تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/12/26 - 10:53
کد خبر: 161349

رحمانی فضلی در گفت‌وگو با روزنامه معترضش مطرح کرد؛

راهکار وزیر کشور برای احیای احزاب منحله: افرادشان حزب جدیدی تشکیل بدهند و ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت!

راهکار وزیر کشور برای احیای احزاب منحله: افرادشان حزب جدیدی تشکیل بدهند و ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت!

رحمانی فضلی در ابتدای این گفت‌وگو تلاش می کند تا برچسب سهم لاریجانی بودن در کابینه روحانی را از خود برکند و سپس عنوان می کند که چه تلاش هایی برای توسعه ای که مدنظر روحانی در وزارت کشور بوده انجام داده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رحمانی فضلی وزیر نچسب دولت یازدهم از نگاه رسانه های تندرو است که در لابه لای تحلیل های خود کنایه هایی روانه وی می کنند که نتوانسته است انتظارات آنان را برآورده سازد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، روزنامه های اعتماد، شرق و آرمان و... بارها نوشته اند که وی خواسته های اصلاح طلبانه را تامین نمی کند و حتی خبرنگارانشان در کنفرانس های خبری حسن روحانی صریحا نسبت به تغییر یا عدم تغییر استانداران و فرمانداران اعتراض می کنند.

این نگاه معترضانه به رحمانی فضلی در سالنامه نوروز 94 روزنامه اعتماد نیز مشهود است با این تفاوت که در انتهای گفت‌وگوی اعتماد با رحمانی فضلی، خبرنگار اعتماد درباره او می نویسد: همه پاسخ هایش نشان می دهد آن شکلی نیست که تصورش را می کنی.!

در مقدمه این گفت‌وگو معلوم است که اعتمادی ها با گارد انتقادی به مصاف این مصاحبه رفته اند تا جائیکه در مقدمه این گفت‌وگو می خوانیم: وزیری که روبه رویمان نشست همانی بود که در این یک سال و نیم کم منتقد نداشته است. اینکه بنشینی روبه روی وزیر که یک سال و نیم منتقدش بودی و صریح از او بپرسی مهم نیست اما مهم نگاهی است که در پایان گفت‌وگو تغییر کرده است. گفت‌وگو با وزیری که بیش از همه اعضای هیات دولت سیاسی باشد و در طول یک سال و نیم اخیر نشان داده که نمی خواهد باشد، باید منتقدانه باشد اما این وزیر کشور که خودش می گوید شبیه هیچ کدام از وزرای کشور بعد از انقلاب نیست، نگاهش متفاوت است...همین می شود که عبدالرضا رحمانی فضلی حالا بعد از این گفت‌وگو آنقدر ها هم غیرسیاسی به نظر نمی آید...

رحمانی فضلی در ابتدای این گفت‌وگو تلاش می کند تا برچسب سهم لاریجانی بودن در کابینه روحانی را از خود برکند و سپس عنوان می کند که چه تلاش هایی برای توسعه ای که مدنظر روحانی در وزارت کشور بوده انجام داده است و حتی می گوید: زمانی که من آمدم ان جی اویی بود که چهار سال از زمان درخواستش برای اخذ مجوز فعالیت می گذشت و ما ظرف سه روز استعلامش را گرفتیم.

بخش چالشی این گفت‌وگو اما آنجایی است که خبرنگار اعتماد می پرسد: در یک جناح سیاسی ما با احزابی روبه رو هستیم که دچار مشکل و آسیب شده اند. برای رفع مشکلات این احزاب وزارت کشور چه اقداماتی انجام داده است؟

اما پاسخ رحمانی فضلی جالب تر از این پرسش است.

وی می گوید: ما با این احزاب جلساتی داشتیم. یعنی در جلسات عمومی که با نمایندگان احزاب سیاسی داشتیم این موضوعات را مطرح کردیم و به آنان گفتیم مشکلی از جانب وزارت کشور نیست و مساله ای که پیش آمده یک مساله حقوقی و قضایی است.

وی صریحتا راه جدیدی پیش روی احزاب منحله ای چون مشارکت قرار می دهد و می گوید: برخی افراد این احزاب افراد فعال و مناسبی هستند و دلیل نمی شود به هر دلیلی اگر یک حزب با مشکل مواجه می شود همه افراد را مساله دار بدانیم بلکه حزب مورد نظر به دلیل فعالیتی در یک مقطع زمانی مقصر شناخته شده است. حتی ما به نمایندگان این احزاب پیشنهاد کردیم که افرادشان می توانند حزب جدیدی تشکیل بدهند و ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

البته وی می گوید: هر کس در کشور می خواهد کار سیاسی بکند باید در چارچوب قانون اساسی و کشور باشد نمی تواند که بگوید که با ساختارهای جمهوری اسلامی مخالف است و می خواهد کار سیاسی کند. چنین فردی حتی در آمریکا هم نمی تواند فعالیت سیاسی بکند.

فضلی دو راه حل پیشنهاد می دهد اول اینکه بروند و از طریق قوه قضائیه کار خود را پیگیری کنند و راه حل بعدی این که حزب جدیدی راه اندازی کنند.

البته وی گفته که رای مردم را حق الناس می داند و از آن صیانت می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top