تاریخ انتشار: شنبه 1393/12/16 - 10:35
کد خبر: 160162

اهمیت به درختکاری چگونه می‌توانست جلوی بحران اهواز را بگیرد

فیلم:: 5 انیمیشن و کلیپ برای روز درختکاری

فیلم:: 5 انیمیشن و کلیپ برای روز درختکاری

درختکاری اگرچه امروزه از ضروریات زندگی بشر است و باید تلاش وافری در این زمینه صورت گیرد اما در دین اسلام هم بسیار سفارش شده است، رسول خدا(ص) در مورد درختکاری و اهمیت آن فرمودند: کسی که درختی بکارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از آئین‌هایی که اتفاقا جزو آن دسته از سنت‌های حسنه‌ای است که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند، توجه به روز درختکاری است.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درختکاری اگرچه امروزه از ضروریات زندگی بشر است و باید تلاش وافری در این زمینه صورت گیرد اما در دین اسلام هم بسیار سفارش شده است، رسول خدا(ص) در مورد درختکاری و اهمیت آن فرمودند: کسی که درختی بکارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد؛ ایشان در جای دیگری نیز یادآور می‌شوند: کسی که درختی بکارد یا چاهی حفر کند یا زمین مرده ای را زنده کند، پس از جانب خدا و رسول (ص) پاداش نصیب او می شود.

اما این تنها جایی نبود که در میان معصومین(ص) تاکید بر ارزش درختکاری و اهمیت به طبیعت شد؛ امام حسن(ع) می‌فرمایند: نخل و درخت برای خانواده درختکار، برکت است و برای بازماندگان پس از آنان نیز اگر شکرگزار خداوند باشند نیز برکت است؛ همچنین از امام صادق(ع) روایت شده شش چیز است که مومن پس از مرگ خود از آن سود می برد، فرزند صالح که برایش آمرزش خواهد، قرآنی که خوانده شود، چاه آبی که بکند و درختی که بکارد و صدقه آبی که جاری سازد و روش نیکی که از آن پیروی شود.

اینکه حضرت علی(ع) در بیست و پنج سال خانه نشینی، به حفاری قنات و درختکاری مشغول بودند و شصت هزار نخل کاشتند نیز به نوبه خود، نشان می‌دهد که اهمیت به طبیعت، خصوصا درختکاری و کشاورزی، با سیره ائمه معصومین(ص) عجین شده است.

رهبر انقلاب هم سال گذشته در این باره اظهار کردند: ما از مردم خواهش میکنیم که درخت را پاس بدارند و فضای سبز را اهمّیّت بدهند. «هر ایرانی یک درخت» که گفته میشود و در زبانها هست، شعار خوبی است؛ سعی کنند در این ایّام - که ایّام درختکاری و فصل درختکاری است - هرچه میتوانند [کاشت درخت را] افزایش بدهند.

روز 15 اسفند ماه به عنوان روز درختکاری در تقویم جمهوری اسلامی ایران درج شده است؛ اهتمام مردم و مسئولین در این خصوص برای اعطای بها و ارزش به این موضوع، از نکاتی است که نباید از قلم بیفتد.

واقعیت این است که پیشروی غیر منطقی صنعت و تخریب محیط زیست، همیشه سبب خطرآفرین‌تر شدن بلایای طبیعی از قبیل سیل و طوفان و هجوم گرد و خاک و ریزگردها و مسائل اینچنینی شده است.

شاید اگر سازمان محیط زیست از سال‌ها قبل و با شروع موج‌های اندک و ناچیز ریزگردها به اهواز به فکر می‌افتاد، امروز شاهد این هجم از فشار بر روی مردم اهواز و استان خوزستان نبودیم.

در همین راستا «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند قطعه انیمیشن در ارتباط با روز درختکاری و در راستای ترویج فرهنگ اهمیت به تقویت محیط زیست و جلوگیری از تخریب‌های غیر منطقی و نتایج بد آن که بیش از همه، زندگی نسل آینده انسان را تهدید می‌کند، جهت بهره‌مندی مخاطبین گرامی، منتشر می‌کند که در ادامه می‌بینید:

دانلــــــود

********

دانلــــــــــود

*********

دانلــــــود

*******

دانلــــــود

*******

دانلــــــود

********

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top