تاریخ انتشار: جمعه 1394/03/08 - 12:20
کد خبر: 167892

دانلود مولودی های هفته جوان؛

فضائل، مناقب و مکارم حضرت علی‌اکبر(ع) از دیدگاه علما و مشاهیر +دانلود مولودی

فضائل، مناقب و مکارم حضرت علی‌اکبر(ع) از دیدگاه علما و مشاهیر +دانلود مولودی

حضرت علی‌اکبر(ع) در خاندان عصمت، بوستان طهارت، منزل امامت و در بیت وحی و رسالت مراحل تربیتی خود را سپری نمود و از این جهت شرافت و زهد و وارستگی این خانواده در وجودش تجلی یافت.

خبرنامه دانشجویان ایران: حضرت علی‌اکبر(ع) در خاندان عصمت، بوستان طهارت، منزل امامت و در بیت وحی و رسالت مراحل تربیتی خود را سپری نمود و از این جهت شرافت و زهد و وارستگی این خانواده در وجودش تجلی یافت.

به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) «خبرنامه دانشجویان ایران» ویژه نامه ای از شخصیت ایشان از دید علما و مشاهیر همراه با مولودی های ویژه این ایام که توسط مداحان سروده شده است بهمراه دانلود برای مخاطبان قرار داده است.

حضرت علی‌اکبر(ع)

ایشان به حدی با خصال نیکو و صفات بارز و پسندیده در قلوب معاصران خود نفوذ کرده بود که حتی مخالفان نیز نمی‌توانستند پرتو این فضائل را منکر شوند.

سیّد هبه‌الدین شهرستانی

سیّد هبه‌الدین شهرستانی ضمن آن ‌که حضرت علی‌اکبر(ع) را از نسل پیامبر معرفی کرده، می ‌نویسد: چون قرآن تلاوت می‌ کرد یا حدیثی روایت می ‌‎نمود، گویی رسول ‌الله(ص) سخن می ‌گوید و می ‌افزاید. نه ‌تنها در ویژگی‌ های ظاهری به پیامبر شباهت داشت بلکه در دفاع از حق، استواری در مقابل معاندین و شهامت و شجاعت به آن حضرت شبیه بود.

شیخ محمد الزهیری

وی می‌گوید: علی‌ اکبر(ع) منتهای فضیلت و شرافت و عزت نفس را دارا بود و ویژگی ‌هایی چون دانش، بردباری، پرهیزگاری، سخاوت، شجاعت، و دیگر ویژگی‌ های حمیده را در خود جمع کرده و از هیبت و شوکت خاصی برخوردار بود.

حضرت علی‌اکبر(ع)

شیخ عبدالواد مظفری

شیخ عبدالواد مظفری چنین می ‌نگارد: علی‌اکبر(ع) نویسنده ‌ای توانا و خطیبی جامع بود. جمیع فضایل و مکارم عدیده ‌ای را صاحب بود و در میان آن‌ها شجاعت، بخشندگی، دانش، بصیرت، صداقت، و فصاحتش جلوه ‌ای خاص داشت.

خیرالدین زرکلی

او در اثر مشهور خود، حضرت علی ‌اکبر(ع) را به عنوان جوان قریشی هاشمی و از سادات آل طالب و نخستین فرد اهل بیت(ع) که در کربلا به شهادت رسید، معرفی می‌نماید.

خالد محمد خالد

خالد محمد خالد، حضرت علی ‌اکبر(ع) را در شرف و شجاعت از نوادر دانسته و می ‌افزاید: این جوان در کسب معارف و فصاحت بیان از جدش علی(ع) میراث دارد.

حضرت علی‌اکبر(ع)

محمدعلی عابدین

علامه محقق محمدعلی عابدین درباره حضرت علی‌اکبر(ع) مطالبی آورده که عصاره آن چنین است: علی‌اکبر(ع) یکی از بزرگان هاشمی است که چون ستاره‌ ای در افق کربلا درخشندگی دارد. او ادامه دهنده صراط نبوی و طریق محمدی است، در آسمان فکر و اندیشه پرتو افشان بوده و امتیازاتی چون عزمی استوار، دانش و جهاد در راه خدا را داراست.

علی محمد علی دخیل

علی محمد علی دخیل در وصف ایشان گفته است: شما ای خواننده گرامی! کجا شخصی را مثل علی‌اکبر(ع) سراغ داری در ایمان و وفای در حق و تلاش برای اعتلای حقیقت و چگونه می‌توان از یاد برد کسی را که در دامن سه امام پرورش یافت و به اخلاق و آداب آنان تأسی کرد و راه آن سروران را پیمود و برای به دست آوردن رضای خداوند تبارک و تعالی کوشید و بزرگان علما نتوانسته ‌اند آن‌طور که شایسته است فضائل او را احصاء کنند.

محمد علی قطب

او در کتاب «رجال حول الحسین» که با مقدمه امام موسی صدر زینت یافته است، می‌نویسد: ...علی‌اکبر(ع) از چشمه جوشان فیض و کرم و مروت پدر، سر برآورد، جوانی شجاع و پیش ‌قدم در نبرد گردید و مورخان او را از قهرمانان بنی‌هاشم محسوب نموده‌اند.

علی‌اکبر(ع)، با آن‌که سن کم و عمری کوتاه داشت، از مروت و شجاعت برخوردار بود. او حامل نام علی(ع)، ابرمرد جهان بشریت، اولین مولود کعبه و اولین شهید محراب عبادت می ‌باشد. او حاوی شراره‌های سوزان قلب انقلابی زهرا(س) دخت گرامی نبی معظم است.

علی‌اکبر(ع) استوار و مستحکم همراه پدر بود. تاریخ بر حماسه‌ های اکبر(ع) فخر می‌کند و اگر«طف» شاهد رشادت‌ها و فداکاری‌های افتخارآفرین اوست سزاوار می ‌باشد که تاریخ در زرین ‌ترین صفحه و عالی ‌ترین سطوح، صادقانه ‌ترین استقامت ‌ها، نیکوترین وفا و گران ‌بهاترین و پرشکوه ‌ترین حماسه ‌های او را ثبت نماید.

حضرت علی‌اکبر(ع)

علامه مقرم

وی می‌ نویسد: ...ما تردید نداریم که علی‌اکبر(ع) جامع تمامی فضائل بوده و بلکه مقامی بس والاتر از این ‌ها در اختیار داشته که آن همان مقام عصمت و دوری از گناهان و اخلاق ناپسند می ‌باشد. و چگونه چنین نباشد حال آن ‌که به شهادت پدر گران‌ قدرش که واقف به ضمایر افراد است، آیینه تمام ‌نمای خلق محمدی است،... بر قوت و ایمان و بصیرت نافذ او همین بس که در راه اعلای کلمه حق سر و جان فدا کرد و هماهنگ با پدر مکرمش در اهداف والای نهضت مقدس آن حضرت شرکت جست و گام به گام طریق پدر را راهرو بود.

آیت‌الله‌العظمی سیّد شهاب الدین مرعشی نجفی

آیت‌الله سیّد شهاب‌الدین مرعشی نجفی در معرفی علی‌اکبر(ع) می‌نویسد: ...اما بعد، بر هر آن‌که از بصیرت و اندیشه برخوردار است، جلالت آن بزرگ و بزرگ‌زاده، یگانه روزگار و خلف صالح خاندانی عظیم‌الشأن، اسوه فضل و خرد، اعجوبه دوران و معدن عزت و شرف پوشیده نیست. سرورمان ابوالحسن، علی‌اکبر را می‌گویم، شهید دشت نینوا و زاده‌ی ریحانه رسول خدا(ص) و پاره جگر و آرامش جان او، یعنی امام همام مولایمان اباعبدالله الحسین(ع) سالار شهیدان. جانم فدای او و آن‌که در رکابش جان باخت و علی‌اکبر(ع) از آن دودمانی بود که خداوند قدرتش را در ظاهر و باطن او و در صورت و سیرتش و در منطق و کلام و دیگر مزایا و خصائل شریفش آشکار ساخته بود....

در ادامه صوت های مولودی قرار داده شده است:

جواد مقدم


دانلــــــــــود

محمود کریمی


دانلــــــــــــود


دانلــــــــــود


دانلـــــــــــود


دانلــــــــــود


دانلــــــــــــود


دانلــــــــــــود

محمد رضا طاهری


دانلـــــــــود


دانلـــــــــــود


دانلـــــــــــود


دانلــــــــــود


دانلـــــــــــود


دانلـــــــــــود

سیدمجید بنی فاطمه


دانلـــــــــــــود


دانلـــــــــــــود


دانلـــــــــــود


دانلـــــــــــود


دانلـــــــــــود

امیرعباسی


دانلـــــــــــود

میثم مطیعی


دانلـــــــــــود


دانلــــــــود


دانلــــــــــود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top