تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/12/04 - 15:31
کد خبر: 158989

حاشیه‌های حضور ابتکار و شکوری راد در دانشگاه صنعتی شریف؛

پلاکاردهای معنادار دانشجویان؛ هوای اهواز خوب است، الکی مثلا من ابتکارم/ ابتکار از رفع حصر گفت، شکوری راد دانشجویان را بیرون کرد +عکس

امروز نیز که معصومه ابتکار برای افتتاح انجمن دانشگاه صنعتی شریف به این دانشگاه رفته بود، برخی از دانشجویان با در دست گرفتن پلاکاردهای «اهواز هوا ندارد» به حضور وی برای افتتاح یک تشکل سیاسی اعتراض کردند، که منجر به عصبانیت وی نیز شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: بعدازظهر امروز دوشنبه مراسم بازگشایی انجمن دانشگاه صنعتی شریف با حضور «معصومه ابتکار» و «علی شکوری راد» در تالار جابربن حیان دانشکده شیمی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معصومه ابتکار در حالی امروز برای افتتاح یک تشکل سیاسی به دانشگاه صنعتی شریف رفت، که در روزهای اخیر انتقادات بسیاری متوجه وی بود. این انتقادات به دلیل عدم تلاش وی برای مشکل ریزگردهای استان های جنوبی کشور هنوز هم ادامه دارد.

حتی امروز نیز که معصومه ابتکار برای افتتاح انجمن دانشگاه صنعتی شریف به این دانشگاه رفته بود، برخی از دانشجویان با در دست گرفتن پلاکاردهای «اهواز هوا ندارد» به حضور وی برای افتتاح یک تشکل سیاسی اعتراض کردند، که منجر به عصبانیت وی نیز شد.

‫در این مراسم که با استقبال بالای دانشجویان مواجه شده بود تعداد قابل توجهی از دانشجویان با بستن ماسک و دست نوشته هایی همچون «به جای میتینگ سیاسی به فکر مردم هم باشید»، «نمی توانم نفس بکشم»، «هوای پاکم آرزوست»، «الکی مثلاً هوای اهواز تمیزه»، «اهواز هوا ندارد» و ... نسبت به آنچه فعالیت سیاسی رئیس سازمان محیط زیست می دانستند اعتراض کردند.‬

معصومه ابتکار اما بی توجه به انتقادات صنفی دانشجویان درباره شعارهای دولت یازدهم صحبت کرد.

ابتکار با مطرح کردن مسئله حصر گفت: روحانی وعده هایش را فراموش نکرده است و دولت تلاش خود را برای رفع تمام حصرها و ایجاد فضای بازسیاسی می‌کند ولی این در اختیار روحانی نیست و قوای مختلف باید همکاری کنند.

وی در ادامه گفته است: انجمن هم دولت‌های هم سو و هم غیر هم سو را نقد کرده است اما دولت‌هایی که با انجمن همسو نبودند فضایی برای نقد نمی‌گذاشتند.

ابتکار در حالی سخن از وظیفه نقادی انجمن اسلامی را یادآور می شد و بیان نمود: شما حتما قدرت را نقد کنید چرا که این موضوع از خط مشی‌های انجمن‌ اسلامی بوده است که سعی داشتند قدرت را نقد کنند که از سویی دیگر همسویی این تشکل با سیاست های دولت را خواستار شد و گفت: ما شاهد طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها از جانب رئیس‌جمهور اسبق‌مان بودیم و همچنین طرح جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری رئیس‌جمهور کنونی که انجمن‌های اسلامی نیز باید در این راستا عمل کنند. امروز جریان‌های دانشجویی باید در مقابله با افراط‌گرایی و خشونت پرچمدار طرح‌های 2 رئیس‌جمهور کنونی و اسبق باشند.

در ادامه این برنامه فعال سیاسی اصلاح طلب که سابقه همراهی فتنه را نیز درکارنامه دارد، به سخنرانی پرداخت.

علی شکوری راد در این مراسم مدعی شد رییس دولت اصلاحات محبوب است!

وی که از متحصنین مجلس ششم است، پیام های تسلیت برای رییس جمهور اسبق را نشانه محبوبیت وی قلمداد کرده است.

شکوری راد در این برنامه با اعلام این مسئله که اصلاح طلبان در انتخابات آتی پیروز خواهند شد به دانشجویان نخبه ی دانشگاه شریف که در برنامه حضور داشتند و نسبت به سازمان محیط زیست انتقاداتی را وارد می دانستند گفت: این مراسم یک جشن است و عده‌ای متناسب با باور خود آن را تشکیل دادند و اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید این موضوع را تحمل کنید، اشتباه آمده‌اید و از شما تقاضا می‌کنم از سالن بیرون بروید و اجازه بدهید مراسم روند خود را طی کند.

این مدعی آزادی بیان در ادامه به دانشجویان معترض بی احترامی کرد.

سخنان شکوری راد در حالی به پایان رسید که دانشجویان زیادی که از عملکرد این دولت ناراضی بودند، با زدن ماسک روی صورت و شعارهایی که در دست داشتند به عملکرد ابتکار و سخنرانی شکوری راد اعتراض می کردند.

گفتنی است، انجمن دانشگاه صنعتی شریف یکی از تشکل هایی است که در ادامه پروژه تشکل سازی در دولت یازدهم به تازگی مجوز گرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا
1393/12/04 - 21:00

لطفا نام «اسلامی» را از اسم انجمن این دانشگاه بردارید این تشکل خودساخته نام مطهر انجمن اسلامی را خراب کرده است
کوروش
1393/12/04 - 21:09

دارید میسوزید که انجمن اسلامی واقعی دوباره باز شد و شما انجمن مستقل جعلی باید بزنید کنار،نه؟
ناشناس
1393/12/04 - 21:18

انجمن اسلامی که در گذشته اناس آن علنی اصرار بر برهنگی و عورت نمایی دارند و رجال آن آز آنها بهتر، سر از مراکز فساد و فحشا در می آورند. کجایش اسلامی است؟ انجمن اسلامی که مراجع تقلید را قبول ندارد این دیگر کدام اسلام است؟ اسلام مرفهین بی درد شمال شهری؟ اسلام آمریکایی؟ اسلام سکولار؟ اسلام فکر روشن؟
فهیمه
1393/12/05 - 11:00

نه:)
فقط حس ترحمه...
سحر
1393/12/06 - 15:23

به ابتکار بگین به جای اینکه اینهمه وقت بزاره روسری سبزشو تنظیم کنه رو سرش بره به فکر هوای خوزستان باشه من خودم خوزستانیم و میدونم الان دم عیدی مردم برای خونه تکونی باید چه دردسرایی بکشن .دیگه نفس کشیدن وبیماری های قلبی به کنار
رضا محبی...
1393/12/07 - 01:24

بسم الله النور...
همیشه ی تاریخ منافقین سعی میکردند که خودشونو زیر پرچم اسلام قایم کنن ، اون کسایی که اسم خودشونو میذارن انجمن اسلامی ولی نه در اعتقادات و فکر و نه در عمل و موضع گیری هاشون ذره ای رنگ و بوی اسلامی ندارند مصداق بارز منافق هستند...
در حال حاضر اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و تمامی دفاتری که با این اتحادیه ارتباط دارند ، تفکر و رفتار و منش حقیقی و واقعی اسلامی و انقلابی دارند نه کسانی که به دروغ به دنبال یدک کشیدن نام مقدس انجمن اسلامی هستند تا در لوای اون به اسلام و انقلاب ضربه بزنن...
و السلام...
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top