تاریخ انتشار: شنبه 1394/03/09 - 22:01
کد خبر: 168040

اعلام موجودیت کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای

عباس توانا عصر امروز در جمع شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز اظهار داشت: در طول دو سال اخیر که مذاکرات هسته‌ای ادامه داشته شاهد آغاز روندی از سوی دولت هستیم که دشمنان قسم‌خورده نظام جسارت توهین‌های بی‌سابقه‌ای را پیداکرده‌اند و به این نیز اکتفا نکرده و ادعای عبور از خطوط قرمز نظام را دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: عباس توانا عصر امروز در جمع شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز اظهار داشت: در طول دو سال اخیر که مذاکرات هسته‌ای ادامه داشته شاهد آغاز روندی از سوی دولت هستیم که دشمنان قسم‌خورده نظام جسارت توهین‌های بی‌سابقه‌ای را پیداکرده‌اند و به این نیز اکتفا نکرده و ادعای عبور از خطوط قرمز نظام را دارند.

وی انتظار جریان دانشجویی از مسئولان دولتی را موضع‌گیری قاطع در قبال گزافه‌گویی‌های دشمن دانست و بابیان اینکه به‌زعم دولت، موضع‌گیری قاطع، خلاف دیپلماسی لبخند است افزود: علت این رفتار ناشی از گره زدن مشکلات کشور به مذاکرات بوده، ازاین‌رو نگاه قاطبه مسئولان دولتی همان نگاهی است که راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کشور را، به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و جلب اعتماد طرف مقابل می‌داند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز بابیان اینکه اگرچه رفع تحریم، عامل مثبتی در وضعیت اقتصادی کشور به‌حساب می‌آید، به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر خوش‌بین نبودن به‌طرف مقابل اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره‌کننده باید ضمانت اجرایی رفع تحریم‌ها را به نحوی تنظیم کند که مؤید رفع تمام تحریم‌ها به‌صورت یکجا باشد.

توانا با اشاره به نحوه رفتار دولت در مواجهه با مشکلات اضافه کرد: تحریم می‌تواند محرکی برای گریز از اقتصاد نفتی و نیل به‌سوی اقتصاد مقاومتی باشد.
وی بابیان اینکه جریان دانشجویی به‌عنوان طلایه‌داران دلسوزان کشور همواره نقد منصفانه و ناصحانه را وظیفه خود می‌داند و این مهم را در طول سال‌های پس از انقلاب به اثبات رسانده است تصریح کرد: رویکرد نیز باید مبتنی بر رعایت انصاف باشد به‌ویژه امسال که سال همدلی و هم‌زبانی است.

این فعال دانشجویی با حمایت از تلاش‌های شبانه‌روزی تیم مذاکره‌کننده، از اعلام موجودیت کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای در شیراز خبر داد و گفت: نظر به اتفاقات اخیر هسته‌ای، کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای را تشکیل دادیم تا به‌صورت تخصصی، روند مذاکرات را دنبال کرده و نقاط ضعف مطالب مطروحه در عرصه بین‌الملل را به گوش تیم مذاکره‌کننده برسانیم.

دبیر کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای بابیان اینکه خطوط قرمز هسته‌ای مانند عدم بازرسی ولو مدیریت‌شده مراکز نظامی و هسته‌ای و عدم مصاحبه بیگانگان با دانشمندان و ... بارها به دولت اعلام‌شده است خاطرنشان کرد: مذاکرات باید تا زمانی ادامه یابد که شبح تهدید بر فعالیت طرفین سایه نیفکند و خطوط قرمز رعایت شود.

وی بابیان اینکه پس از درخواست‌های مکرر برای اخذ مجوز تجمع دانشجویی در شیراز و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، دانشجویان انقلابی در این شهر، روزهای آینده متحصن می‌شوند، تصریح کرد: هدف نیز اعلام موضع دانشجویان نسبت به توقف مذاکره زیر شبح تهدید، رعایت خطوط قرمز هسته‌ای، انتشار جزئیات مذاکرات، عدم اجازه بازرسی و دسترسی به مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان، حفظ ظرفیت موردنیاز قطعی کشور در غنی‌سازی، لغو یکجای تمام تحریم‌ها در روز امضای توافق و رعایت حق تحقیق و توسعه بدون محدودیت است که اطلاعات تکمیلی در این مورد نیز اعلام می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top