تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/04/01 - 15:45
کد خبر: 170513

وقتی کسی به خیابان‌ها نمی ریزد؛

پدر سوخته بازی، هاری و چند ناسزای دیگر

پدر سوخته بازی، هاری و چند ناسزای دیگر

اینکه شعبان بی مخ روز 28 مرداد کودتا کند علیه دولت ملی و عربده بکشد: «بریزید تو خیابونا» همانقدر زننده است که یک نفر در روز انتخابات قبل از اینکه اتفاقی بیفتد و نتیجه رای 40میلیون نفر دیگر مشخص شود، بگوید «اگر فلانی رای نیاورد مردم بریزند تو خیابونا».

خبرنامه دانشجویان ایران: اینکه شعبان بی مخ روز 28 مرداد کودتا کند علیه دولت ملی و عربده بکشد: «بریزید تو خیابونا» همانقدر زننده است که یک نفر در روز انتخابات قبل از اینکه اتفاقی بیفتد و نتیجه رای 40 میلیون نفر دیگر مشخص شود، بگوید «اگر فلانی رای نیاورد مردم بریزند تو خیابونا».

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگرچه این اولین بار نیست که اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی که پیشتر نشان داده بودند، برای قانون تره هم خرد نمی کنند، با تمسک به توهین و ناسزا به قانون بی احترامی می کنند، اما برخی اظهار نظرهای اخیر پیرامون پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی، شبیه قبول نکردن رای مردم در سال 88 آسیب زاست که باید به شدت با آن برخورد شود.

اگرچه برخی در تلاش اند که اظهار نظر اخیر عفت مرعشی را یک «احساس مادرانه» تلقی کنند، اما اظهارات وی بیشتر کینه جدی از دستگاه قضایی و در کل کینه از «قانون» را نشان می دهد.

عفت مرعشی، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها با خنده در پاسخ به این پرسش که "نظر شما درباره حکم مهدی هاشمی چیست؟" گفت: حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته‌بازی. بروید و همین را بزنید.

عفت مرعشی پای حرفش را با اسم هاشمی رفسنجانی امضا می کند و می گوید: بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت که، "پدرسوخته‌بازی بوده، حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته‌بازی بود و حکم نیست".

این اظهارات سوء عفت مرعشی علیه دستگاه قضایی که براساس ساده ترین قوانین قضایی باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد، در حالی است که پیشتر آیت الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا قبل از اعلام حکم مهدی هاشمی در حالی که فضاسازی هاشمی پدر برای القای تبرئه فرزندش صورت می گرفت، در اظهاراتی گفت: متأسفانه برخی شخصیت‌ها در عین اینکه می‌گویند نمی‌خواهیم در کار قضایی دخالت کنیم اما با سخنان خود به  نوعی دخالت در کار قاضی می‌کنند و بر وی فشار وارد می‌کنند. خصوصاً القای این نکته که ممکن است متهم تبرئه شود ولی به نحو دستوری او را محکوم کنند. این سخن خلاف است و نشر این سخنان قابل پیگیری قضایی است.

حالا اما عفت مرعشی و بعد از اعلام حکم از رای دادگاه و حکم فرزندش به «پدرسوخته بازی» تعبیر می کند. ادبیات زننده و توهین و ناسزا به یک ویژگی منحصر بفرد در خانواده هاشمی رفسنجانی تبدیل شده است. و معلوم نیست اگر شهروند دیگری این اظهار نظرهای به شدت توهین آمیز را روا می داشت، چه اتفاقی می افتاد. اما «پشت این خانواده هنوز گرم است».

فائزه هاشمی هرچندوقت یکبار با توهین به مسئولان مختلف کشور، این ادبیات را زنده می کند.

به تازگی اما اکبر هاشمی رفسنجانی در اظهاراتی 8سال دولت قبل گفته است:  آن 8 سال کافی است برای این که مدت ها مثل هاری در بدن جامعه ما دائما تزریق سم بکند. مثل مرض هاری این حالت را دارد به جامعه ما می دهد.

فارغ از انتقادات وارد یا نا وارد به عملکرد دولت قبل، نوع ادبیات که سراسر ملهم از بغض و کینه و سرشار از توهین است، از یک خانواده ای که عمر سیاسی در جمهوری اسلامی دارند، عجیب به نظر می رسد.

چندی پیش یکی از مسئولان قضایی گفته بود،بین فرزند مجرم یک خانواده با اعضای دیگر آن باید فرق گذاشت. اگرچه این اظهار نظر در مورد خانواده هاشمی که هرکدام بارها با ادبیات توهین آمیز نسبت به جمهوری اسلامی سخن گفته اند، مصداق ندارد، اما انتظار می رفت که این خانواده با رویکرد عقلانی تری نسبت با پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی رفتار کنند.

گفتنی است، در طول مدت محاکمه مهدی هاشمی فشارهای فراوانی به دستگاه قضا وارد شد، تا آنجا که سخنگوی دستگاه قضا، رییس قوه قضاییه بارها پیرامون فشارها به رسانه ها صحبت کرده اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top