تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/03/12 - 15:00
کد خبر: 168415

در دانشگاه پیام نور اتفاق افتاد؛

کاهش بیست درصدی بودجه فرهنگی دانشگاه؛ تکلیف میلیاردها تومان پول دانشجویان در ابهام!

کاهش بیست درصدی بودجه فرهنگی دانشگاه؛ تکلیف میلیاردها تومان پول دانشجویان در ابهام!

افزایش شهریه نیز برای فعالیت های فرهنگی کل دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور بوده است نه استان چون برخی از این برنامه ها بصورت متمرکز برگزار می شود و کاهش بودجه فرهنگی استان ارتباط چندانی با شهریه ی فعالیت های فرهنگی ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: نشریه دانشجویی مثبت صفر دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان،  در مطلبی کاهش بودجه در دانشگاه پیام نور را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، نشریه دانشجویی مثبت صفر دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان، در مطلبی کاهش بودجه در دانشگاه پیام نور را مورد بررسی قرار داده است. این نشریه با اشاره به صحبت های معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور مبنی بر افزایش بودجه های فرهنگی و مقایسه آمار و ارقام مصوب، این طور نتیجه گرفته که با وجود افزایش شهریه ها و این کاهش، تکلیف میلیاردها تومان پول دانشجویان پیام‌نوری در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ماجرا بدین صورت است که، با برگزاری جلسات تفهیم بودجه رقم بودجه استان ها و مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور، تکلیف بودجه فرهنگی دانشگاه هم مشخص شده است که اعداد و ارقام خبر از کاهش ۲۰ درصدی بودجه فرهنگی دانشگاه را می دهد در حالی که نجفی برزگر، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور در روزهای اخیر افزایش ۲۰ درصدی بودجه فرهنگی را اعلام کرده بود.

اما مسئله آنجا حساس تر می شود که از سال گذشته با اخد مبلغ ۳۵ هزار تومان از دانشجویان مراکز و واحد های مختلف پیام نور رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان در اختیار معاونت فرهنگی دانشگاه قرار گرفته است که طبق بخشنامه سازمان امور دانشجویان به طور مشخص نیمی از آن باید صرف مسائل فرهنگی و حدود هشت میلیارد صرف موارد ورزشی و باقیمانده آن صرف خدمات مشاوره ای شود.

این در حالی است که مرکز اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پیام نور با وجود ۱۵ هزار دانشجویان و پرداخت مجموعا بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به دانشگاه، عدد بودجه فرهنگی آن حدود ۱۳۰ میلیون تومان اعلام شده در صورتی که بودجه سال گذشته فرهنگی مرکز اصفهان در حدود ۱۷۰ میلیون تومان بود.حتی جمع بودجه فرهنگی، ورزشی و مشاوره ای سال ۹۴ مرکز اصفهان از عدد ۱۵۰ میلیون بالاتر نمی رود و در حدود ۱۴۳ میلیون اعلام شده است.

اگر به طور ساده بودجه فرهنگی مرکز اصفهان بدون در نظر گرفتن سرانه فرهنگی دانشجویان که از سوی وزارت علوم پرداخت می شود را محاسبه کنیم، عددی در حدود ۲۶۰ میلیون باید رقم بودجه فرهنگی امسال مرکز باشد؛ تازه بدون محاسبه سرانه دانشجویی!

این مسئله ادامه داشت که امروز رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در گفتگویی خبر کاهش بودجه فرهنگی را تایید کرد.

مهدی یوسفی، رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در گفتگو با ایمنا در رابطه با کاهش بودجه فرهنگی این دانشگاه گفت: با توجه به کاهش منابع مالی هم از سوی دولت و هم از سوی دانشگاه و با توجه به اینکه بودجه فرهنگی بصورت سرانه برای هر دانشجو اختصاص می یابد، بودجه فرهنگی تقریبا حدود ۲۰ درصد کاهش یافت و این موضوع را تایید می کنم.

وی همچنین پیرامون دریافت مبلغ ۳۵ هزار تومان از دانشجویان به عنوان فعالیت فرهنگی اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه بندی دانشگاه پیام نور به صورت متمرکز انجام می شود و بودجه بین سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، استانها، واحد ها و مراکز تقسیم می شود، ممکن است این افزایش مقداری اش به فعالیت هایی که بصورت ملی برگزار می شود اختصاص یابد بخشی هم به استانها تخصیص داده شود.

یوسفی تاکید کرد: این که بودجه فرهنگی استانی کاهش یافته است صحیح است منتها از انجایی که ما کاهش تعداد دانشجو را داشتیم و بودجه فرهنگی بصورت سرانه تخصیص می یابد، بودجه فرهنگی نیز طبیعتا کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: این کاهش بودجه فقط مربوط به استان اصفهان نبوده و در تمام استان ها این کاهش را شاهد بوده ایم.

به هر حال و با توجه به اظهارات رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان و آمار و ارقامی که از بودجه فرهنگی دانشگاه و پولی که بابت خدمات فرهنگی از دانشجویان دریافت می شود سرانجام این بودجه در حاله ای از ابهام قرار دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top