تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/12/13 - 08:59
کد خبر: 159897

دانشجویان با استاد دانشگاه تهران مناظره کردند؛

انتقاد زیباکلام از «کف و سوت» دانشجویان و ماجرای خریدن سیب زمینی از کنار «کمبریج»

انتقاد زیباکلام از «کف و سوت» دانشجویان و ماجرای خریدن سیب زمینی از کنار «کمبریج»

آخرین کار علمی من مجموعه‌ای بوده که دانشگاه کمبریج انگلستان منتشر کرد و من هم یکی از کسانی هستم که درباره امام و انقلاب در آن مقاله دارم. حالا به طور مثال من اعتبار ندارم ولی دانشگاه کمبریج که اعتبار دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مناظره دانشجویان با دکتر صادق زیباکلام در دانشگاه مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این مناظره که بین دانشجویان بسیجی دانشگاه مازندران و صادق زیباکلام برگزار شد، با استقبال دانشجویان مواجه گردید.

در ادامه، مشروح حرف‌های مطرح شده در این مناظره را در ادامه می‎‌خوانید:

دکتر صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران در این مناظره گفت: آخرین کار علمی من مجموعه‌ای بوده که دانشگاه کمبریج انگلستان منتشر کرد و من هم یکی از کسانی هستم که درباره امام و انقلاب در آن مقاله دارم. حالا به طور مثال من اعتبار ندارم ولی دانشگاه کمبریج که اعتبار دارد. نمی دانم که چند تن از اساتید علوم سیاسی ایران می توانند از کنار آن دانشگاه رد شوند که مثلا یک پاکت سیب زمینی بخرند چه برسد به آن که در آن درس بخوانند.

صادق زیباکلام ادامه داد: خیلی باید گریه کرد که در 36 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد دانشجویانی را تربیت کرده است که کف و سوتی باشند، پس صد رحمت به محمدرضا شاه پهلوی که دانشجویانش وقتی فارغ التحصیل شدند، مانند شهید باکری شدند! امیدوارم روزی روزگاری، در دانشگاه ها و در پرتو کرسی های آزاد اندیشی این بحث که چه شد انقلاب اسلامی ایران جهت آمریکاستیزی را در پیش گرفت.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اهداف انقلاب اسلامی چه بود؟ آیا هدف این بود که در کشور یک نظام آمریکاستیز بوجود بیاید یا اینکه اهداف نظام اسلامی آزادی های مدنی، آزادی مطبوعات و نبود زندانی سیاسی بوده است؟! نکته اول ما می توانیم افتخار کنیم که مملکت را دزدخانه نکرد، نکته دوم اینکه دانشگاه ها را در این 36سال چه گروهی مدیریت می کردند؟ آیا شورای انقلاب فرهنگی تحت اختیار اصلاح طلبان بود یا اصولگرایان؟ منتهی الان که شما اصولگرایان کشتی‌تان به گل نشسته است، می گویید این چه وضعی است؟

استاد دانشگاه تهران خطاب به یکی دانشجویانی که در مناظره شرکت کرده بود، گفت: آقای ساداتی آیا دانشگاه ها که در جهت تفکرات شما نیست باید درهای آن را ببندیم و گل بگیریم؟ حوزه ها که در جهت تفکرات فکری شما بوده چه تئوری هایی در جهت مدل حکومت اسلامی مطرح کردند؟ ذات دانشگاه، ذات یک نهادی است که قرار است مطالعه کند، قرار است فکر کند، ذات دانشگاه سربازخانه نیست که هر چه شما می گویید سمعا و طاعتاً بگوید و اطاعت امر کند.

زیباکلام افزود: از حوادث پس از سال 88 تلاش های جدی صورت گرفت که علوم انسانی، اسلامی شود ؛ خب آقای ساداتی شما 4سال شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و روسای دانشگاه ها در جهت فکری شما بوده است ؛ 3هزار نفر از دوستان خود را بورسیه کردید، می شود توضیح دهید که در این 4سال آیا شما توانستید چهار خط علوم انسانی اسلامی تولید بکنید؟! و اینکه هیچکس دیگری هم نخواهد توانست به تولید علوم انسانی اسلامی دست پیدا کند چرا که علم به ماهو علم نوکر ایدئولوژی نیست! زمانی که آقای احمدی نژاد سال 84 روی کار آمدند مدل سیاست خارجی جمهوری اسلامی تغییر کرد، درست در مقابل سیاست خارجی کج‌دار و مریز آقای خاتمی بوده است. در آن دوران آقای احمدی نژاد گفت که غربی ها هر چقدر می خواهند قطعنامه صادر کنند تا قطعنامه‌دان آنان پاره شود.

اساتید و دانشکده های علوم سیاسی و جامعه شناسی به طور واقع در خدمت نظام اند، یا علیه نظام؟

سید امیر سادات کرمی یکی از دانشجویان حاضر در مناظره در بخش دیگری از این بحث گفت: شما از بی لیاقتی پادشاهان قاجار دم زدید، من هم اشاره ای به بزدلی و ترسو بودن آن قزاق چکمه پوش بی فرهنگ می کنم، در خاطرات فردوست آمده، زمانی که رضاشاه متوجه حمله انگلیسی ها به ایران شد و خبر نزدیکی انگلیسی ها به تهران را شنید، به ارتشبد زاهدی گفته بود، تا انگلیسی ها نرسیده اند، پایتخت را به اصفهان ببریم. بزدلی رضاشاه آنقدر عیان بود، که حتی اشرف پهلوی در خاطراتش آورده است، من تا آن روز پدرم را شخصی شجاع و مقتر می پنداشتم ولی آن روز فهمیدم که پدرم فرد ترسویی بیش نیست.

وی ادامه داد: ۳۶ سال از انقلاب ۵۷ می گذرد واین کشور با مدیریت حکومت اسلامی اداره می شود ولی باعث تاسف است که بعد از ۳۶ سال هنوز یک تئوری در باب مدل حکومتی جمهوری اسلامی از دانشکده های علوم سیاسی و جامعه شناسی بیرون نیامده است، به نظر من درب چنین دانشکده هایی را باید گل گرفت.

سادات کرمی در ادامه به زیباکلام گفت: سوال اینجاست اساتید و دانشکده های علوم سیاسی و جامعه شناسی به طور واقع در خدمت نظام اند، یا علیه نظام؟ و تجربه ثابت کرده است که خروجی این دانشکده ها جز اپوزسیون سازی در مقابل نظام چیز دیگری نبوده است. آقای دکتر نتیجه تفکر شما و همفکرانتان شد، بنی صدر که در بحبوحه جنگ و فشار ارتش عراق دستور ترک مرزهای خرمشهر و عقب نشینی به سمت پایتخت را صادر کرده بود.

وی افزود: نتیجه تفکر شما شد همان قزاق چکمه پوش بی فرهنگی که با شنیدن صدای چکمه های انگلیسی ها قصد ترک تهران به سمت اصفهان و انتقال پایتخت را داشت، نتیجه تفکر شما شد همان خاتمی ملعون که آن نامه مفتضحانه آقای خرازی به سفارت سوئیس برای قربانی کردن ارزش ها و آرمان های جمهوری اسلامی به ازای گرفتن امان نامه را نوشت.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: ما دو نوع دیپلماسی را در عرصه سیاست خارجی شاخص می دانیم، دیپلماسی انقلابی و دیپلماسی آمریکایی و تا امروز از تیم مذاکره کننده و آقای ظریف توقع دیپلماسی انقلابی داشتیم، اما امروز و از همین تریبون اعلام می داریم که آقای ظریف، دیپلماسی انقلابی نمی خواهیم، شما را به خدا دیپلماسی آمریکایی داشته باشید. دیپلماسی آمریکایی یعنی باج گرفتن و باج ندادن، یعنی کل تاسیسات هسته ای یک ملت را تعطیل کردن و ما به ازای آن وعده احتمال تعلیق برخی از تحریم ها آن هم در یک پروسه ۲۰ ساله را دادن. آقای دکتر یک سوال مهمی از شما دارم، آن زمانی که امام پیشروی انقلاب بود چالش عظیمی را برای امریکا بودجود آورد، آیا شما رویکرد امام را در دیپلماسی سیاسی قبول دارید یا ندارید؟

محمدعلی کتابچی در بخش دیگری از این مناظره گفت:  بنده از آقای دکتر در خصوص چیستی منافع ملی از نگاه ایشان را دوبار پرسیدم ولی با توجه به اینکه آقای زیبا کلام استاد دانشگاه هستند، سعی می کنند هر مکانی را به کلاس درس تبدیل کنند و من در کلاس درس امروز ایشان یاد گرفتم که گاهی اوقات باید به برخی از سوالات پاسخ نداد و آنها را دور زد. آقای دکتر شما گفتید که آن سازمان ها و نهادهایی که 4سال تحت اختیار اصولگرایان بوده است نتوانست چهار خط علوم انسانی اسلامی تولید کند، خب آن 16سالی که دولت و نهادهای مختلفی که دست شما و دوستانتان بوده است توانستند یک خط نظریه درباره‌ی علوم انسانی اسلامی تولید کنند؟ طیف همفکر شما همیشه از قال مارکس، قال وبر و... صحبت می کردند که اگر به زندگی شخصی آنان توجه کنید می فهمید که از مشکلات روحی و روانی رنج می بردند.

سید کمیل موسوی دیگر دانشجوی حاضر در این مناظره در بخشی از صحبتهایش گفت: بنده به آزادی بیان رادیو و تلویزیون خودمان اعتقادی ندارم، چرا که اگر بعضی موضوعات در رادیو و تلویزیون مطرح می شد وضعیت ما اینطور نبود. از زمانی بدبختی های ما شروع شد که عده ای به همراه انگلیس شروع کردن به امیرکبیرکشی، این را باید بگویم که منافع آقای دکتر رضاخان تحت منافع دیگران(انگلیس) تعریف می شد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: در دوران محمدرضا شاه ما 5هزار زندانی سیاسی داشتیم ولی آقای زیباکلام معتقدند که ما 100زندانی داریم و این تعداد هم زیاد است. آقای دکتر افتخار می کنند که در انگلستان راجع به امام مقاله چاپ کردند، بنده معتقدم که شما انتظار داشتید که انگلستان مقاله آیت الله مصباح را درباره امام را در انگلیس چاپ کند؟! ما نیاز نیست برویم از کنار دانشگاه انگلستان سیب زمینی بخریم، ما اگر بخواهیم سیب زمینی بخریم به میدان تره و بار می رویم.

موسوی افزود: اواخر سال 83، آقای دکتر ظریف به آقای البرادعی می گویند: الان وضعیت ناجور است و نزدیک انتخابات است و در حال حاضر یک بی اعتمادی نسبت به اروپا وجود دارد و همین بی اعتمادی به ما هم بخاطر مسائل هسته ای وجود دارد. آقای دکتر زیباکلام حالا ما از منافع ملی در راستای منافع حزبی خود استفاده کردیم یا طیف همفکران شما؟! دوستان توجه کنند که زمانی که به آقای خاتمی توهین می شود به رگ غیرتتان بر می خورد و من قبول دارم، ولی ای کاش وقتی به پیامبر هم توهین شد در آن حد، کمی هم به رگ غیرتتان برخورد. زمانی که روزنامه آقای قوچانی می گوید من شارلی ابدو هستم دوستان همفکر آقای زیباکلام سکوت کردند ولی الان همه متمدن شدند!

اسن دانشجوی دانشگاه مازندران خطاب به زیباکلام گفت: آقای دکتر گفتند که دولت احمدی نژاد دزدخانه بود ولی بنده می گویم که دزدخانه آن زمانی بود که قرارداد کرسنت را بستند و شما سکوت کردید. استات اویل هم دزدخانه بود. آقای رحیمی هم که فساد کرده غلط کرده است. یک مقام بلندپایه در جمهوری اسلامی که معاون رئیس جمهور هم بوده به 5سال حبس محکوم شد و حالا ما 5روز بازداشتی آقای مهدی هاشمی را ببینیم آرام می شویم. هر کسی که فساد کرده غلط کرده است حتی اگر خانواده آقای هاشمی باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/12/13 - 10:49

درود خداوند بر دانشجویان شجاع وانقلابی
ناشناس
1393/12/13 - 15:12

پدرم را شخصی شجاع و مقتدر می پنداشت
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top