تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/05/13 - 13:20
کد خبر: 174963

در دانشگاه هرمزگان چه خبر است؟

سونامی تغییر کارمندان اداره فرهنگی در تعطیلات تابستانی!

سونامی تغییر کارمندان اداره فرهنگی در تعطیلات تابستانی!

سبک و سیاق رفتاری معاونت فرهنگی جدید این دانشگاه از آنجایی شروع شد که با تخلفات متعدد و واضح عده‌ای تحت عنوان «موسس انجمن اسلامی دانشجویان» برخوردی صورت نگرفت و با نادیده گرفتن این امر، به این گروه مجوز داده شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: با تغییر بلدوزری روسای دانشگاه‌ها توسط جعفر توفیقی و رضا فرجی دانا، به راه افتادن سونامی تغییر کادر و اساتید، مسئولین و کارمندان داخل دانشگاه‌ها دور از انتظار نبود.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از دانشگاه‌هایی که دستخوش سونامی تغییرات شده، دانشگاه هرمزگان است.

دکتر مرادی، از مهرماه با توجه به تغییر رییس دانشگاه هرمزگان به عنوان معاون فرهنگی این دانشگاه منصوب شده است.

امروز تغییرات زیادی در دانشگاه هرمزگان در حال شکل گیری است؛ طبق معمول پس از تغییر رئیس دانشگاه، تغییر معاونت فرهنگی، محتمل است اما تغییر در سطح کارشناسان و کارمندان اداری آن بخش غیر معمول است.

سبک و سیاق رفتاری معاونت فرهنگی جدید این دانشگاه از آنجایی شروع شد که با تخلفات متعدد و واضح عده‌ای تحت عنوان «موسس انجمن اسلامی دانشجویان» برخوردی صورت نگرفت و با نادیده گرفتن این امر، به این گروه مجوز داده شد.

جالب‌تر اینکه علی رغم لزوم وجود 7 عضو حقیقی در شورای مرکزی این تشکل دانشجویی بر طبق اساسنامه‌شان، تنها 7 نفر کاندیدای انتخابات شورای مرکزی شدند و کمتر از 30 نفر در انتخابات این تشکل شرکت کردند!

قسمت تعجب برانگیز ماجرا این است که در روز برگزاری انتخابات برای طبیعی جلوه کردن آن، دو نفر به لیست کاندیدا اضافه شدند.

این گروه معلوم‌الحال در تابستان سال گذشته طی بیانیه ای از وزیر درخواست کرده بودند که دکتر شیخی به ریاست دانشگاه انتخاب شود که چندی بعد همین شخص به ریاست دانشگاه منصوب شد.

 از طرفی در این مدت تشکل‌های دانشجویی رسمی دانشگاه، برای برگزاری مراسمات‌شان با مشکلات عدیده‌ای از قبیل لغو یا تعویق برنامه‌ها توسط مسئولین دانشگاه مواجه بوده‌اند.

 این گروه مجهول‌الهویه در دانشگاه اما سعی در لغو برنامه‌های سایر تشکل‌ها را نیز داشته است؛ یکی از این برنامه‌ها، کرسی آزاداندیشی بوده است که با اصرار برخی اساتید و تشکل‌ها، برگزار شد.

یکی از برنامه‌های دیگری که با محوریت این گروه بی نام و نشان در دانشگاه برگزار شده است، مجلسی کاملا سیاسی و محفلی انتخاباتی برای جریان‌های سیاسی خاص در کشور تدارک دیده شد؛ این مراسم با عنوان گرامیداشت روز جهانی زن و با حضور مشاور استاندار هرمزگان برگزار شد اما به میتینگ تبلیغاتی علیه دولت قبل و دعوت به مجلس همسو با دولت و همکاری زنان با خانم راکعی(مشاور استاندار هرمزگان) تبدیل شد؛ سیاسی شدن این برنامه باعث شد تا دانشجویان جلسه را ترک کنند و اعتراض خود را در قالب بیانیه به مسئولان دانشگاه و وزارت علوم اعلام کنند.

چندی بعد نیز همایشی با عنوان اعتدال، عقلانیت و توسعه ی پایدار در دانشگاه برگزار شد که در آن به واکاوی اعتدال و خشونت گرایی پرداخته شد.

و تعطیلات تابستانی در حالی به بهترین فرصت برای معاون فرهنگی دانشگاه تبدیل شده است تا تغییرات کلی در کارمندان این بخش انجام دهد که انتخابات مجلس، پیش رو است و گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد چگونگی رفتار این دانشگاه در انتخابات وجود دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top