تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/12/21 - 11:42
کد خبر: 160846

در دانشگاه صنعتی قم رخ داد؛

سرقت و انتشار اطلاعات محرمانه دانشجویان/ بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه

سرقت و انتشار اطلاعات محرمانه دانشجویان/ بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه

در پی انتشار اطلاعات محرمانه‌ی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم ـ از جمله شماره ی تلفن همراه و ثابت ـ توسط هکرهای اینترنتی از سامانه ی الکترونیکی دانشگاه (ERP)، تشکل های دانشجویی این دانشگاه بیانیه ای صادر کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در پی انتشار اطلاعات محرمانه ی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم ـ از جمله شماره ی تلفن همراه و ثابت ـ توسط هکرهای اینترنتی از سامانه ی الکترونیکی دانشگاه (ERP)، تشکل های دانشجویی این دانشگاه بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از بیانیه دانشجویان آمده است: ازدادستان محترم استان قم و همچنین پلیس فتا و سایر دستگاه های قضایی و انتظامی خواستاریم قاطعانه اقدامات لازم را جهت شناسایی، دستگیری و محاکمه ی مجرم یا مجرمان این پرونده مبذول فرمایند و دستیابی به این اطلاعات را در شبکه ی وب از دسترس عموم خارج نمایند.

متن بیانیه مشترک تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعتی قم به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم): «لا ایمان لِمَن لا امَانه لَه»

در پی انتشار اطلاعات محرمانه ی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم ـ از جمله شماره ی تلفن همراه و ثابت ـ توسط هکرهای اینترنتی از سامانه ی الکترونیکی دانشگاه (ERP)؛ ما دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در راستای پیگیری مطالبات به حق خود، دانشگاه را مسئول مستقیم این رخ داد می دانیم.

هک کردن سایت دانشگاه توسط این فرد یا افراد و انتشار این اطلاعات محرمانه قطعاً امریست در تضاد با نصّ صریح اصل25 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوعیت تجسّس و افشای اسرارو همچنینقانون جرایم رایانه ای و نیز مصداق هتک حریم خصوصی می باشد. لذا ازدادستان محترم استان قم و همچنین پلیس فتا و سایر دستگاه های قضایی و انتظامی خواستاریم قاطعانه اقدامات لازم را جهت شناسایی، دستگیری و محاکمه ی مجرم یا مجرمان این پرونده مبذول فرمایند و دستیابی به این اطلاعات را در شبکه ی وب از دسترس عموم خارج نمایند.

از آنجایی که واضح و مبرهن است که مسئولین دانشگاه از ضعف سیستم امنیتی سامانه ی الکترونیکی دانشگاه اطلاع داشته و بارها از طرق مختلف مورد تذکر و اخطار قرار گرفته اند. اکنون این سوال مطرح می گردد که آیا پس از پی بردن به این ضعف، دانشگاه در راستای ارتقاء سطح امنیتی و حراست و صیانت از اطلاعات محرمانه ی دانشجویان تلاشی صورت داده است؟!

تشکل های دانشجویی به عنوان نماینده ی دانشجویان، خود را موظف دانسته تا روشن شدن ابعاد این موضوع با دقت و مسئولیت پذیری مدارک و اسناد موجود را با همکاری مسئولین دانشگاه و مقامات قضایی و انتظامی بررسی نمایند که آیا دانشگاه در راستای افزایش سطح امنیتی، اقدامات لازم و کافی را ترتیب اثر داده است یا خیر؟!

چنانچه مسئولین دانشگاه در این راستا کوتاهی نکرده باشند، مسئولیتی از این بابت متوجه ایشان نخواهد بود؛ لیکن چنانچه حقیقت محرز شود که دانشگاه در این زمینه کوتاهی و اهمال  نموده است، مقصر اصلی مسئولین دانشگاه می باشند؛ و باید در برابر قانون و اذهان عمومی جامعه دانشگاهی پاسخگو باشند.با توجه به وظایف ذاتی و اساسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان متولی آموزش عالی کشور به منظور پیگیری و اجرای مطالبات دانشجویان در این راستا در صورت عدم برخورد قاطع، شفافیت و سرعت لازم از سمت دانشگاه خواهان اقدام سریع و قاطعانهوزارت علوم می باشیم.

والعاقبه للمتقین

شورای صنفی ـ رفاهی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجویان متحد
1393/12/22 - 14:34

این اتفاق یک فاجعه بود که مسولین دانشگاه سعی در توجیه خود دارند تا اشتباهات رخ داده را منکر شوند... دانشجویان دانشگاه صنعتی این اجازه را نخواهند داد...
تورهای مسافرتی آفری
سدهای کشور چقدر آب دارند؟
ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران
افزایش دما از جمعه و ادامه بارش‌های بهاری
اعلام جشن‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)
افزایش ۴۵ درصدی ارزش واردات کالای اساسی در یک ماه امسال
خدمات‌رسانی مترو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب
تسریع در روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت
تجمع دانشجویان‌ بین‌الملل‌ دانشگاه‌های‌علوم پزشکی در حمایت از جنبش دانشجویان
رئیس جمعیت هلال احمر: همه پایگاه‌ها و انبارهای هلال احمر پُر است
فیلم/پنجره‌ای متفاوت به دیدار اعضای تیم ملی فوتسال ایران با رهبر انقلاب
عکس/لحظه کمیاب ایجاد رنگین‌کمانِ دوقلو در آسمان تهران
تمدید مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز
پلیس مانع خودسوزی زن ۵۰ ساله شد
امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
برنامه وزارت علوم برای طرح امریه دکتری استعدادهای درخشان
تشریح جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده
تسهیلات برگزیدگان المپیاد دانشجویی اعلام شد
دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران
کاهش ۲ درصدی بیکاری زنان طی ۲ سال گذشته
استخدام بزرگ آموزش و پرورش در راه است +جزئیات
متهم به قتل دستگیر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top