تاریخ انتشار: جمعه 1393/12/29 - 11:36
کد خبر: 161678

پایتخت معنوی ایران بی‌قرار دیدار با رهبر انقلاب

خبرنامه دانشجویان ایران: مردم مشهد با گذراندن یک سال پرفراز و نشیب دیدگانشان به راه است تا بهار ۹۴ هرچه زود‌تر از راه برسد و چشم‌هایشان به دیدار سکاندار و طلایه‌دار انقلاب روشن شود، این روز‌ها پایتخت معنوی ایران تشنه و بی‌قرار دیدار با رهبر انقلاب است.

به گزارش فارس، ساعت‌های آخر سال پُرشتاب می‌گذرد و دیار آفتاب، چشم به راه قدوم پر خیر و برکت و وجود گوهربار رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است، پهنه مشهد در روزهای پایانی زمستان 93 لبریز از شکوفه شیدایی است و مردمان این سرزمین بی‌قرار قراری هستند که در نخستین روز سال نو با خورشید ولایت دارند.

مشهد شهر عاشقان ولایت

مشهد شهر عاشقان ولایت است و به همین خاطر سال‌هاست که اهالی پایتخت معنوی ایران در نخستین روز از سال نو در جوار آستان پربرکت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به دیدار مقتدا و رهبر خویش نائل می‌شوند.

اهالی این شهر می‌خواهند هرچه سریع‌تر سال کهنه را بدرقه کنند و با شروع سال نو در جوار ولی نعمتمان علی‌بن موسی‌الرضا (ع) سروقت به وعده دیدار برسند، آنان از چند روز گذشته برای حضور در مراسم سخنرانی آماده شده‌اند و در این میان شهر مشهد هم برای ورود رهبر معظم انقلاب حسابی خانه تکانی شده و گوشه و کنار خیابان‌های اصلی و فرعی مژده آمدن یار خراسانی را می‌دهد.

هم اکنون چند قدم تا شکفتن گل‌های بهاری و فرا رسیدن سبز‌ترین بهار 94 مانده و اهالی این شهر با ضرب‌آهنگ آخرین نفس‌های سال همراه شده و مشتاقانه و دلباخته به قرارگاه وعده‌ها دل سپرده‌اند، در حال حاضر مشهدی‌ها در گوشه و کنار این شهر کام پیر و جوان و خردسال را با نقل و نبات شیرین می‌کنند و در انتظار فرارسیدن حضور مقام معظم رهبری و سخنرانی داهیانه و رهنمود‌ها و راهبردهای ایشان در آغازین روزهای سال 94 هستند.

حال و هوای این شهر در این روز‌ها پر از برکت و امیدواری است و افرادی از طیف‌های مختلف آماده‌اند تا برای استقبال از ولی امر مسلمین سنگ تمام بگذارند، از دانشجو و طلبه تا کارمند و مدیر و مسئول، همه و همه در تدارک انجام ماموریت خود به منظور استقبال از مقام عظمای ولایت هستند، در همین حال و احوال با تعدادی از شهروندان هم کلام می‌شویم.

نخستین سوژه مصاحبه را در حوالی خیابان حرعاملی پیدا می‌کنم، پیرمرد مغازه‌داری که روی چهارپایه‌ای بیرون مغازه نشسته، حاج علی مختاری 61 ساله است و حال و هوای دلش بهاری است، سال گذشته در نخستین روز فروردین ماه در حرم رضوی عطر خوش ولایت را استشمام کرده و حالا در آستانه سال جدید نقشه ریخته تا هر طور شده راهی حرم مطهر شود و دیداری تازه کند.

مشهدی‌ها از نیمه اسفندماه برای دیدار رهبر انقلاب لحظه‌شماری می‌کنند

حاج علی می‌گوید: تشریف فرمایی مقام معظم رهبری در نخستین روز سال نو به پایتخت معنوی، روح خاصی به شهر می‌دهد و حس امید توام با انتظار را در جان زائران و مجاوران زنده می‌کند.

او که توفیق داشته تا چند بهار از زندگی‌اش را در حرم مطهر رضوی به سخنان مقام معظم رهبری گوش کند، می‌افزاید: مشهدی‌ها به نیمه اسفند که می‌رسند لحظه شماری می‌کنند تا نخستین ملاقاتشان در سال جدید با رهبر انقلاب باشد و این توفیق و سعادتی است که حلول سال نو را با دیدار آقا گره بزنیم.

سید صادق ملکی هم 55 سال سن دارد و اکنون بازنشسته است، او می‌گوید: حال و احوال روزهای آخر سال در مشهد به دو علت با همه شهر‌ها متفاوت است، یکی به خاطر وجود مضجع نورانی امام هشتم (ع) و دیگری به دلیل حضور پر خیر و برکت مقام معظم رهبری، من و خانواده‌ام همه ساله در روز سخنرانی حضرت آقا حتما خود را به حرم می‌رسانیم و این فرصت را از دست نمی‌دهیم.

بهار بهانه‌ای طلایی برای تجدید بیعتی دوباره

آرام و بی‌صدا لبخندی بر چهره این مرد می‌نشیند و می‌افزاید: رهبری چشم و چراغ خراسانی‌هاست و بهار بهانه‌ای طلایی برای تجدید بیعتی دوباره با ایشان و دیدار رخسار نورانیشان است و ما مشهدی‌ها این فرصت را هرگز از دست نمی‌دهیم.

در حوالی خیابان دانشگاه هم جوانی بیست و چندساله را سوژه مصاحبه قرار می‌دهم، رعنا بصیری‌پور فارغ‌التحصیل جامعه‌شناسی است، برای او هم لحظه آغاز سال نو و نخستین روز سال در مشهد سرشار از شمیم عطرآگین ولایت است.

سخنان سکاندار انقلاب اسلامی دل‌های بی‌قرار را به ساحل آرامش هدایت می‌کند

وی می‌گوید: هر سال اگر مسافرت نباشم حتما به نیت زیارت و گوش جان سپردن به فرمایشات طلایه‌دار و سکاندار انقلاب به حرم مطهر می‌روم، سخنان ایشان دل‌های بی‌قرار ما را به ساحل آرامش هدایت می‌کند.

فاطمه طهماسبی هم هیچ‌گاه لحظه سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر را از دست نداده، به قول خودش ما مشهدی‌ها کجا برویم از اینجا بهتر، هم می‌توانیم به زیارت ضامن آهو برویم و هم در جوار ولی نعمتمان علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به سخنرانی رهبری در آغازین روز سال گوش جان بسپاریم.

او به سخنرانی سال گذشته مقام معظم رهبری اشاره می‌کند،‌‌ همان بخشی که در رابطه با اقتصاد مقاومتی بوده است؛ «اقتصاد مقاومتی «مردم بنیاد» است. یعنی بر محور دولت نیست، اقتصاد دولتی نیست، اقتصاد مردمی است، با اراده مردم و سرمایه مردم و حضور مردم تحقق می‌یابد.»

او معتقد است؛ امسال هم سخنان رهبری همچون سالیان قبل شاه کلید گشودن قفل مشکلات کشور در عرصه‌های گوناگون است.

مشهدی‌ها برای استقبال از یار خراسانی هرچه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند

حرف‌های ریز و درشت شهروندان در وصف لحظه‌های ناب و زیبای ملاقات با رهبری قطره‌ای است از دریا، شاید برای گفتن و باز کردن خیلی از این حرف‌ها باید بهانه‌ای وجود داشته باشد اما هرچه که هست نباید از یاد برد که همچنان و همچنان اشتیاق وصف‌ناپذیر مشهدی‌ها برای ملاقات با مقام معظم رهبری مثال زدنی است و با اینکه ایشان هر سال مطابق یک رسم دیرینه همزمان با آغاز سال نو در جوار حرم رضوی سخنرانی می‌کنند اما بازهم گذر سال‌ها سبب نشده تا این موضوع رنگ و لعاب عادی به خود بگیرد به طوری که هنوز همچون یک اتفاق شیرین و غیرمنتظره برای شهروندان پایتخت معنوی ایران دوست‌داشتنی و عزیز است.

رسم مهمان‌نوازی مشهدی‌ها زبانزد خاص و عام است و آنان امسال هم برای استقبال از یار خراسانی خویش هرچه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و نثار دوست و رهبر انقلابی خویش می‌کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top