تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/03/11 - 12:04
کد خبر: 168268

واکنش قائم مقام موسسه امام به انتقادات پیرامون سازه مرقد مطهر:

هر کس که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی!

هر کس که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی!

بحث از سازه ای است که قرار است قرن ها باقی بماند و تا 500 یا 1000 سال آینده استوار باشد و انشالله بقای این نظام نیز همزمان با آن جاری باشد. امیدوار هستیم این مکان محلی برای تجلی عظمت نام امام خمینی(ره) و تجمع مردم باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از اعتراضات گروههای مردمی به نحوه ساخت و هزینه سنگین سازه حرم امام راحل، انصاری قائم مقام موسسه حفظ و نشر به انتقادات واکنش نشان داده و گفته است: هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.

«خبرنامه دانشجویان ایران» پیشتر در مطلبی با عنوان «کاخ امام کوخ نشین ها» در نقد سازه بسیار گران قیمت حرم امام راحل و حالت ساختمان ها و بناهای آن نوشته بود:این همه هزینه و زرق و برق را شاید اگر در مسیر حرم امام، اتوبان خلیج فارس و شهید هاشمی نژاد را نمی گویم، در باقرآباد و صالح آباد و پلائین و قلعه نو اگر خرج می کردید شاید امام از شما راضی تر بود تا اکنون که فقط و فقط ظاهر را ساخته اید و هیچ اثری از دستورات و منویات امام در این ساخت و سازها نیست.

بی هیچ توضیحی واکنش انصاری قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار و ارزشهای امام(ره) را در زیر می آوریم:

تا به امروز هیچ اعتراضی نسبت به این مسئله نشده و فقط صحبت‌هایی مطرح شد و برخی نیز با انگیزه های خاص به این مسئله دامن زدند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه مردم در انتظار بودند تا حرم امام(ره) ساخته شود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بلافاصله پس از رحلت امام راحل فرمودند که نام امام خمینی(ره) همه جا با نام انقلاب عجین است و انقلابی به این عظمت انجام شده و این انقلاب خیمه گاهی نیاز دارد که هم محل تجمع میلیونی و سالانه مردم باشد که انشالله این تجمع را در روز 14 خرداد خواهیم دید.

انصاری همچنین خاطرنشان کرد: بحث از سازه ای است که قرار است قرن ها باقی بماند و تا 500 یا 1000 سال آینده استوار باشد و انشالله بقای این نظام نیز همزمان با آن جاری باشد. امیدوار هستیم این مکان محلی برای تجلی عظمت نام امام خمینی(ره) و تجمع مردم باشد.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه یک مقایسه مع الفارق و بی ربط انجام شده که ساده زیستی امام(ره) را با حرم ایشان مورد مقایسه قرار می دهد. مگر امام(ره) زنده هستند که بخواهند از این حرم استفاده کنند. برخی آن را با کاخ مقایسه کرده اند آیا این ظلم به امامان نیست که ما حرم آنها را با کاخ سلاطین مقایسه کنیم. اینها تجلی عشق و ارادت مردم و کسانی است که می خواهند به بزرگداشت امام(ره) بپردازند. بنابراین این حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام(ره) است.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: از نظر اقتصادی حرم های ائمه و حرم امام رضا(ع) نیز برای کشور اهمیت دارند. مردم امروز این حرم ها را بزرگترین سرمایه ملی می دانند و کشورهای دیگر به چنین اماکنی غبطه می خورند. اگر قرار باشد یک فضایی داشته باشیم که هیچ یک از المان های معماری اسلامی در آن نباشد، چگونه می توان یک مکان گردشگری که سالانه میلیون ها نفر در آن حضور یابند را داشته باشیم.

انصاری افزود: قرار است مرکز هویت انقلاب اسلامی که به نام امام خمینی(ره) هست و خانه تجلی عشق مردم به حساب می آید با هدایت های بزرگان و مسئولان نظام و رهبری و با بالاترین و مرتفع ترین امکان ایجاد شود. بنابراین این نقدهایی که می شود ناشی از کوته فکری هاست.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ عاشورا و ائمه اطهار بود و شخصیتی بی بدیل و منحصر به فرد است و حرم ایشان نیز باید در عظمت ایشان باشد.

وی در خصوص محل تامین بودجه ساخت و ساز حرم بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: محل تامین هزینه های ساخت حرم امام خمینی(ره) کمک های مردمی، نذورات، دولت ، مجلس و حرکت هایی بود که مسئولین حرم انجام دادند. در این مسیر همه کمک کردند تا این بنا شکل گرفته و تداوم یابد.

انصاری همچنین خاطر نشان کرد: اینجا نماد شهری است که به لحاظ فرهنگی و پژوهشی فعالیت دارد و در حال حاضر 55 هزار دانشجو در جوار حرم امام(ره) به تحصیل اشتغال دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: ساختمان ساخته شده در حرم امام خمینی(ره) به گرد پای بسیاری از سازه هایی که همین الان برای امام زاده هایی که حرکت و نقش آنها قابل قیاس با نقش امام راحل نیست، نمی رسد. از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گرفته تا شاهچراغ و ... بزرگانی هستند که حرم آنها می بایست مجلل باشد تا بزرگداشت نام آنها با شکوه برگزار شود.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) همچنین اظهار داشت: امام خمینی(ره) فردی است که بیش از 300 هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند و جای دارد که نام و یاد ایشان در بالاترین سطح باشد. هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علی
1394/03/12 - 00:49

شما از امامی صحبت می کنید که بر خلاف نصایح او عمل میکنید حالا خودتان بگوئید کی نادان است؟ امام نیازی به امثال شما ندارد تا بزرگیش را با ساختمان مجلل نشان دهید چون بزرگی امام از شخصیت و رفتار و کردار اوست و شما هنوز خیلی مانده تا امام را بشناسید. در زمانی که مردم دچار مشکلات عدیده هستند چرا اینگونه خرج ها انجام می شود؟
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top