تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/02/02 - 11:57
کد خبر: 164454

سند توسعه فرهنگی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

معاون فرهنگی دانشگاه‌ آزاد از ابلاغ کلیات سند توسعه فرهنگی به واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت: این سند در ۸ محور و ۳۰۰ سرفصل آماده شده که از امسال اجرایی می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی دانشگاه‌ آزاد از ابلاغ کلیات سند توسعه فرهنگی به واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت: این سند در ۸ محور و ۳۰۰ سرفصل آماده شده که از امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ آزاد در نخستین نشست شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در استان چهارمحال و بختیاری که با حضور روسای واحد‌ها و مراکز و مسئولان دانشگاهی در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ از دیگر بخش‌های دانشگاه جدا نیست و بخش‌های دیگر دانشگاه باید پیوست‌های فرهنگی داشته باشند.

هاشمی در ادامه از ابلاغ کلیات سند توسعه فرهنگی به دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این سند در 8 محور و 300 سرفصل آماده شده که از امسال اجرایی می‌شود و واحدهای دانشگاهی باید برنامه‌های پیشنهادی خود را در این زمینه ارائه کنند.

وی بر برگزاری و ترویج کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات مناظره در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: واحدهای دانشگاهی باید برای برنامه پنج ساله آتی برنامه‌های راهبردی بدهند.

هاشمی با اشاره به افزایش 10برابری بودجه فرهنگی در سال‌های اخیر گفت: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید هم دانشجویان و استادان و هم کارکنان در سطوح مختلف مدنظر قرار گیرند.

وی فعالیت 70 هزار عضو هیأت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت در دانشگاه‌های آزاد کشور را یادآور شد و تصریح کرد: تثبیت و تحریف ارزش‌ها متوجه اعضای هیأت علمی است و می‌تواند به شدت در جامعه تأثیرگذار باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ آزاد با اشاره به تحولات فرهنگی و اجتماعی امروز گفت: باید جوانان را به رسمیت بشناسیم و با انحرافات برخورد و زمینه‌های ایجاد انحرافات و تعرضات اخلاقی موجود جامعه را آسیب‌شناسی کنیم.

هاشمی سرانه‌ کار فرهنگی را به ازای هر دانشجو بیش از 50 هزار تومان در سال اعلام کرد و گفت: در حوزه فرهنگی به طور متناسب برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت‌های هنری و فرهنگی موجود در دانشگاه‌ها، بیان کرد: ما در چارچوب شرع و دین از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت کرده و به شدت نیز با انحرافات و اقدامات خلاف شرع برخورد می‌کنیم.

وی با توجه به تصویب 120 دقیقه زمان در هر هفته برای کارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: این زمان در بهترین روز هفته باید برای کارهای هنری و فرهنگی تشکل‌های دانشجویی صرف شود.

هاشمی با یادآوری ظرفیت گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به دلیل جاذبه‌های مختلف گردشگری در این استان از جمله لاله‌های واژگون، استان چهارمحال و بختیاری می‌تواند به قطب گردشگری دانشجویی تبدیل شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top