تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/03/13 - 15:55
کد خبر: 168524

با هدف رفع معضل کالاهای تقلبی؛

آیین‌نامه خدمات پس از فروش کالاهای دیجیتالی تدوین شد

پیش بینی می شود با اجرای این آیین نامه، مشکلات خدمات پس از فروش در کشور و بی اطلاعی مشتریان کالاهای فناوری اطلاعات از حقوق واقعی شان از بین برود.

خبرنامه دانشجویان ایران: اتحادیه فناوران رایانه تهران با حمایت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، آیین نامه اجرایی گارانتی کالاها و اقلام دیجیتالی بازار را با هدف رفع معضل کالاهای تقلبی در بازار، تدوین کرد.

سید غلامحسین بشیرنژاد عضو اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به معضل گارانتی های بدون پشتوانه و تقلبی در بازار کالاهای دیجیتالی، بر لزوم تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی برای این اقلام تاکید کرد و گفت: پیش بینی می شود با اجرای این آیین نامه، مشکلات خدمات پس از فروش در کشور و بی اطلاعی مشتریان کالاهای فناوری اطلاعات از حقوق واقعی شان از بین برود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع در بخش خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات فناوری اطلاعات، نبود آیین نامه مدون برای گارانتی و ضمانت نامه خدمات پس از فروش است خاطرنشان کرد: این آیین نامه توسط کارشناسان اتحادیه صنف رایانه و با حمایت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تدوین شده است که پس از تهیه و ابلاغ مصوبات مربوطه، به زودی شاهد اجرای این مقررات از سوی شرکتهای واردکننده و تولیدکننده این بخش خواهیم بود.

این عضو اتحادیه صنف رایانه، با تاکید براینکه این آیین نامه کاملاً داخلی است و در تهیه آن ارائه دهندگان خدمات پس از فروش در بازار ایران کمک گرفته شده است در مورد برخی موارد این آیین نامه گفت: برای مثال طبق آیین نامه خدمات پس از فروش محصولات فناوری اطلاعات، شرکت‌ها موظف به پاسخ‌گویی در دوره گارانتی هستند. همچنین شرکت‌های گارانتی کننده برای اخذ مجوز صدور کارت گارانتی باید حداقل هایی را از نظر تجاری داشته باشند.

این فعال بازار و ارائه دهنده خدمات گارانتی اضافه کرد: ضمانت اجرایی این آیین نامه، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

وی با بیان اینکه عدم اطلاع صحیح مشتریان از حقوق خود و وفور گارانتی های بی پشتوانه و تقلبی، مشکلات بسیاری را در حوزه خدمات پس از فروش اقلام دیجیتالی برای مردم ایجاد کرده است افزود: از آنجایی که به دلیل مسائل تحریم، استانداردهای بین المللی خدمات پس از فروش برای محصولات فناوری اطلاعات پیاده سازی نمی شود تدوین آیین نامه داخلی مطابق با استانداردها می تواند گره از مشکلات این بخش بگشاید.​
 

منبع:مهر

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top