تاریخ انتشار: شنبه 1393/12/02 - 23:02
کد خبر: 158754

سلیمانی: دانشجویان در مساله نفت فشار بیاورند

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: برخی با سیاسی بازی در موضوع بنزین داشتند ما را زمین‌گیر می‌کردند و می‌گفتند تولید بنزین صرف نمی‌کند.

به گزارش فارس، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز مهندس که توسط انجمن اسلامی دانشگاه شاهد در این دانشگاه برگزار شد ضمن انتقاد از عدم حضور مدیران دانشگاه در این مراسم اظهارداشت:‌ امیدوار بودیم مسئولان دانشگاه هم در این مراسم حضور داشته باشند که متأسفانه اینطور نشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در طول تاریخ بی‌نظیر است، در این انقلاب رهبری اندیشمند بزرگ ظهور می‌کند و دیکتاتورترین نظام را از بین می‌برد و یک حکومت مردمی را جایگزین آن می‌کند.

وی افزود: شکست سیاسی آمریکا و غرب از همان 22بهمن اتفاق افتاد و آمریکا به دلیل همین شکست تلاش می‌کند با بحران‌سازی کشور ما را دچار مشکل کند و در این راستا هرکاری توانسته انجام داده است، از کودتا گرفته تا جنگ و به پا کردن فتنه ولی نتوانستند در رسیدن به اهداف خود موفق شوند.

وی افزود: دشمن وقتی راه‌های مختلف را برای ضربه زدن به نظام و کشور ما انتخاب کرد و موفق نشد تشخیص داد اقتصاد حوزه‌ای است که در کشور ما روی آن خوب کار نشده و به همین خاطر بحث تحریم‌ها را پیش کشید

سلیمانی تصریح کرد: ما نزدیک به بیش از 100 سال است که در نفت خام فروشی کرده‌ایم، امام (ره) و رهبری بارها در این رابطه تذکر دادند ولی آنچنان که باید توجه نشد و اخیراً هم دیدیم که دشمن با پائین آوردن قیمت نفت می‌خواهد به ما ضربه بزند.

وی افزود: اگر جامعه‌ای محتاج شود سلطه بر آن سوار خواهد شد و اگر ما در گذشته از علم و دانش دور بودیم به خاطر این بود که زیر سلطه رفتیم.

سلیمانی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم ولی امروز با عبور از جنگ صاحب دانش‌های مختلف شده‌ایم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سال 76 وقتی دوم خرداد رخ داد جو بسیار بدی برای اساتیدی که می‌خواستند برای انقلاب کار کنند وجود داشت و جو سنگین بود البته همه می‌فهمیدیم یک راه انحرافی ایجاد شده است و باید تلاش می‌کردیم از آن خارج شویم.

وی گفت:‌ وقتی ما ساخت ماهواره را در یک سوله که زمستان‌های آن بسیار سرد و تابستان‌هایش بسیار گرم بود شروع کردیم خیلی‌ها احساس نمی‌کردند که موفق شویم ولی ما بعد از گذشت دو سال دانش فنی این بحث را به دست آوردیم.

سلیمانی تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند نگاه باید به درون باشد به خاطر این است که دانشمندان و دانشجویان ما توانمندی‌های لازم را دارند البته باید از دانش بیرون هم استفاده کرد ولی باید به توانایی‌های خودمان اکتفاء کنیم.

وی اظهار داشت: اراده ایرانی معجزه می‌کند ولی متأسفانه برخی مدیران ما به آن توجه نمی‌کنند و یا به آن اعتقاد ندارند که اگر اعتقاد داشتند همه چیز تغییر می‌کرد.

وی گفت: وقتی من وزیر ارتباطات شدم معتقد بودم دانش فضایی باید در دانشگاه ریشه بدواند و با سه دانشگاه هم قراردادهایی بستیم البته برخی‌ها مخالف بودند.

این نماینده مجلس اضافه کرد:‌ ماهواره امید اولین ماهواره‌ای بود که در مدار قرار گرفت و باعث شد بسیاری از دانشمندان و اساتید خارجی ایران را ستایش کنند.

سلیمانی گفت: باید مراقب باشید آدم‌های مرعوب و غرب‌زده که می‌گویند رضاشاه خوب بود فریبتان ندهند، ملتی که بتواند به چنین دانشی دست پیدا کند نشان داده است که «می‌تواند».

این نماینده مجلس تصریح کرد: آن زمانی که برخی‌ها داشتند علیه نظام فتنه را طراحی می‌کردند دوستداران انقلاب در حال طراحی ماهواره بودند، آنها کسانی بودند که شعار ما می‌توانیم را باور داشتند.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم کشورمان آنگونه باشد که مقام معظم رهبری و امام(ره) می‌خواهند باید مطالبه‌گری کنیم.  دانشجو وقتی به مسئله‌ای حساس شود باید تمام ارکان جامعه به آن حساس شوند. و این یک نتیجه مثبت است.

این نماینده مجلس افزود: همه کشورهایی که پیشرفت کردند زمینه‌های اتمی، هسته‌ای و فضایی را مورد توجه قرار دادند و با تغییر دولت‌ها در این مسئله استراتژیک تغییر ندادند ولی در کشور ما متأسفانه اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه به نظر من اصلاح‌طلبان غرب‌زدگان هستند،‌ افزود: کاری که دانشجویان می‌توانند انجام دهند مجلس هم نمی‌تواند انجام دهد. دانشگاه باید زنده باشد و دانشجویان مطالبه کنند.

وی تصریح کرد: دو سال است ما در مجلس با وزیر نفت درگیر هستیم و بارها به وی گفتیم در نفت را به روی دانشجویان باز کند. دانشجویان باید فشار بیاورند تا این در باز شود.

سلیمانی ادامه داد: ما در بحث نفت و گاز در دنیا اگر اول نباشیم، دوم هستیم. چرا باید خام فروشی کنیم. آقای وزیر نفت که سالهاست این پست را در اختیار داشته باید کاری کند.

وی افزود: سیاسی بازی که سر بنزین در آوردند را ببینید با بنزین داشتند ما را زمین‌گیر می‌کردند و می‌گفتند تولید بنزین صرف نمی‌کند.

سلیمانی در خاتمه اظهار داشت: در سال 87 با همین بنزین داشتند ما را تحریم می‌کردند و اگر متخصصین ما به کمک نیامده بودند مبا مشکل شدیدی روبرو شده بودیم. همه نظام‌ها را با مشکلات حمل و نقل سرنگون کردند و بنزین برای حمل و نقل بسیار لازم است

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top