تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/03/19 - 08:54
کد خبر: 169061

دو روز مانده به کنکور چه کنیم؛

با انجام چند حرکت ورزشی استرس روز کنکور را کم کنید

با انجام چند حرکت ورزشی استرس روز کنکور را کم کنید

آماده بودن بدن در کنار آمادگی ذهنی در طول برگزاری سه ساعته آزمون می تواند داوطلب را با آرامش خاصی به جدال با سوالات ببرد. از سویی دیگر به علت نشستن طولانی‌مدت روی صندلی‌ها که موجب بروز درد در ناحیه‌ی گردن، کمر، پاها و شانه می‌شود، هر کسی را با مشکل واجه می کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: بدنی آماده و داشتن روحیه مناسب در روز کنکور می تواند تضمین کننده موفقیت در روز آزمون کنکور باشد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، در دو گزارش گذشته چگونه خواندن در یک هفته تا کنکور و رژیم های مناسب غذایی را شرح دادیم. اما یکی از مهمترین مسائلی که گروهی از داوطلبین را در روز کنکور با مشکل مواجه می کند، آمادگی بدنی است.

آماده بودن بدن در کنار آمادگی ذهنی در طول برگزاری سه ساعته آزمون می تواند داوطلب را با آرامش خاصی به جدال با سوالات ببرد. از سویی دیگر به علت نشستن طولانی‌مدت روی صندلی‌ها که موجب بروز درد در ناحیه‌ی گردن، کمر، پاها و شانه می‌شود، هر کسی را با مشکل واجه می کند. به همین خاطر است که کارشناسان ورزش، تمرینات خاصی را برای این مسئله در نظر گرفته اند، در واقع انجام چند حرکت در طی روزهای مانده به کنکور و در روز آزمون، سبب ترشح هورمون آدرنالین در بدن شده و این هورمون در بدن به بیدار ماندن بیش‌تر و تمرکز افراد کمک می‌کند. 

داوطلبان کنکور به خصوص در روزهای پایانی مانده، حرکات کششی را در طول روز جزو برنامه‌هایشان قرار دهند. به این شکل که در سه نوبت صبح، ظهر و عصر، حرکات کششی مفاصل شانه، کمر و به خصوص گردن را انجام دهند و هر کشش را بین 6 تا 20 ثانیه نگه دارند و هر نوبت، 4 بار این‌کار را انجام دهند. 

توصیه کارشناسان این است که نفس عمیق بکشید زیرا این امر باعث تشدید کشش در هنگام بازدم می‌شود. در هر بار کشش سعی کنید، کشش بیشتر شود.

در حین انجام ورزش‌های مختلف مانند بازی‌‌های با توپ نیز باید حرکات کششی مخصوص انجام دهید، به خصوص در هنگام گرم‌کردن. به این ترتیب می‌توانید از بروز صدمه‌دیدگی‌های عضلانی جلوگیری کنید.

در مورد پاها اینکه با پا‌های باز جلوی دیوار بایستید و دست‌‌ها را به دیوار تکیه دهید. حالا پای عقب را خم کنید تا در ناحیه‌ی تاندون آشیل، کشش را احساس کنید. دقت کنید، پاشنه‌کاملاً روی زمین قرار دارد. به همان حالت تمرین قبل بایستید. حالا پای عقب کاملاً کشیده است و پاشنه‌اش کاملاً روی زمین قرار دارد. لگن خاصره را تا آن‌جا به طرف جلوی سر دهید که در نواحی عضلات دو‌قلو و پشت ران (عضلات همسترینگ) کشش را احساس کنید.

به حالت استارت دوی سرعت قرار گرفته و یک بالش کوچک زیر زانوی پای عقب قرار دهید. حالا تهی‌گاه را تا آن‌جا به طرف جلو آورده و وزن بدن را روی پای جلو بیاورید که در ناحیه‌ی کشاله‌ی ران، کشش را احساس کنید. کمر و پشت کاملاً صاف هستند.

روی پشت بخوابید، یک پا کشیده و پای دیگر خم است. پای خم شده در ناحیه‌ی پشت ران را گرفته و آن را به طرف سینه بکشید. سر پنجه به طرف داخل کشیده شده است. پای دیگر نیز کشیده باقی می‌ماند. بعد از 15 ثانیه تأمل کرده، آن‌گاه سعی کنید پا را بکشید.

همچنین برای عضلات کمر کافی است، روی زمین بنشینید. پای چپ کشیده و پای راست جمع شده، دست چپ به زانوی پای راست در قسمت خارجی آن تکیه دارد. بالا‌تنه و سر را آهسته و محتاطانه به طر ف راست بچرخانید. دست راست را به عنوان تکیه‌گاه روی زمین قرار دهید.

به پشت بخوابید و دست راست را در پهلوی بدن بکشید. حالا پای راست را خم کرده و سعی کنید زانوی آن را از طرف چپ، آهسته به زمین برسانید. دقت کنید که شانه‌ها کاملاً روی زمین باقی بمانند.

روی زمین قرار گرفته و خود را تا آن‌جا که امکان دارد، کوچک کنید.

روی ساق‌های پا نشسته و دست‌ها را کاملاً به طرف جلو بکشید و تمامی عضلات را منقبض کنید.

در مورد بهترین ورزش دست ها و عضلات سینه اینکه،  به پهلو در کنار دیوار، قرار بگیرید و دستی را که در کنار دیوار است، در ارتفاع شانه به طرف عقب بکشید، به گونه‌ای که کف دست، به طرف دیوار قرار گیرد.

در حالت ایستاده‌ی قائم، دست‌ها را به هم قلاب کرده و ‌آن‌ها را تا آن‌جا که امکان دارد به طرف بالا بکشید.

یک دست را کمی خم کرده و به پشت بدن ببرید. انگشت شَست به طرف ستون فقرات است. با دست دیگر آرنج‌آن را آرام به طرف پایین فشار دهید.

یک دست را به دور گردن خم کنید. با دست دیگر آرنج آن را به طرف عقب فشار دهید. حالا می‌توانید سعی کنید که دست خم شده را راست کنید.

و از همه مهترین برای  نرمش عضلات گردن، در حال نشسته، سر را کمی به پهلو متمایل کنید. سر را نچرخانید و شانه را به طرف بالا نیاورید. با دست دیگر می‌توانید خمیدگی را کمی بیش‌تر کنید. دست دیگر (دست مخالف) شانه را به طرف پایین می‌کشید. در حالت ایستاده سر را به پهلو متمایل کنید. بدون آن‌که سر را بچرخانید، دست‌ها شل و آویزان هستند. در حالت نشسته سر را به پهلو بچرخانید. چانه به طرف شانه قرار دارد.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top