تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/03/04 - 09:30
کد خبر: 167329

پیرامون مجلس در روز «مذاکرات هسته ای» تا «جای پای داعش»

اگر پای داعش به ایران باز شود؟!

اگر پای داعش به ایران باز شود؟!

حالا در این میان که هرکس دیگری را به خدا واگذار می کند، به نظر می رسد که بهترین کار این است که ما دستاوردهای هسته ای و حاصل خون شهدا را از شر خصم به خدا واگذار کنیم تا خودش حافظ و پشتیبان منافع این ملت باشد از شر کدخدا!

خبرنامه دانشجویان ایران: صوتی که از مشاجره دیروز مجلس منتشر شده است و دست به دست می چرخد، شاید از آن نوادری است که یک روز در سال‌ها بعد وقتی به بازخوانی تاریخ روزهای پیش از توافق احتمالی! می پردازیم، خیلی برای خودش سند با اهمیتی باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در میان بگومگوها و مشاجرات دیروز مجلس یکی به یک نفر دیگر که نماینده نبود گفت: اگر پای داعش به ایران به ایران باز شود، شما مقصرید؟!

این حرف های جدی وقتی جدی تر می شود که صحبت‌های امیرپوردستان را که اتفاقا همین روز گذشته در مجلس مطرح شد را از نظر بگذرانیم.

اتفاقاتی که در کشور و پس از دولت یازدهم روی داد، مسائل مهمی را تحت الشعاع خود قرار داد. به دلایل نامعلومی از بودجه دفاعی کاسته شد، تاجاییکه امیر پوردستان در روز فتح و ظفر آزادسازی خرمشهر زبان به گلایه بگشاید و بگوید: نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند. امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است. در بودجه امسال نگاه خوبی به نیروی زمینی شد اما باز هم از مجلس می‌خواهیم این نگاه ویژه‌تر شود.

امیرپوردستان با تاکید بر اینکه دشمن جنگ نیابتی را تا مرزهای ایران پیش آورده گفت: در سال گذشته همین موقع بود که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آنها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند. این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد.  اما ما در کمتر از سه روز 5 تیپ رزمی را برای مقابله با آنها سازمان‌دهی کردیم و نیروهای پیاده و بالگرد شناسایی ما تا 40 کیلومتر به داخل خاک عراق رفتند و توپخانه‌هایمان را ثبت تیر کردیم. امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آنها خودشان را آماده می‌کنند.

تاملی کوتاه درباره این اظهارات و صحبتهای چند روز پیش رهبر انقلاب پیرامون جنگ های نیابتی با ایران از کوتاهی وزارت خارجه در مسائل مربوط به خودش خبر می دهد.

ظریف که این روزها از ژنو، به وین و از لوزان به نیویورک می رود، شاید تنها بتواند وزیر مذاکرات هسته ای نام بگیرد.

مذاکره کنندگان ایرانی معتقدند که مذاکرات ایران را امن تر کرده است، حال آنکه دشمن از قبل بی توجهی به موضوعات دفاعی و امنیتی در وزارت خارجه و بی توجهی ظریف به اوضاع منطقه تا 200 کیلومتری ایران هم پیشروی کرده است.

پیشروی های داعش در سوریه و عراق، شهید دادن های چندباره در مرزهای افغانستان و پاکستان، عدم امنیت سفارت خانه ها در کشورهای منطقه، جنگ اخیر آل سعود علیه شیعیان یمن، افزایش فشار رژیم صهیونیستی به گروه های مقاومت در فلسطین، افزایش نا امنی های شرق کشور در مرز پاکستان با حمایت های مستقیم آمریکا از گروهک های تروریستی و هم چنین تحریک و پشتیانی از داعش برای کشاندن درگیری های نظامی در مرز جمهوری اسلامی ایران همه و همه شهادت می دهند که حضور دولت امنیتی حسن روحانی بیش از آنکه ایران را امن تر کند، تهدیدات علیه امنیت ملی را گسترش داده است و در این بین مذاکرات با آمریکا هیچ فایده ای جز افزایش تحریم ها، تهدیدها و ادعای بازرسی های فراپروتکلی در بر نداشته است.

روزهای عجیب و غریب پیش از توافق احتمالی با غرب روزهای سرنوشت سازی برای کشور است.

حالا اجازه بازدیدهای فرا پروتکلی داده شده است. اگرچه عراقچی تکذیب می کند، اما او حرفهای جدیدی در مجلس نزده است که بخواهد آن ها را تکذیب کند. عراقچی پیشتر هم در گفتگوی ویژه خبری اذعان به بازرسی های آژانس کرده بود:  آژانس حتما باید دلایل و مدارک خود را ارائه دهد و بگوید چرا فکر می کند در فلان نقطه و دقیقا در کجا کار غیرقانونی صورت می گیرد و بعد آن کشور مربوطه می تواند نسبت به خواسته آژانس تحفظ داشته باشد و با آژانس وارد مذاکره شود و اگر نگرانی آژانس (اگر واقعی باشد) از راه‌های دیگر رفع خواهد کرد.

حالا در این میان که هرکس دیگری را به خدا واگذار می کند، به نظر می رسد که بهترین کار این است که ما دستاوردهای هسته ای و حاصل خون شهدا را از شر خصم به خدا واگذار کنیم تا خودش حافظ و پشتیبان منافع این ملت باشد از شر کدخدا!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top