تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/11/22 - 17:00
کد خبر: 157742

علت تشدید ریزگردها در خوزستان مشخص شد

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست سازمان امداد و نجات که در اهواز حضور دارد، به تشریح جلسه ستاد مدیریت بحران استان خوزستان پرداخت.

به گزارش مهر،  دکتر ناصر چرخ ساز اظهارداشت: به دنبال جلسه هیئت دولت و اعزام نماینده ویژه دولت به استان خوزستان، بنده نیز به عنوان نماینده جمعیت هلال احمر، همراه وزیر بهداشت به استان خوزستان عزیمت کردیم تا از نزدیک پیگیر وضعیت گرد و غبار و ریزگردها در اهواز باشیم.

وی با اشاره به بازدیدی که از مناطق مختلف استان خوزستان داشته است، افزود: در جلسه ستاد مدیریت بحران استان نیز شرکت کردیم و از نزدیک در جریان وضعیت موجود قرار گرفتیم و اینکه چه اقداماتی را می توان در کوتاه مدت و بلند مدت برای مردم استان انجام داد.

چرخ ساز با تاکید بر آماده باش کامل نیروهای امداد و نجات هلال احمر در استان خوزستان، از توزیع ماسک و پمفلت های آموزشی در بین مردم اهواز و برخی شهرهای استان خبر داد و گفت: نیروهای امداد و نجات در آماده باش کامل هستند تا چنانچه نیاز به اعزام افراد به مراکز درمانی بود، بیماران را منتقل کنند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در توضیح علت تشدید گرد و غبار و ریزگردها در اهواز و برخی شهرهای خوزستان، گفت: علت اصلی بروز این مشکل، ناشی از خشکسالی در منطقه و کشورهای همسایه است که باعث می شود باد، گرد و غبار و ریزگردها را به سمت خوزستان بیاورد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، راهکار خاصی برای جلوگیری از تشدید گرد و غیار گرفته شد، افزود: آنچه مسلم است، در حال حاضر باید به فکر حل مشکل مردم بود.

به گفته سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از ابتدای بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها در استان خوزستان تا کنون یک‌هزار و ۸۷۶ امدادگر، ۵٩٠ نجاتگر، چهار پزشک و  ۴ پرستار در خدمت رسانی به مردم مشارکت داشته‌اند. همچنین، ۴٣ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ٢١ دستگاه خودرو کمک‌دار سبک و ١٠ خودرو سواری برای خدمت‌رسانی به مردم متاثر از گرد و غبار و ریزگردها بکار گرفته شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top