تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/04/31 - 14:29
کد خبر: 173617

انتقاد نماینده اهواز از گزارش دیروز ظریف

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: گزارشی که دیروز آقایان ظریف و صالحی در مجلس دادند با متن «برجام» و قطعنامه شورای امنیت همخوانی نداشته یا دارای ابهامات بسیار است.

به گزارش فارس، ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در صحن علنی در تذکری شفاهی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه دیروز پارلمان و ارائه گزارش از توافق وین، گفت: آنها دیروز خاطرنشان می‌کردند که در این توافق همه خطوط قرمز نظام رعایت شده است اما ما نمایندگان به واسطه سوگندی که یاد کرده‌ایم و درک شرایط حساس کنونی و آگاهی از لزوم حل معضلات، باید بگوییم آنچه این دو در صحن علنی گفتند با آنچه در «برجام» و قطعنامه شورای امنیت آمده است همخوانی نداشته یا دست کم از دید نمایندگان دارای ابهامات فراوان است.

وی مشخص نبودن دقیق لغو یا تعلیق تحریم‌ها و موکول شدن لغو یا تعلیق تحریم ها به راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن هم پس از 8 سال را بخشی از این ابهامات خواند و افزود: این به آن معناست که ایران باید همه تعهدات خود را اجرا کند اما در مقابل لغو تحریم‌ها ابهام دارد.

سودانی با طرح این سوال که دقیقاً از چه زمانی قرار است ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج شود، گفت: آیا از زمان امضای توافق ایران از ذیل فصل 7 خارج خواهد شد و یا پس از راستی آزمایی‌های آژانس؟

وی از مبهم بودن فرایند بازگشت پذیری تحریم ها سخن گفت و اظهارداشت: آیا در این توافق ایران ملزم به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است؟ آیا ما دست آژانس را کاملاً در عرصه انرژی هسته‌ای خود باز نگذاشته ایم؟ آیا در طول اجرای توافق این نحوه همکاری ما با آژانس موجب باج خواهی برخی اعضای 1+5 نخواهد شد؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با ابراز تردید در همخوانی پذیرش محدودیت در دسترسی به تسلیحات با استقلال کشور است، گفت: آیا پذیرش پروتکل الحاقی مغایر با استقلال ایران نیست؟ ما چگونه با آژانس که در طول این سالها هیچ‌گاه نتوانستیم به آن اعتماد کنیم همکاری کرده و اجازه بازرسی به آن می‌دهید؟

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان از وزارت خارجه و مذاکره کنندگان کشورمان خواست که به رجزخوانی‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا پاسخ گویند تا عزت کشور محفوظ بماند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top