تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/12/25 - 12:32
کد خبر: 161255

پای درس اخلاق رهبر انقلاب؛

وقتی «تکبر» اثر صدقات و مجاهدات را از بین می‌برد +فیلم

وقتی «تکبر» اثر صدقات و مجاهدات را از بین می‌برد +فیلم

اساس قضیه هم همین است، کسانی که اهل معرفتند، وقتی توصیه می‌کنند به جوانان و مردم برای حرکت سلوکی در راه خدای متعال، قدم اول را در ترک گناه می‌دانند، اگر چنانچه ترک گناه نباشد، اعمال خیر، صدقات و مجاهدات، تاثیر کمی می‌گذارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رهبر معظم انقلاب، از معدود مسئولین رسمی کشور هستند که علی رغم مشلغه سنگین کاری، کلاس‌های درس خود را تعطیل نکرده و فضلیت تربیت شاگرد را از دست نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهبر معظم انقلاب همواره در ابتدای کلاس خارج از فقه خود، مباحثی پیرامون اخلاق را با توجه به سیر کتاب «الشافی» بیان می‌نمایند.

بر همین اساس، به شرح کوتاهی از این قسمت از جلسه اخلاق رهبر معظم انقلاب که مربوط به صفحه 822 کتاب «الشافی» است می‌پردازیم و در انتها نیز، فیلم این بخش از کلاس درس ایشان را مشاهده می‌کنید.

رهبر انقلاب در ابتدا با بیان نتایج تکبر و خود بزرگ بینی می‌فرمایند: متکبر سنگین ترین بار گناه را بر دوش دارد و این به علت تاثیری است که روحیه تکبر و خود برتر بینی بر عمل انسان می گذارد؛ اینجاست که تکبر باعث می‌شود انسان در این دره حول‌ناک سرازیر شود.

ایشان اضافه کردند: بیش از همه مردم، تلاش و اجتهاد در راه خدا را آن کسی انجام می دهد که گناهان را ترک کند، نقش ترک گناه در رشد تعالی آدمی نشان می‌دهد، ممکن است کسی تلاش را در انجام عبادات و مستحبات مشاهده کند، ولی می‌فرمایند که از آن بالاتر و افضل تر، ترک گناهان است چون گناهان عوامل درونی دارند.

رهبر انقلاب ابراز داشتند: شهوات انسانی، انگیزه‌های درونی است که دائما انسان را به سمت گناه می‌کشاند، یک مبارزه دائمی برای انسان لازم است برای اینکه از گناه اجتناب کند.

ایشان ادامه دادند: اساس قضیه هم همین است، کسانی که اهل معرفتند، وقتی توصیه می‌کنند به جوانان و مردم برای حرکت سلوکی در راه خدای متعال، قدم اول را در ترک گناه می‌دانند، اگر چنانچه ترک گناه نباشد، اعمال خیر، صدقات و مجاهدات، تاثیر کمی می‌گذارد.

رهبر انقلاب همچنین فرمودند: مثل این است که انسان در یک استخر با لوله‌های قطور دائما در آن آب بریزد اما این استخر پر نمی‌شود، چون چند ترک و سوراخ در بدنه آن هست که این آب را از بین می‌برد، گناه این طور است، هر چه که شما از عبادات و از اعمال خیر و اعمال صالحه انجام می‌دهید، این ظرف وجودی و قلب انسان سرشار نمی‌شود از خیر و حسنه و صلاح، زیرا که گاه مثل همان ترک و سوراخی است که در بدنه این استخر وجود دارد این آب را خارج می‌کند، اول بایستی سد این هدر رفتن را انجام داد؛ آن وقت است که اعمال غیر اثر خودش را می‌بخشد.

دانلــــــــود// 11mb

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نتایج تحقیقات بلغارستان درباره انفجارهای لبنان منتشر شد
وزش باد و گردوخاک تا ۵ روز آینده در شرق و شمال‌شرق
ترافیک در محورهای شمالی کشور سنگین شد
رشد ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در هفته‌ای که گذشت
کاروان تیم فوتبال جوانان ایران وارد لائوس شد
روزهای شلوغ آبی پوشان در تابستان؛ نقل و انتقالات استقلال هنوز ادامه دارد
زارعی: چهارمی علیپور در المپیک کمتر از مدال نبود
ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم، خانه‌تکانی گاریدو مقابل گربه سیاه
سفر رئیس جمهور به نیویورک می‌تواند مقدمه ای بر رفع تحریم‌ها علیه ایران باشد
نخستین حضور رئیس‌ دولت چهاردهم در سازمان ملل
جزئیات عفو رهبری به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)
رئیس جمهور از مجروحان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی عیادت کرد
رژیم صهیونیستی با انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان سطح جدیدی از ترور را نشان داد
نماینده طالبان: به کشور جمهوری اسلامی ایران ارادت داریم
سهم ۰.۳ درصدی فرزندآوری از تولید ناخالص ملی
نهضت قرآنی بانوان آغاز به کار کرد
دانشمندان ناباروری مردان را با آلودگی هوا و ناباروری زنان را با آلودگی صوتی مرتبط می‌دانند
پرونده ۵۰ مددجوی زندان زنان توسط قضات دادسرای تهران رسیدگی شد
کودکی نبی مکرم اسلام
گاریدو رسما تهدید کرد؛ اخراجتان می‌کنم
عیادت عراقچی از امانی در تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top