تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/06 - 11:11
کد خبر: 164822

جای برخورد صریح وزارت علوم خالی است؛

فیلم «شائبه تقلب» انتخابات مجمع دانشجویان دانشگاه سمنان و چند نکته

فیلم «شائبه تقلب» انتخابات مجمع دانشجویان دانشگاه سمنان و چند نکته

تأیید انتخابات پر اشکال و متقلّبانه مجمع که نزدیک به جریان نهضت آزادی است توسط دانشگاه با استناد به استعلام از وزارت علوم دولت تدبیر و امید با وجود فیلم تقلب آشکار در روند انتخابات و موارد دیگر فوق الذکر که حتی صدای اعتراض برخی از اعضای آن تشکل را هم درآورده ما را به این سوال می رساند که چه کسی در وزارت علوم پیگیر این مسائل است؟

خبرنامه دانشجویان ایران: این روزها خبرهای جنجالی زیادی از دانشگاه سمنان در رسانه ها و شبکه های اجتماعی دیده می شود. خبرها و فیلم هایی که در گوشی های همراه دانشجویان این دانشگاه نیز همینطور دست به دست می شود. شنیده ها و تائیدات رسمی، خبر از دخالت وزارت علوم در این ماجراها دارد.

یکی از دانشجویان دانشگاه سمنان در یادداشت ارسالی به «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره ماجرای شائبه تقلب در این دانشگاه و حواشی به وجود آمده بین شورای نظارت، دانشگاه و وزارت علوم اینگونه می‌نویسد:

در انتخابات سال تحصیلی جاری تشکل مجمع اسلامی اتفاقاتی افتاده که فضاحت آن، این بار حتی موجب اعتراض افراد درونی آن تشکل نیز شده تا جایی که کمیته تحقیق انتخابات که از افراد خود آن تشکل می باشند در اعتراض به این انتخابات استعفا داده و بخشی از فیلم تقلب در انتخابات را منتشر کرده اند.

آنچه که از این انتخابات و چگونگی برگزاری و تخلفات آن می توان به وضوح دریافت تلاش برای ایجاد پایگاه دانشجویی جعلی و میزان رای بالا برای این تشکلاست. برخی از تخلفات رخ داده واقعا در نوع خود بی سابقه است. مثلا یکی از کاندیداهای انتخابات که هم اکنون از اعضای شورای مرکزی انتخاب شده این تشکل است در حال پر کردن برگه های تعرفه رای و انداختن آن ها در صندوق اخذ رای می باشد و یا همچنین یکی دیگر از کاندیداهای تایید صلاحیت شده اصلا دانشجو نبوده و پس از برگزاری انتخابات و کسب رای از قرار گرفتن در لیست منتخبین حذف شده است.

انجام چنین کارهایی توسط مجمع اسلامی که در قضایای فتنه 88 در دانشگاه سمنان به دنبال بسط تئوری دروغ بزرگ تقلب بود حقیقتا مؤید این سخن است که "کافر همه را به کیش خود پندارد."

اما آنچه بیشتر از همه مورد توجه است تأیید چنین انتخاباتی توسط مسولین دانشگاه سمنان است که در عین ناباوری با وجود این همه تخلف آشکار هم پیش از انتخابات و هم در حین انتخابات باز هم مهر تایید بر آن زده و اکنون شورای مرکزی "انتخابات دروغ و تقلب" در مجمع اسلامی مشغول به کار است. شورایی که به هیچ وجه مشروعیت قانونی ندارد و هر اقدامی که انجام دهد خلاف قانون است چراکه اساسش بر تقلب و دروغ و دست بردن در آرای دانشجویان استوار است.

تأیید انتخابات پر اشکال و متقلّبانه مجمع که نزدیک به جریان نهضت آزادی است توسط دانشگاه با استناد به استعلام از وزارت علوم دولت تدبیر و امید با وجود فیلم تقلب آشکار در روند انتخابات و موارد دیگر فوق الذکر که حتی صدای اعتراض برخی از اعضای آن تشکل را هم درآورده ما را به این سوال می رساند که چه کسی در وزارت علوم پیگیر این مسائل است؟

برای پاسخ به سوال بالا کافی است نگاهی به  عملکرد وزارت علوم و اتفاقاتی که در دو سال گذشته رخ داده توجه کرد. علی رغم همه نقل و انتقالاتی که در راس وزارت علوم رخ داده، سکان دار عملیاتی این وزارت خانه رئیس اسبق دانشگاه سمنان دکتر عبدالحسین فریدون از بستگان ریاست جمهور است که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به سمت مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی منصوب شده و معاون وی نیز مسول ستاد انتخابات شهر تهران رئیس جمهور، دکتر اکبری بیرق از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان است و حالا دیگر تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

یکی از دلایل استیضاح دکتر فرجی دانا حضور عناصری در درون وزارت علوم تحت عنوان وزیر سایه و معاونان و مسئولان سایه بود که تصمیم ها و اقدامات را آن ها گرفته و انجام می دادند. حالا باید نشست و دید که سایه سنگین دکتر فریدون و تیمش در وزارت علوم ماجراهای پر حاشیه دانشگاه سمنان را به کجا می رساند. این ماجرا یک قطعه از قطعه های پازل خطرناکی است که حلقه معاونین سایه (حلقه دکتر معین) با کلید تدبیر وزارت علوم می خواهند با تغییر چهره واقعی دانشگاه ها و ایجاد پیاده نظام جعلی و تشکل های دولتی خودساخته در سطح دانشگاه ها برای روز مبادا یارگیری کنند. روز مبادایی که شاید همین نزدیکی هاست...

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top