تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/03/12 - 13:53
کد خبر: 168408

درباره اظهارات جدید محمدرضا عارف در جماران،

عارف و مسئله به چالش کشیدن نظریات امام(ره) در دانشگاه‌ها

عارف و مسئله به چالش کشیدن نظریات امام(ره) در دانشگاه‌ها

عارف در بخش دیگر سخنان خود از عملکرد موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در زمینه شناساندن ابعاد شخصیتی امام(ره) ابراز رضایت کرده است. موسسه ای که بنا به دستور حضرت امام(ره) به مرحوم حاج سید احمد آقا برای تشکیل آن، هدف اصلی خود را حفظ تمام آثار به یادگار مانده از ایشان از هرگونه تحریف میداند.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در مراسم تجدید میثاق اعضای این بنیاد با آرمان های امام خمینی(ره) که در حسینه جماران برگزار شد سخنانی چند پیرامون آرا و نظریات ایشان گفته است که بنظر نگارنده اندکی جای تامل دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، آرا و نظریات حضرت امام خمینی(ره) به عنوان محکمات انقلاب اسلامی هرچند شفاف است ولی به علت کلی بون نیاز به تشریح و تبیین دارد. کاری که متاسفانه این روزها به صورت دلبخواهانه و گزینشی توسط جریانات سیاسی انجام میشود. عملی که نتیجه ای جز از بین رفتن نظر اصلی امام بهره دیگری ندارد. عملی که به شهادت همگان جز مقام معظم رهبری کس دیگری به شایسته ترین وجه آن را انجام نداده است و دلیل این امر نیز در این نکته مستتر است که ایشان خود ضمن آشنایی کامل با منظومه فکری حضرت امام (ره) در عمل بدان نیز پیشگام هستند.

به چالش کشیدن آرا حضرت امام(ره) (بخوانید تفسیر گزینشی) در فضای دانشگاهی هرچند در ظاهر امری علمی تلقی می شود ولی نگاهی گذرا به سابقه دوستان آقای عارف در این زمینه زنگ خطر را به صدا در آورد.

سابقه جریانی که در زمان خود حضرت امام (ره) نیز بدین عمل زشت دست میازیدند و تاکنون نیز ادامه داشته است. اوج این کار نیز در دوران تاریک اصلاحات انجام شد و ضد انقلاب لندن نشین اکبر گنجی به صراحت تمام راز دل اصلاح طلبان را با این جمله که ῞بعد از این باید آرا خمینی را به موزه سپرد῞ عیان کرد و این اواخر نیز عیسی سحرخیز رابطه اصلاح طلبان با حضرت امام(ره) را در جمله ῞بسیاری از اصلاح‌طلبان بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به امام خمینی ندارند῞عیان کرد و نکته تلخ ماجرا اینجاست که هیچکدام از اصلاح طلبان آن را محکوم نکرد.

شاید بدین دلیل که ... عارف در بخش دیگر سخنان خود از عملکرد موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در زمینه شناساندن ابعاد شخصیتی امام(ره) ابراز رضایت کرده است. موسسه ای که بنا به دستور حضرت امام(ره) به مرحوم حاج سید احمد آقا برای تشکیل آن، هدف اصلی خود را حفظ تمام آثار به یادگار مانده از ایشان از هرگونه تحریف می داند.

عملکرد موسسه در طی سالیان فعالیت خود میزان صحت این کار را نمایان میکند. عبدالله نوری که در دادگاه بسیاری از افکار امام(ره) را بی اعتبار میدانست چه نسبتی با این اندیشه ها دارد که در موسسه مشغول فعالیت است؟ عدم موضع گیری پیرامون خواب نما شدن بعضی افراد و نسبت دادن بعضی سخنان سخیف به حضرت امام(ره) در حالیکه بطلان آنها نشخص است با کدام یک از اهداف موسسه قابل تطبیق است؟ امامی که برای همگان است چرا باید در انحصار تفکری خاص قرار گیرد؟ حضور بعضی نفرات در تشکیلات موسسه که جناحی بودن آنها اظهر من الشمس است چه توجیهی دارد؟

آقای عارف باید قبل از به چالش کشیدن آرا و نظریات حضرت امام خمینی(ره) نسبت خود با این تفکرات را مشخص کند و سپس مدعی اظهار نظر علمی درباره آنها باشد. نمیتوان همزمان با سکوت خود سخن افرادی چون گنجی منکر امام زمان(عج) و عیسی سحرخیز را تایید ضمنی کرد و از سوی دیگر با آرمان های حضرت امام(ره) بیعت کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علی
1394/03/13 - 15:20

اقای سحر خیز امام خمینی را پاکان دوست دارند و آنهایی که ناپاکند دوستش ندارند و در ضمن همین افراد ناپاک با جعل و دروغ سعی دارند تا مسائلی را به ایشان نسبت بدهند.
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top