تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/05/11 - 12:02
کد خبر: 174629

دانشجویان پردیس فرهنگیان در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

بسیاری از سرفصل درس‌ها برای پیام نور است/ 45 درصد از حقوق بابت فعالیت فرهنگی کم می‌شود/ کسر حقوق از وام نگرفته! +فیلم و سند

بسیاری از سرفصل درس‌ها برای پیام نور است/ 45 درصد از حقوق بابت فعالیت فرهنگی کم می‌شود/ کسر حقوق از وام نگرفته! +فیلم و سند

اگر بنا بر کار فرهنگی در محیط دانشگاه باشد چرا دانشجو باید هزینه آن را پرداخت کند و اصلا امکانات رفاهی بسیار اندک و نامطلوبی در سطح این مراکز است. برابر قانون مصوبه مجلس در سال 69 برای تعهد خدمت از دانشجویان مراکز تربیت معلم به میزان دوبرابر زمانی در مراکز آموزش و پرورش هستند

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاه فرهنگیان با مسائلی مانند مشکلات موجود در مدارس در حال اداره است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی  «خبرنامه دانشجویان ایران» تعدادی از دانشجویان پردیس های دانشگاه فرهنگیان طی تماس هایی که با خبرنگار ما گرفته اند خواستار بررسی اوضاع آشفته و نابسامان این مراکز شدند.

یکی از دانشجویان در پردیس شهیدان پاک نژاد یزد ضمن گله ازکیفیت آموزشی بسیار پایین این پردیس، مدعی می‌شود: در این پردیس هیئت علمی وجود ندارد یا حداقل کسانی را که به این عنوان به دانشجویان معرفی می کنند، همان معلمان و مدرسان در مدارس هستند که نهایت مدرک کارشناسی ارشد دارند.

وی با اشاره به این که بسیاری از منابع دانشگاهی در این پردیس ها منابع پیام نور هستند، ادامه می دهد: دروسی که باید یک دانشجو در حال تحصیل، در مراکز فرهنگیان بگذارند تا بتواند در کلاس های درس مدارس تدریس کند باید قانع کننده باشد ولی به اشتباه، بسیاری از این منابع به دلیل تفاوت ساختاری و عنوان درسی به هیچ عنوان برای دانشجویان تربیت معلم و یا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کارایی ندارد.

این دانشجو با بیان اینکه ماهانه 45 درصد از حقوق تمامی معلمان درحال تحصیل در این مراکز برای کارهای فرهنگی و رفاهی کم می شود، عنوان کرد: اگر بنا بر کار فرهنگی در محیط دانشگاه باشد چرا دانشجو باید هزینه آن را پرداخت کند و اصلا امکانات رفاهی بسیار اندک و نامطلوبی در سطح این مراکز است. برابر قانون مصوبه مجلس در سال 69 برای تعهد خدمت از دانشجویان مراکز تربیت معلم به میزان دوبرابر زمانی در مراکز آموزش و پرورش هستند و از امکانات رفاهی استفاده می کنند باید در مراکزی که آموزش و پرورش بعد از پایان تحصیل مشخص می کنند خدمت کنند.

این در حالی است که این مراکز از آموزش و پرورش خارج شده است و در حال حاضر تحت نظر وزارت علوم است ولی هم چنان همان قانون های قدیم بر این مراکز پا برجاست.

از سوی دیگر یکی دیگر از ابهاماتی که برای دانشجویان وجود دارد، کسر قسط وام نگرفته است، که به صورت ماهیانه از حقوق این دانشجویان کسر می شود.

یکی دیگر از دانشجویان در بحث تشکل های دانشجویی نیز گفت: دانشگاه اصلا قانونی عمل نمی کند و در واقع تشکل ها در این جا فرمایشی هستند و هیچ گونه آزادی ندارند؛ و در واقع فقط اسمی عمل می کنند.

یکی دیگر از دانشجویان مدعی می شود: دانشجویان دراین مراکز به دلیل اینکه پس از پایان تحصیلات فقط در مدارس و قسمت های که آموزش و پرورش تعیین می کند حق دارند فعالیت وخدمت کنند، لذا دانشگاه پادگانی و امنیتی اداره می‌شود؛ چون دانشجو هر نوع اعتراضی کند سریعا به کمیته انضباطی فراخوانده می شود و اولین جمله ای که عنوان می کنند اینست که شما در پایان تحصیل از گزینش رد می شود و حق ندارید انتقاد کنید.


دانلـــــــــــــود

مربوط به آقای الف در پردیس است که طرز برخورد ایشان را با دانشجویی که با هزینه خود فعالیت برای پردیس انجام داده و قول پرداخت داده شده را می بینید که چندین بار مراجعه کرده که این کلیپ روز آخر امتحانات ترم را به تصویر کشیده است.

*****


دانلـــــــــــــــود

صحبت جالب سرپرست پردیس درباره آقای غنی که در سایت پردیس هم قابل مشاهده می باشد. با این متن چندین مورد از بی اخلاقی ها ثابت می شود. وی اذعان می کند که کیفیت پایین آموزش، کسل کننده بودن کلاس،  رفتار زننده کادر به خصوص آقای غنی ور در نهایت حمایت سرپرست مجموعه را همراه دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آتش بس، اسم رمز شکست اسرائیل در غزه
از اولین انسانی که به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شد چه می‌دانیم؟
صندوق‌های بازنشستگی/ از افزایش نرخ جایگزینی تا بی‌عدالتی در مستمری‌های پرداختی
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top