تاریخ انتشار: شنبه 1394/02/05 - 16:05
کد خبر: 164763

واکنش وزیر بهداشت به اعتراض دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی؛

اعتراضات وارد است، سه ماه مهلت بدهید

اعتراضات وارد است، سه ماه مهلت بدهید

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی که نسبت به ادغام دانشجویان خودگردان با دانشجویان روزانه اعتراض داشتند برای بیان مسائل و مشکلات خود در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت با پلاکاردهایی که در دست داشتند حاضر شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: قاضی‌زاده هاشمی گفت: اعتراضات وارد است، سه ماه مهلت بدهید؛ نمی‌دانستم این‌قدر مشکل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی که نسبت به ادغام دانشجویان خودگردان با دانشجویان روزانه اعتراض داشتند برای بیان مسائل و مشکلات خود در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت با پلاکاردهایی که در دست داشتند حاضر شدند.

وزیر بهداشت به این دانشجویان قول داد تا پس از اتمام این مراسم به اعتراضات و مشکلات آنها گوش کند و به همین منظور پس از پایان یافتن مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت نشستی با حضور وزیر بهداشت و دانشجوان معترض و رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تالار ابن سینای این دانشگاه برگزار شد.

علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست حاضر نشد.

یکی از دانشجویان معترض در ابتدای این نشست به بیان مشکلات دانشجویان به دلیل ازدحام دانشجویان پرداخت و گفت: به دلیل شلوغی کلاس‌ها امکان تمرکز و گوش دادن به درس برای دانشجو و همچنین درس دادن برای استاد وجود ندارد.

به گفته وی کتابخانه و سرویس غذاخوری به هیچ وجه پاسخگوی دانشجویان نیست و مشکلات دانشجویان به جای درس و آموزش تبدیل به سلف غذاخوری شده است.

وی افزود: دانشجویان باید یک ساعت در صف غذا معطل بمانند.

همچنین یکی دیگر در دانشجویان با اشاره به تغییر سردر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای چندمین بار، گفت: امکانات ما تنها برای تغییر سردر دانشگاه است و بودجه دانشگاه تنها صرف این امور می‌شود. وقت دانشجویان در صف غذا از بین می‌رود و این در حالی است که قرار بود پس از 8 ماه از ادغام دانشجویان خودگردان و دانشجویان عادی، امکانات آموزش فراهم شود در حالی که با گذشت 8 ماه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

پس از صحبت کردن دانشجویان معترض، وزیر بهداشت در جایگاه حاضر شده و با اشاره به سابقه ایجاد دانشگاه‌های بین الملل و تغییرات صورت گرفته در آن طی 6 سال گذشته گفت: سال‌های گذشته یک سیکل معیوب به نام استفاده از توانمندی‌های داخلی برای تربیت دانشجوی خارجی ایجاد شد و زمانی که ما شروع به کار کردیم بخش عمده‌ای از کار با پول و پارتی انجام می‌شد و پس از اصلاحاتی که انجام شد قرار شد تمامی متقاضیان از طریق کنکور انجام شود تا از این طریق نقش پارتی و پول از بین برود.

وی افزود: قطعاً بدون اعتبار و بودجه نام بین الملل معنی ندارد. من در پی تأیید یا رد بحث دانشجویان خودگردان نیستم این طرحی بود که 5 سال پیش برای کسب درآمد بیشتر دانشگاه‌ها و الگوبرداری از کشورهای خارجی توسط قانونگذار به تصویب رسید و امروز مسئولان آموزشی دانشگاه باید ارتقای فضای آموزشی و امکان شرایط آموزش مناسب برای دانشجویان را فراهم کنند.

هاشمی تأکید کرد: هیچ‌ تفاوتی بین دانشجویان خودگردان و سایر دانشجویان در انجام تعهدات نیست و دانشجویان خودگردان نیز ملزم به گذراندن طرح هستند.

وی با اشاره به اعتراض یکی از دانشجویان مبنی بر برگزاری کلاس‌های 250 تا 300 نفره گفت: تصمیم اینکه دانشجویان با هم تحصیل کنند اشکالی ندارد اما اینکه به طمع پول برای کلاس 120 نفری 250 نفر پذیرش کنیم به هیچ وجه کار درستی نیست و باید مسئولان آموزشی نسبت به این امر توجه داشته باشند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: به مشکلات موجود دانشگاه‌های تهران در بخش بالینی آگاهی کامل دارم اما نمی‌دانستم در بخش پایه نیز این قدر مشکل وجود دارد.

هاشمی تأکید کرد: باید ورودی‌ها را اصلاح کنیم، فضای آموزشی را ارتقاء دهیم چرا که دانشجویان غیر خودگردان باید احساس کنند با پذیرش دانشجویان خودگردان شرایط تحصیل آنها بهتر شده است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: از ابتدای کار در این دولت تلاش‌های زیادی برای بهبود شرایط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفته اما بی‌فایده بود و تصور من این بود که طی 2 تا 3 سال حدود 2 هزار تخت اضافه کنیم ولی این امر محقق نشده است.

هاشمی تصریح کرد: بخشی از اقدامات ما وارث تصمیماتی است که در گذشته گرفته شده و اقدامات اصلاحی ما هدفمند بوده است اگر قرار است دانشگاه‌ها خودگردان باشند باید این برنامه هدفمند برگزار شود. باید اولویت در توزیع بخش‌های تخصصی و کلاس‌ها با دانشجویان غیر خودگردان باشد اینکه دانشجو یک ساعت در صف غذا بماند، درست نیست. واقعاً شرایط دانشجویان حتماً باید تغییر کند و من سه ماه دیگر برای پیگیری وضعیت دانشجویان به این دانشگاه می‌آیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top