تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/04/09 - 12:18
کد خبر: 171413

از توضیحات دانشگاه صوفی تا واکنش تشکل‌های دانشجویی؛

جزئیات کشیدن چادر پنج دانشجوی دختر دانشگاه صوفی زنجان در جلسه امتحان

جزئیات کشیدن چادر پنج دانشجوی دختر دانشگاه صوفی زنجان در جلسه امتحان

ماجرا از این قرار است که شنیده شده است در امتحانات پایان ترم دانشگاه صوفی زنجان یکی از مراقبین به خاطر شائبه تقلب اقدام‌ به کشیدن چادر از سریکی از دانشجویان کرده است، که این مسئله پس از اعتراض دانشجو که گفته می شود یکی از دانشجویان ممتاز این دانشگاه است و نتیجه ندادن آن، باعث می شود واکنش ها نسبت به این عمل مراقب بالا رود.

خبرنامه دانشجویان ایران: روز گذشته بود که خبری مبنی بر کشیدن چادر دانشجویی  به بهانه تقلب در رسانه ها منتشر شد، این مسئله امروز با واکنش ها و روایت های مختلفی همراه شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، ماجرا از این قرار است که شنیده شده است در امتحانات پایان ترم دانشگاه صوفی زنجان  یکی از مراقبین به خاطر شائبه تقلب اقدام‌ به کشیدن چادر از سریکی از دانشجویان کرده است، که این مسئله پس از اعتراض دانشجو که گفته می شود یکی از دانشجویان ممتاز این دانشگاه است و نتیجه ندادن آن، باعث می شود واکنش ها نسبت به این عمل مراقب بالا رود.

جالب اینجا است بنا به نوشته خبرگزای دانشجو، مراقبین دانشگاه با توجه به اعتراض دختران مانتو پوش مبنی بر حمل تقلب توسط دختران چادری اقدام به این عمل غیر اخلاقی نموده است.

واکنش دانشگاه

اما این خبر باعث شد این دانشگاه نسبت به آن واکنش نشان دهد، این موسسه آموزشی در بیانیه ای درباره اتفاقات رخ داده مدعی شده است:  در یکی از جلسات امتحانی هفته جاری یکی از مراقبین خواهر جهت پیشگیری از تخلفات امتحانی به یکی از دانشجویان خواهر محجبه همانند سایر دانشجویان تذکر داده است که دستهای خود را از زیر چادر نشان دهد که این قضیه با مقاومت دانشجو مواجه گردیده است ولی روز بعد متاسفانه جریاناتی خارج از دانشگاه با جنجال آفرینی در رسانه ها و سایت های خبری و پیامک انبوه قصد بهره برداری ، جهت بدنام کردن موسسه غیرانتفاعی صوفی رازی زنجان را دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بدین وسیله ضمن احترام به همه دانشجویان عزیز هرگونه هتک حرمت و ممانعت از ورود دانشجویان محجبه به جلسه امتحانی و محوطه دانشگاه را طبق اعلام نادرست رسانه ها و پیامک ها با آن شدت و حدت و بی تقوایی به شدت تکذیب نموده و اعلام می دارد در قبال رفتار مراقب مربوطه تذکرات لازم و توبیخ کتبی صادر گردیده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان: چادر پنج دیگر هم کشیده اند!

در همین حال امین بیات رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان در گفتگویی با فارس، جزئیات بیشتری از این اقدام مطرح کرده است. بیات با بیان اینکه دانشجویان در مقابل این خواسته مسئولان دانشگاه اعتراض کردند، گفت: مسئولان دانشگاه سر کردن چادر در امتحانات را ممنوع اعلام کرده اما دانشجویان در مقابل این اقدام مقاومت کردند.

وی با اشاره به اینکه در امتحان حسابداری صبح امتحان مقاومت دانشجویان کارساز نبوده و مسئول امور کلاس‌های دانشگاه غیرانتفاعی صوفی رازی زنجان چادر پنج نفر از دانشجویان را از سرشان می‌کشد، بیان داشت: مابقی دانشجویان با مشاهده این اقدام به اجبار چادرهای خود را کنار می‌گذارند.

وی با بیان اینکه پس از این حرکت دانشجویان اعتراض خود را به حراست دانشگاه اعلام کردند، متذکر شد: حراست دانشگاه علت این اقدام را احتمال تقلب دانشجویان چادری اعلام کردند.

بیانیه تشکل های دانشجویی زنجان

اما صبح امروز تشکل های دانشجویی استان زنجان در واکنش به این اتفاق در بیانیه ای خواستار رسیدگی مسئولین به این مسئله شدند: چندی است که در برخی از دانشگاه‌های کشور مسئله جلوگیری از تقلب در امتحانات بهانه ای شده است در دست اسلام ستیزان تا ضمن عقده گشایی و هتک حرمت دانشجویان ارزشی و محجبه، به نماد حجاب برتر- چادر- تعرض کرده و از این طریق بکوشند تا رذالت و پلشتی خود را رنگ و بوی قانون و ضابطه بخشند و در اقدام بسیار شنیع و نسنجیده مسئولان دانشگاه روز گذشته در جلسه آزمون پایان ترم این دانشگاه چادر از سر پنچ نفر از دانشجویان کشیده شده است و متاسفانه چندین نوبت در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صوفی استان زنجان نیز این امر غیر قانونی و غیراخلاقی و غیر شرعی باب و موجب هتک حرمت و ملال خاطر دانشجویان محجبه و دانشجویان روزه دار زنجانی شده است.

این دانشجویان در ادامه آورده اند: ضمن برخورد قاطعانه با افراد خاطی و اخراج تمامی عوامل این اقدام شنیع و خارج از شان دانشگاه که خواسته اصلی دانشجویان است؛ هر گونه مستندات قانونی ادعایی و ابلاغیه‌های وزارت علوم که تأیید کننده این قسم برخوردها باشد را منتشر کرده و در انظار عمومی قرار دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top