تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/02/17 - 16:05
کد خبر: 165814

یکی از حاضران در انتخابات نشریات دانشجویی:

حضور غیرقانونی بیست نفر از دانشگاه تهران برای شرکت در انتخابات/ خیلی از دانشگاهها از اصل همایش بی خبر بودند/ پیگیر شکایت خود هستیم

حضور غیرقانونی بیست نفر از دانشگاه تهران برای شرکت در انتخابات/ خیلی از دانشگاهها از اصل همایش بی خبر بودند/ پیگیر شکایت خود هستیم

صبح امروز شاهد بودیم که حدود 20 نفر از دانشگاه تهران در محل همایش حاضر شده، پذیرش شدند و با انداختن رأی خود به صندوق، محل همایش را ترک کردند. افراد حاضر در همایش که طیف فکری مقابل ما هستند نیز این تخلف را پذیرفتند و استرس دارند که انتخابات ابطال شود

خبرنامه دانشجویان ایران: "صبح امروز شاهد بودیم که حدود 20 نفر از دانشگاه تهران در محل همایش حاضر شده، پذیرش شدند و با انداختن رأی خود به صندوق، محل همایش را ترک کردند. افراد حاضر در همایش که طیف فکری مقابل ما هستند نیز این تخلف را پذیرفتند و استرس دارند که انتخابات ابطال شود."

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیزدهمین همایش مدیران مسوول و نمایندگان نشریات دانشجویی برای انتخاب کمیته دانشجویی هیات نظارت بر نشریات دانشجویی صبح امروز برگزار شد، با حاشیه هایی همراه شده است.

عارف سبحانی یکی از فعالین نشریات دانشجویی که در این انتخابات شرکت داشت، با اعتراض به روند انتخابات امروز گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری این انتخابات بسیار ضعیف بود. مسئولین برگزاری این همایش مدعی هستند که به تمامی دانشگاه‌های کشور طی یک نامه اطلاع‌رسانی کرده‌اند که اعضای اصلی ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه‌ها را از این همایش که 16 اردیبهشت برگزار می‌شود مطلع کنند ولی بسیاری از دانشگاه‌ها من‌جمله دانشگاه خواجه نصیر تهران در جریان این همایش نبودند.

وی همچنین گفت: بنده از دانشگاه سیستان و بلوچستان به این همایش آمده‌ام در صورتی که در استان سیستان و بلوچستان به غیر از این دانشگاه، دانشگاه‌های دیگری مانند دانشگاه سراوان، زابل، ایرانشهر و چابهار نیز وجود دارد که آنها از این همایش هیچ اطلاعی نداشتند.

سبحانی همچنین با انتقاد از روند برگزاری این انتخابات گفت: صبح امروز شاهد بودیم که حدود 20 نفر از دانشگاه تهران در محل همایش حاضر شده، پذیرش شدند و با انداختن رأی خود به صندوق، محل همایش را ترک کردند. افراد حاضر در همایش که طیف فکری مقابل ما هستند نیز این تخلف را پذیرفتند و استرس دارند که انتخابات ابطال شود. طبق قانون افراد دارای شرایط رأی دادن باید یک روز قبل از انتخابات در همایش حاضر باشند و بعد بتوانند رأی خود را در صندوق بیاندازند ولی در خصوص این افراد این اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: طبق قانون از هر دانشگاهی 2 نفر مدیرمسئول که عضو اصلی ناظر بر نشریات دانشجویی هستند به علاوه یک نفر عضو علی‌البدل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند. یعنی از هر دانشگاه 3 نفر. ولی مسئولین برگزاری این همایش توجیحی که برای این 20 نفر از دانشگاه تهران آورده‌اند این است که در دانشگاه تهران بیش از 300 نشریه دانشجویی وجود دارد پس می‌توانند 20 رأی در این انتخابات داشته باشند.

این فعال دانشجویی با اعلام اینکه از هیأت برگزاری انتخابات شکایت کرده، اظهار داشت: پیگیر این قضیه هستیم که اگر تخلفی رخ داده باشد یا افرادی که صبح امروز برای انداختن آرا به محل انتخابات آمده بودند با ضابطه نیامده باشند، انتخابات باید ابطال گردد.

در این انتخابات محمدعلی کامفیروزی، دانشجوی دکترای حقوق دانشگاه تهران با ۷۰ رای به عنوان نفر اول؛ سیدامین کشاورز، دانشجوی دانشگاه پیام نور رامهرمز با ۶۵ رای به عنوان نفر دوم و کمال رضوی دانش، دانشجوی دکترای دانشگاه شهید بهشتی با ۶۲ رای نفر سوم و به عنوان عضو علی البدل انتخاب شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top