تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/11/26 - 13:38
کد خبر: 158091

پاسخ دکتر پیغامی به یک باور اقتصادی غلط: آیا بدهی زیاد آمریکا نشانه زوال و فروپاشی نظام سرمایه داری است؟+ فــیلم

پاسخ دکتر پیغامی به یک باور اقتصادی غلط: آیا بدهی زیاد آمریکا نشانه زوال و فروپاشی نظام سرمایه داری است؟+ فــیلم

دکتر عادل پیغامی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به یک باور غلط که بدهکاری نظام سرمایه داری را نشانه زوال آن می داند گفت: در تلویزیون بدهی های آمریکا را نشان می دهند و می گویند که هر لحظه امکان فروپاشی آمریکا وجود دارد، در حالیکه بدهی داشتن نشانه قدرت است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دکتر عادل پیغامی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به یک باور غلط که بدهکاری نظام سرمایه داری را نشانه زوال آن می داند گفت: در تلویزیون بدهی های آمریکا را نشان می دهند و می گویند که هر لحظه امکان فروپاشی آمریکا وجود دارد، در حالیکه بدهی داشتن نشانه قدرت است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر پیغامی در این باره معتقد است: درصد بحران های آمریکا برایشان خوب است و 50 درصد بد است. بحران خوب یعنی چه؟ یعنی اینکه آمریکا دچار بحران است ولی دارد قوی تر می شود.

وی در خصوص بحران های اقتصادی سرمایه داری بیان کرد، هر وقت شنیدید بحران اقتصادی به یاد تعبیر اقتصاددان بزرگی بیفتید که بحران اقتصادی را به مثابه دوش آب سرد می داند، یعنی سرمایه داری حرکت و تلاش کرده است و حالا با دوش آب سرد استراحت می کند و دوباره به تلاش بیشتری ادامه می دهد.

این استاد دانشگاه در مورد پیشرفت و نو شدن آمریکا و بحران های پیش رو این کشور بیان کردکه آمریکا در حال نو شدن است و بحران اقتصادی دارد و قوی تر از قبل خواهد شد، بخش اصلی بحران های آمریکا از این جنس است، مگر رهبری نگفته اند که سال نوآوری و شکوفایی، چند سال پیش این حرف را زدند و ما چه چیزی از آن فهمیدیم، اطلاعاتمان نسبت به اقتصاد نوآوری چیست؟ موتور رشد و پیشرفت اقتصادهای دنیا نوآوری است، نوآوری یعنی بر هم زدن نظم های قبلی، یعنی شکستن مسیرهای قبلی، به تعبیر خودِ غربی ها تحریب سازنده دارد.

دانلود

دکتر عادل پیغامی با اشار به این که آمریکا به صنایع دانش بیان اهمیت می دهد افزود، اقتصاد آمریکا بخشی از بحران هایش تخریب سازنده است و به نو آوری توجه زیادی دارد و اقتصاد دانش بنیان را جدی گرفته است، از اقتصاد صنعت بنیان بیش از 70 سال است که دوری می کند و این بر عکس ما است. کشوری که وارد تخریب سازنده شد بحران مثبت پیدا می کند و در صورت پیدا کردن بحران باید تئوری های مقاوم سازی را با مستحکم سازی جدی شوند. در آمریکا در طول سه دهه گذشته اقتصاد مقاومتی اش بسیار پر رنگ شده است چون بحران های مثبتش زیاد شده است.

استاد دانشگاه امام صادق با اشاره به اذهان برخی گفت،  در تلویزیون بدهی های آمریکا را نشان می دهد و می گوید که هر لحظه امکان فروپاشی آمریکا وجود دارد، در حالیکه بدهی داشتن نشانه قدرتش است.

عادل پیغامی در ادامه به بررسی اقتصاد آمریکا پرداخت و افزود، اقتصاد آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم که دلارش پول بین المللی شد، به عنوان بانک دنیا شناخته شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
sorry
1393/11/27 - 03:06

(( استاد دانشگاه امام صادق با اشاره به اذهان برخی گفت، در تلویزیون بدهی های آمریکا را نشان می دهد و می گوید که هر لحظه امکان فروپاشی آمریکا وجود دارد، در حالیکه بدهی داشتن نشانه قدرتش است.))
حضرت استاد اولا متاسفم که شما استاد دانشگاه هستید و مغز جوانان را با اینگونه تحلیل ها خراب میکنید اینکه داشتن بدهی نشانه قدرت است از همون نعل وارونه های خود سرمایه داری و با معیار های مادی خودشان هست که از قضا مدت زیادی است که دمده شده و دیگه پارامتری به عنوان مولفه قدرت شناخته نمیشود در گذشته حتی افراد عادی اگر بدهی زیاد دا شتند ولی هر ماه قا در به پرداخت اقساط بدهی بودند دارای کردیت یا اعتبا ر بیشتری بودند ولی الان وقتی یک نفر چندین بدهی داره و میره سراغ یک وام دیگه اول چیزی که بانک می پرسه میزان درآمد
هست و اگه نسبت بدهی به درآمد بالا بود از دادن وام جدید عذر میخواد حالا باید پرسید آیا درآمد امریکا نسبت به بدهی هنگفتی که دارد بسیار بالاتر است که جواب منفی است
در کشوری که حدوده پنجاه میلیون نفر با کمک غذایی زندگی میکنند و جمعیت آن مخصوصا نسل بعد از جنگ یا به اصطلاح بی بی بو مبر ها
baby bomber
به سنین بازنشتگی رسیده اند و نیروی کار نیستند و بسیاری عوامل و فاکتورهای دیگه چطور میرنه درآمد بالایی داشته باشه کاش تشریف میاورید امریکا خیلی چیز ها رو با چشم میدید و متوجه می شدید که امریکا دیگه اون امریکا نیست متاسفانه شما یک بیست سالی از مطالعه عقب هستید .
محمد
1394/03/08 - 14:01

ببخشید بدهکاری یک نفر به بانک با بدهکاری یک کشور چه فرقی می کنه؟
منتقد
1394/03/10 - 00:12

آیا حقوق کسی که از بیت المال مسلمین حقوق می گیره و از دشمن اسلام حمایت میکنه و باعث انحراف فکری دیگران میشه حلاله؟
یوسف
1394/10/11 - 21:37

بدهی بدهی است و بحران هم بحران، هیچ کدومش هم خوب نیست. آمریکا دیگه آمریکای سابق نیست. با زرنگ بازی سر خیلی کشورها کلاه گذاشته و به خیلی ها بدهکاره و دلارشو به زور پول بین المللی کرده ولی دورانش به سر اومده از اوج داره میاد پایین
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top