نشده بودند اعلام کردند حذف موقتی این هزینه و دریافت آن در پایان دوره مشکلی را حل نمی‌کند و تا مشکلات شهریه کاملاً حل نشود ما به تجمع خود ادامه می‌دهیم.

یکی از دانشجویان حاضر در تجمع در این باره گفت: افزایش 30 درصدی شهریه در دو ترم یعنی 15 درصد در ترم گذشته و 15 درصد در ترم جدید و شرط پرداخت بخشی از شهریه متغیر برای انتخاب واحد از مواردیست که باعث شده دانشجویان امروز دست به تجمع اعتراضی بزنند.

وی ادامه داد: درحالی دانشجویان از تمامی رشته های فنی، انسانی، علوم پایه و مدیریت در این تجمع حاضر شده اند که زمان انتخاب واحد ها آغاز شده اما به بسیاری از دانشجویان به دلیل عدم پرداخت شهریه ثابت به همراه 300 الی 500 هزار تومان از شهریه متغیر اجازه انتخاب واحد داده نمی شود.

خبرگزاری نزدیک به دولت ایسنا در ادامه گزارش خود نوشته است: دانشجویان این دانشگاه حذف دریافت درصدی از شهریه متغیر قبل از انتخاب واحد و حذف 30 درصدی افزایش یافته شهریه های ثابت را خواستار شدند که درخواست اول مورد موافقت معاون مذکور قرار گرفت اما درخواست دوم پذیرفته نشد و در ادامه با توجه به قبول یکی از درخواست های دانشجویان و بنا به تذکر حراست تجمع دانشجویان لحظاتی پیش خاتمه یافت.

توضیحات روابط عمومی دانشگاه

روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات اعلام کرد: پیرو برخی اخبار در زمینه افزایش شهریه دانشجویان در ترم جاری به اطلاع می‌رساند، این واحد دانشگاهی در حالی که می‌بایست تمام شهریه ثابت و متغیر را در ابتدای ترم دریافت کند، اما به منظور رفاه حال دانشجویان تنها اقدام به اخذ شهریه ثابت و 30 درصد شهریه متغیر از دانشجویان کرده و مقرر شده است مابقی شهریه متغیر پس از مراحل حذف و اضافه از دانشجویان اخذ شود. لذا چنین شائبه‌ای تنها به دلیل عدم اطلاع کافی از سوی برخی افراد ایجاد شده است، زیرا هیچکدام از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به افزایش شهریه نیستند مگر در مواردی که این افزایش به صورت سالانه و طبق مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان مرکزی این دانشگاه به تمام واحدها ابلاغ شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top