تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/02/03 - 13:24
کد خبر: 164596

توصیه ویژه پیامبر گرامی اسلام برای «لیله الرغائب»؛

در قبال برآورده شدن آرزوهایتان حاضرید چه بهایی بپردازید؟ +فیلم

در قبال برآورده شدن آرزوهایتان حاضرید چه بهایی بپردازید؟ +فیلم

مگر نه آنکه درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است تا اجابت کنند مؤمنان را؟ مگر نه آنکه شب‌های جمعه فرشتگان تا صبح ندا می‌دهند هرچی می‌خواهید از خدا بگویید که امشب شب اجابت است؟ پس محال نیست که دلِ ترک خورده‌ی شیعه ای بشکند و دل عرش را به لرزه در آورد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  فرا رسیدن ماه رجب٬ به غیر از رحمت و برکاتی که به همراه خود می‌آورد٬ نوید بخش آمادگی برای حلول ماه های شعبان و رمضان نیز هست.

هر چند معتقدیم «لیله القدر خیر من الف شهر» اما بی شک می‌توان گفت که جنس ماه رجب، متفاوت از سایر ماه‌های الهی است، ماهی که اولی شب جمعه‌ی آن "شب آرزوها" نام دارد؛ یک شب منحصر به فرد با ویژگیهایی آسمانی که ماه رجب، آن را در دل خود جای داده است٬ شبی فراتر از همیشه...

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: رجب ماه خداست.

شاید تا امروز به این فکر کردیم که آیا می‌شود راهی برای برآورده شدن آرزوها وجود داشته باشد، اما آیا به این نیز فکر کردیم که اگر کسی پیدا شود که این کار را انجام دهد، در قبال این خدمت چه بهایی را مایلیم بپردازیم؟

دانلـــــــود

حال در این ماه خدا خواسته تا شبی را قرار دهد برای بنده هایش٬ شبی که هر آرزویی که اری به درگاه الهی ببری و دست پر بازگردی؛

شاید این لیله الرغائب٬ فصل آمدن او باشد

آسمان‌ها بازند و رحمت الهی جاری٬ و اگر هر دولت و فرهنگ و قومی برای روزهای سال اسم‌های مختلفی گذاشته باشد هیچکدام لیلة الرغائب را ندارند.

لیلة الرغائب شب مهربانی است بر بندگان و کرم الهی که بگوید: اولین شب جمعه ماه رجب را اگر به خاطر من روزه بپاداری از خشم الهی به دوری٬ بیا به سمت من. قدم اول با تو٬ تمام گام های بعدی‌اش با من.

شاید قشنگ ترین شب زندگی هرکسی همین شب باشد٬ شبی که خود خدا از تو خواسته تا آرزو کنی٬ خواسته تا از او بخواهی محالات را تا ممکن کند برایت. آری رحمت واسعه الهی این چنین است که بنده پروری می کند و هوای مخلوقاتش را دارد.

چه باید کرد؟

پس چون اولین شب جمعه ماه رجب فرا رسید نماز بپادار ما بین مغرب و عشا تا مونس شب اول قبر تو٬ دستگیره ی آخرت تو و وسیله اجابت دعاهای تو شود.

در این شب هرچی در دل آرزو داری از خدا بخواه٬ آرزوهای بزرگ٬ آرزوهای کوچک٬ شاید یکی از همین آرزوها که در بقچه‌ی نور دعا پیچیده می‌شود اجابت شود و مسیر زندگی‌ات را تغییر دهد٬ شاید آرزویت در اولین شب جمعه ماه رجب اجابت شود.

خدا را چه دیدی؟! مگر نه آنکه درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است تا اجابت کنند مؤمنان را؟ و مگر نه آنکه شب‌های جمعه فرشتگان تا صبح ندا می‌دهند هرچی می‌خواهید از خدا بگویید که امشب شب اجابت است؟ پس محال نیست که دلِ ترک خورده‌ی شیعه ای بشکند و دل عرش را به لرزه در آورد و خدا دست مهربانی بر زمین بکشد و خورشید را از پشت ابرها عیان کند.

رهبر معظم انقلاب: پیامبر(ص) روزی 70 مرتبه استغفار می‌کرد، چه برسد به ما

رهبر معظم انقلاب نیز درباره فضیلت ماه رجب می‌فرمایند: «ماه رجب فرصت خوبی است؛ ماه دعاست٬ ماه توسل است٬ ماه توجه است٬ ماه استغفار است. دائم هم باید استغفار کنیم. هیچ کس هم خیال نکند که من از استغفار مستغنی‌ام. پیغمبر خدا می‌فرماید که: "انّه لیغان علی قلبی و انّی لأستغفرَّالله فی کّل یوم سبعین مّرة" بلاشک پیغمبر هم حداقل روزی هفتاد مرتبه استغفار می‌کرد. استغفار برای همه است؛ بخصوص ماها که در این تحرکات مادی٬ در این دنیای مادی غرقیم و آلوده‌ایم. استغفار بخشی از این آلودگی را پاکیزه می‌کند و از بین می‌برد. ماه استغفار است؛ انشاءَّالله فرصت را مغتنم بشماریم.».

توصیه مخصوص رسول الله(ص) برای لیله الرغائب

اولین پنجشنبه ماه رجب ­در صورت امکان و نبودن مانع­ روزه گرفته شود. آنگاه شب جمعه که شد٬ بین نماز مغرب و عشاء؛ دوازده رکعت نماز بخواند که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود.

در هر رکعت؛ «یک مرتبه سوره حمد»٬ «سه مرتبه سوره قدر» و «دوازده مرتبه سوره توحید» خوانده شود. وقتی دوازده رکعت به اتمام رسید٬ هفتاد بار ذکر «اللّهّمَ صّلَ علی محمٍد النّبِّی الاُّمی وَ علی آلِه» گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر «ُسبّوٌح قُّدوٌسَ رُّب الَملائکِة و الّروح» گفته شود.

پس از سر برداشتن از سجده٬ هفتاد بار ذکر «َرِّب اغفِرَ و ارَحم و تَجاَوزَ عّما تَعلَم إنَّک أنَت الَعلِی الاَعظم» گفته شود.

سپس در سجده هفتاد بار ذکر «ُسبّوٌح قُّدوٌسَرُّب الَملائکِة و الّروح» گفته شود.

در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود.

فضیلت نماز لیلة الرغائب

پیامبر اکرم(ص) در فضیلت این نماز می‌فرماید: کسی که این نماز را بخواند٬ شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می‌فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من٬ بشارت بر تو باد که از هر شّدت و سختی نجات یافتی.

میّت میپرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام.

آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود٬ من سایه بر سر تو خواهم افکند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top