تاریخ انتشار: جمعه 1394/04/12 - 14:01
کد خبر: 171749

ماجرای مرد کویتی و صله آیت الله بهجت

خبرنامه دانشجویان ایران: فرزند مرحوم آیت الله العظمی بهجت گفت: ایشان حتی سعی می کردند، پول تو جیبی فرزندان خود را در اعیاد امامان معصوم(ع) به آنان بدهند؛ برخلاف رسومات امروزی که بچه ها هفتگی یا ماهانه پول دریافت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علی بهجت در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به احوالات مرحوم آیت الله العظمی بهجت در اعیاد اهل بیت(ع)، اظهار داشت: ایشان در ایام تولد اهل بیت(ع) سعی داشتند نشاط را به خود، اطرافیان، نزدیکان و خانواده منتقل کرده و همیشه تأکید داشتند اگر فرزندان قصد پوشیدن لباسی نو دارند، در این ایام باشد تا هم خود متبرک شده، هم برکت آن روز را نمایان کنند.

وی ادامه داد: در تغییرات زندگی خود نیز اگر قصد داشتند کاری انجام دهند، سعی می کردند در عید واقعی که تولد ائمه اطهار(ع) بود، این برنامه ها را انجام دهند؛ چراکه روزهای نزول برکت خدای متعال بر زمین بوده و نعمت بزرگی برای انسان ها آفریده که باید قدرشناسی می شد.

فرزند مرحوم آیت الله العظمی بهجت ابراز داشت: ایشان حتی سعی می کردند پول تو جیبی فرزندان خود را در اعیاد امامان معصوم(ع) به آنان بدهند؛ برخلاف رسومات امروزی که بچه ها هفتگی یا ماهانه پول دریافت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علی بهجت با اشاره به اعمال این مرجع تقلید در اعیاد، خاطرنشان ساخت: مرحوم آیت الله بهجت در این روزها به عبادت و توسل بیشتری پرداخته و تلاش می کردند که اعمال خاص آن روز و سایر عبادات که اختصاص به تمام روزها را داشت، در آن عید انجام دهند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، ایشان به سر گرفتن قرآن را مختص به شب احیاء نمی دانستند؛ بلکه برای اتصال قوی با خدای متعال این عمل را انجام داده، به دیگران سفارش می کردند.

فرزند مرحوم آیت الله بهجت با اشاره به برنامه های بیت ایشان در مناسبات مذهبی، بیان داشت: معمولا در ایام وفیات و اعیاد در بیت ایشان مجلس برگزار می شد و هدیه ای حتی اندک برای نشاط و به عنوان تبرک به اطرافیان می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت با اشاره به خاطره شخصی کویتی، اظهار داشت: آقایی اهل کویت برایم تعریف کرد حدود 40 سال پیش از آیت الله  العظمی بهجت مقدار اندکی پول عیدی گرفت؛ در حالیکه بسیار متمول بود و برایش جای تعجب داشت چرا آقا چنین پول اندکی به او داده ؛ در توضیحات خود می گفت: بعدها فهمیدم آن پول برکات بسیاری در زندگی من داشته است و هیچ وقت برایم پیش نیامد که جیبم از پول خالی باشد و در کشور غریب، کسری داشته باشم.

وی ابراز داشت: خود مرحوم آیت الله العظمی بهجت نقل می کردند، در سال 1324 در راه برگشت از نجف، یکی از علمای بزرگ اطراف همدان را دیدم، وی سخنان عجیبی که در حال مکاشفات شنیده بودم را به من زده بود و ایشان سالی یک مرغ برای آیت الله العظمی  بروجردی مرجع بزرگ وقت و 100 ریال هم برای بنده ارسال می کرد که مدت ها با این مقدار  زندگی خود را اداره می کردم؛ در حالی که اجاره منزل در آن زمان ماهانه 80 تومان بود.

فرزند مرحوم آیت الله  العظمی بهجت در پایان گفت: انشاءالله خدای متعال توفیق دهد تا بتوانیم فرهنگ مورد نیاز مردم را به آنان منتقل کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top