تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/11/26 - 17:11
کد خبر: 158121

بن بست سرپرستان دانشگاه ها ادامه دارد؟!

بن بست سرپرستان دانشگاه ها ادامه دارد؟!

از نظر قانونی قبلاً سرپرست دانشگاه تنها سه ماه می‌توانست به‌عنوان سرپرست باشد که این زمان طبق قانون به شش ماه افزایش یافت اما اکنون حدود 30 سرپرست دانشگاه در انتظار حکم ریاست خود به سر می‌برند که برخی از آنها از مدت سرپرستی‌شان بیش از 6 ماه می‌گذرد و برخی از آنها نیز هنوز به مدت 6 ماه نرسیده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تاخیر در تعیین روسای دانشگاه ها امورات دانشگاهی را مختل کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قریب به 30 دانشگاه همچنان در بلاتکلیفی تعیین روسایشان به سر می برند و وضعیت چند دانشگاه هم حاد تر است.

دانشجویان دانشگاه هایی که از مدت سرپرستی سرپرستانشان بر دانشگاه بیش از 6 ماه می گذرد، می گویند: بلاتکلیفی تعیین روسای دانشگاه ها کار را مختل کرده است و مشکلاتی حتی در امور اداری بوجود آمده است.

انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها پروسه‌ای دارد که طی آن وزیر علوم به افراد مورد نظر به عنوان سرپرست دانشگاه حکم می‌دهد، سپس این افراد پس از دو یا سه ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شوند. شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها را به هیئت نظارت و بازرسی شورا معرفی می‌کند. نهایتاً نتیجه هیئت به دبیر اعلام و در جلسات شورا به رأی گذاشته می‌شود.

از نظر قانونی قبلاً سرپرست دانشگاه تنها سه ماه می‌توانست به‌عنوان سرپرست باشد که این زمان طبق قانون به شش ماه افزایش یافت اما اکنون حدود 30 سرپرست دانشگاه در انتظار حکم ریاست خود به سر می‌برند که برخی از آنها از مدت سرپرستی‌شان بیش از 6 ماه می‌گذرد و برخی از آنها نیز هنوز به مدت 6 ماه نرسیده‌اند.

دیوان محاسبات هم اعلام کرده است، سرپرستی بیش از شش ماه تصرف غیرقانونی در بیت‌المال محسوب می‌شود.

سبحان اللهی هوشنگ طالبی محمد رعایایی نیلی احمدآبادی

در این میان وضعیت دانشگاه تهران، جمران اهواز، اصفهان، خوارزمی از همه بدتر است. البته این تاخیر بیش از آنکه علمی باشد ظاهرا محصول نگاه سیاسی و تصلب در رای نگاه دولتی ها است.

چندی پیش یک فعال دانشجویی با اشاره به رفتار ناپسند رئیس جمهور در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این رفتارها به دور از شان رئیس عالی ترین نهاد فرهنگی است. جای تعجب است که با وجود استعلامات منفی و مخالفت های چندباره اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسات و حتی دانشگاهیان در رسانه ها، بازهم شاهد تصلب در رای از سوی آقای روحانی هستیم.

وی با اشاره به اظهارات وزیر علوم مبنی بر اینکه روحانی در تعیین رئیس دانشگاه تهران نظر دارد، ادامه داد: تحلیل ما این است که آقای روحانی می خواهد به واسطه قربانی کردن نیلی احمدآبادی در ماجرای وزارت علوم از وی دلجویی کند و از طرفی هم امتیازدهی ها به جریان فتنه در دانشگاه ها ادامه یابد.

علی عبدی فعال دانشجویی دانشگاه تهران نیز درباره عملکرد محمود نیلی احمدآبادی در دانشگاه تهران طی دوران سرپرستی، گفت: آقای نیلی احمدآبادی در مدت 7 ماه سرپرستی خود در دانشگاه تهران به افراد تندرو و کسانی که سابقه محکومیت در فتنه سال 88 را داشتند مجوز حضور در برنامه‌های دانشگاه تهران را داده است.

وی افزود: افرادی مانند نوری‌زاد، آرمین و محمد‌رضا خاتمی طی این مدت برای حضور در برنامه‌های مختلف به دانشگاه تهران آمدند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در 16 آذر امسال نیز در برنامه انجمن اسلامی دانشگاه تهران رسما از سران فتنه حمایت شد و مسئولان دانشگاه تذکری هم به برگزارکنندگان مراسم ندادند.

عبدی با اشاره به اینکه مجوز حضور سعید حجاریان و محمد قوچانی برای حضور در دانشگاه تهران در مدت سرپرستی نیلی احمدآبادی صادر شد، افزود: این مسائل گویای مشی سیاسی نیلی احمدآبادی است و این در حالی است که نیلی احمدآبادی هم اینک سرپرست دانشگاه تهران است و اگر به عنوان رئیس دانشگاه مسئولیت بر عهده گیرد حتما اتفاقات دیگری از این دست در دانشگاه تهران رخ خواهد داد.

وی با اشاره به دعوت به کار داوود سلیمانی از اساتید اخراج شده این دانشگاه در 7 ماه گذشته، افزود: دانشگاه تهران با ریاست نیلی احمدآبادی به پاتوق اعضای نهضت آزادی و جبهه ملی تبدیل می‌شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه حداقل ضربه‌ای که حضور نیلی احمدآبادی به وجه علمی دانشگاه زده، چند دسته شدن اساتید و دانشجویان است، گفت: در حال حاضر بیش از یک ماه از مهلت قانونی سرپرستی نیلی احمدآبادی در دانشگاه تهران گذشته و این مسئله جایگاه علمی دانشگاه را متزلزل کرده است.

عبدی با اشاره به انتصابات نیلی احمدآبادی تصریح کرد: افرادی چون افخمی مدیر موسسه دهخدا و حجت‌الاسلام امام رئیس دانشکده الهیات در این مدت برکنار شده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top